[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 408
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 408


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: ... vacak 2 centiméter...
Szerző: Pirospipacs - Nagy Ilona
(03-31-2011 @ 09:28 pm)

:

...vacak 2 centiméter...

Talán harminc lehettem, amikor naponta órákig az alábbi dalt hallgattam, miközben  vezetni tanultam egy Zsigulin. Ha nincs ez a dal, talán sosem tanulok meg vezetni.
 
Az oktató első alkalommal megkérdezte, mit tudok az autókról.
-Tudom, hogy van rajta kormány és kerekek, s belülről több pedál.- mondtam  határozottan. 
-No megint kifogtam!- s annyira nevetett, hogy a könnyei is potyogtak.
Első alkalommal esőben és sötétben, hátra slalonozást adott feladatul... csöppet utáltam  is érte. Mit
csöppet...? inkább mocskosul...! No akkor úgy éreztem, hogy sosem fogok  autót vezetni. Szinte semmit sem láttam, és a nyakam hihetetlenülk megfájdult. Amikor  ötödször mondta, hogy kezd újra...!
kiugrottam a kocsiból, rácsaptam az ajtót, és  pukkancs módjára kiabáltam.
-Tudod mit, csináld meg Te! Én nem hátra, hanem előre akarok haladni az autóval!
Az oktató laza srác volt, hátra döntötte az ülését, és kellemesnek egyáltalán nem  nevezhető hangján énekelni kezdte, a kocsi magnóján üvöltő dalt. "Trabanton szállni  élvezet, gyorsabban száll mint a képzelet..."  Érdekes, de valahogy onnantól tudtam, hogy  menni fog ez nekem. Ennek ellenére folyamatosan azt gondoltam, hogy nem is figyel arra  mit művelek. Olyan szinten feküdt el a kocsi jobb ülésében, hogy néha már attól féltem  egyszerűen eltűnik az alsó fertályon. Igazából rá sem mertem nézni, hiszen mereven és  görcsösen, kizárólag az útra figyeltem. Tehát sok volt a dolgom, s emiatt csak a hangját  hallottam, és kocsiablakba felrakott hatalmas lábait láttam... miközben a dobhártyám  majd berepedt, a kocsiban dübörgő zenétől, és az énekétől. " Trabanton szállni élvezet..."  és ez így ment minden alkalommal.

Amikor a negyedik napon négyesben, nyikorgó kerekekkel vettem be a kanyart a város  közepén lévő kereszteződésben, akkor rám kiabált.
-Állj meg azonnal!
Kiugrott az autóból és kacagva ordított, miközben karjait szélesre tárta.
-Mi a fenének vagyok én melletted...? úgy vezetsz mintha a Forma 1-en lennél! Leveszem  a tanuló
táblát mielőtt kiröhögnek... és mehetünk rallyzni.

Onnantól tudtam, hogy figyel... és egyre inkább kezdtem azt érezni, hogy enyém a világ.  Élveztem, hogy egyre szélesebb lett szememben a sáv... amiben eleinte azt hittem el sem  férek. Lassacskán látni kezdtem már az út szélét is, és egyre tágult a láthatár. Már nem  kellett erősen koncentrálnom ahhoz, hogy a lábaim biztosan a jó pedált támadják meg, és  arra sem, hogy indulásnál ne fulladjak le. No ez volt az egyetlen olyan esemény  egyébként, amire mindig abba hagyta az éneklést, és azt kiáltotta.
-Könyörgöm, ne öld meg az autómat!

Egyébként végignevettük és énekeltük az órákat. Aztán jött egy őrült nap, amikor  felmentünk Budapestre, s aznap 16 órát vezettem. Hegyi úton le és fel, beállások két kocsi  közé, meredek lejtőkön, kézifékről indulás, úgy... hogy ne csússzak vissza 2 cm-nél  többet. Parkolások ott, ahová egy hering sem fért volna be. Centizni kellett, hiszen nem  fogadta el, ha 2 centivel kintebb lógott a kocsi fara, vagy orra. Olyankor mindig  morogtam.
-Tuuuudom, már megint 2 cm.
Közben sávváltások, és a buzdítása egyfolytában.
-Lépj a gázra kislány...! tedd be az orrod ha van 2 centi...! mert különben itt alszunk.
Persze gyorsan rájöttem, hogy szándékosan keresi azokat a helyeket, melyekkel  tépázhatja az
idegeimet... no meg a vacak 2 centiméterével. Ezen a napon talán ötvenszer  is említette, s gondoltam is magamban... mi a francot számít az a nyavalyás 2 cm?

Ma már tudom mennyit jelent... ha van, vagy ha kellene... de nincs. Olyankor, amikor nem  férek bele az éppen ügyeletes nadrágomba... vagy ennyivel csúszom le az ajtók záródását  a megállóban...  esetleg nem érem el a kezedet. Ha hiányzik 2 cm, akkor az ember semmit  nem ér el. Nem férsz be...! nem tudsz elsuhanni mellette...! nem éred el...! nem tudod elkapni...! vagy nem tudod megfogni...!  mert az a vacak 2 centiméter még mindig  hihetetlenül sok... amikor éppen annyi hiányzik az életedből.





(699 szó a szövegben)    (1048 olvasás)   Nyomtatható változat


lena1: (03-31-2011 @ 09:42 pm)
Drága Pipacs! Két cm- nyi hiány, egy életnyi boldogságot elérhetetlenné tehet. Szeretettel olvastak. Ölellek.Lena

pirospipacs: (03-31-2011 @ 09:56 pm)
Sajnos így van drága Léna, nekem most is éppen hiányzik, az a vacak...:((( Köszönöm, hogy megtiszteltél! Szeretettel: pipacs :)

fényesi: (04-01-2011 @ 07:29 am)
Bizony, bölcs dolgokat sejtetsz! A kevés néha a legtöbb! Szép napot! J. (Első kocsim Trabant volt, és nagyon szerettük :-)

sodrelap: (04-01-2011 @ 07:30 pm)
Kedves pipacs, megmosolyogató a 2 cm, még komoly dolgoknál is akár...:-))), no és Teru a hsz-ed, szóval.:-))). Üdv., Pali, tetszett az írásod...:-)))

pirospipacs: (04-01-2011 @ 08:01 pm)
Drága Teru! Az a bosszúság már sajnos régen volt, azóta sokat öregedtem. :) Azt mondod a fiúk jobban tudják, mennyit jelent az a kis vacak... :))))))))))))))) Köszönöm, egészen felvidítottál. Szeretettel ölellek! pipacs :)

pirospipacs: (04-01-2011 @ 08:05 pm)
Kedves János! Nekem úgy tűnik, egyetértünk.:)) Ugye, a kevés néha sok... sőt több. (Nekem Wartburg volt az első) :) Köszönöm, hogy megtiszteltél. Szeretettel: pipacs :)

pirospipacs: (04-01-2011 @ 08:07 pm)
Kedves Pali! Örülök, hogy mosolyogtál, nem is szerettem volna ha bárki sírva fakad. :))) Mégis úgy tűnik, Teru vitte el a pálmát Nálad is. :))))) Köszönlek! Szeretettel: pipacs :)

Teru: (04-01-2011 @ 12:48 am)
Drága Pipacsom, az a két centiméter rengeteget jelent ám! Például azt, hogy kényelmesen ülök-e az iróasztalnál egész nap, vagy kigombolom a nadrágom valaha nem látja senki:-) Vagy beletolatok-e a mögöttem parkoló autóba vagy sem. S ha még ezt sem hiszed el, kérdezd meg itt valamelyik fiút mennyit jelent nekik a két centi.-))))))) Nagy élvezettel olvastalak, sőt, bosszúságod ellenére is jót nevettem rajta. Szeretettel Teru

Teru: (04-02-2011 @ 01:29 am)
Pipacsom, a Pipacs mindig vidám, akkor is, ha mi sirunk belül. Szerintem nem hiába választottad ezt a nevet:-)

Attila61: (04-03-2011 @ 09:40 pm)
Most is azt írom, nagyon jó írás!:))) Üdv. Attila!

pirospipacs: (04-04-2011 @ 10:00 pm)
Drága Teru! A nevet kaptam, s talán egyszer majd elmesélem hogyan. Szerintem nevetni fogsz akkor is. :))) Ölellek! pipacs :)

pirospipacs: (04-04-2011 @ 10:01 pm)
Kedves Atis! Most is köszönöm. :))) Örülök Neked(is). Szeretettel: pipacs :)

naiva: (04-06-2011 @ 08:28 pm)
Tetszett az írásod! Az elején, ahogy a vezetést tanultad, majd a végén a filozofikus gondolatok. A lányomat éppen most húzták meg, igaz nem 2 centi, hanem a záróvonal miatt(akárcsak az anyukáját annak idején:)). A zuhogó esőről pedig az jutott eszembe: míg gyakoroltunk soha nem esett az eső... a vizsgán pontosan úgy, ahogy Te leírtad...semmit nem láttam:)) A két centi.. néha sok, néha kevés... Jó írás! Ölellek: Zsuzsi

Anna1955: (04-06-2011 @ 08:56 pm)
Tetszett a prózád... Bizony a kis dolgok is lehetnek nagyok... :))))

pirospipacs: (04-08-2011 @ 08:35 pm)
Kedves Zsuzsi! Látom, mindenkinek van legalább 2 vacak az életében... :))) Köszönlek! Szeretettel: pipacs :)

pirospipacs: (04-08-2011 @ 08:36 pm)
Kedves Anna! Köszönöm, és egyetértünk.:)) Szeretettel: pipacs :)

  

[ Vissza: Pirospipacs - Nagy Ilona | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.22 Seconds