Toros káposzta

Az elhatározás után a tettek mezejére léptem és neki álltam a tervezésnek, toros káposztát fogok főzni. Több okos asszonnyal beszélgetve kiderült, ahányan vannak annyi féle módozata van eme nemes művelet elvégzésének. A toros káposzta eredetéről a következőket tudtam meg, amit el is fogadtam, hogy a toros káposzta nem más, mint a disznótor délebédjére készült pecsenyéből kimaradt falatok káposztával történő feljavítása, újrafőzése. Elvégre a reggeli pálinkától és a déli forralt bortól kissé meggyötört férfiak nehogy azt találják mondani, hogy nem elég változatos a menü. Mivel nem volt nálunk éppen disznótor, gondoltam saját hagyományaim szerint fogom főzni. El is mesélem a receptet. Először következik a bevásárlás. Egy kicsontozott csülök, egy disznó fül, egy kis darab füstölt oldalas  kerüljön a szatyorba, és ízlés szerinti mennyiségű sör. A hentes legyen udvarias, találja ki mit akarunk, és az először elésenderített fület küldje vissza, hogy nincs eléggé megpucolva. A hétvégékre előkészített savanyú káposztás csomagokból válasszunk egy hetven deka körüli csomagot. Egyéb hozzávalók még a kitűnő recepthez: Egy kevés füstölt szalonna, kávéskanálnyi piros paprika, őrölt bors, két babérlevél, négy gerezd fokhagyma, egy kisebb zöldpaprika, két szépen pirosra száradt erőspaprika, két fej hagyma, és egy nő. A nő lehet szőke vagy barna, akár fekete is, kor mellbőség szintén nem számít, kinek kinek ízlése szerint. A füstölt szalonna forró zsírján enyhén megpirítjuk a hagymát, a paprikával és az erős paprikával együtt. Ezután beletesszük a fazékba a darabolt csülköt, lassú tűzön kavargatjuk, míg levet nem enged. Ezután beletesszük az őrölt piros paprikát, a fokhagyma gerezdeket, és a két babérlevelet. A füstölt oldalasunkat és a disznó fület szintén. Fedő alatt fél óra hosszat főzzük a finomságot, már ekkor is ízesíthető kevés sóval, és tetszés szerint őrölt borssal. Ezután a kimosott és kicsavart káposztát elterítjük a rotyogó csülök fölött egyenletesen, és fedő alatt tovább főzzük. Újabb fél óra múlva a fazék tartalmát fakanállal összekeverjük, elegyengetjük, és véglegesítjük a sómennyiséget. Ezután alig egy fertály óra múlva el is készül a remekművünk. Ebben a receptben a nő szerepe pedig a következő. A nőnek azt kell mondania az ízlésesen megterített asztal mellett elfogyasztott ebéd után hogy, hú ez nagyon jó volt.
Elvégre nincs jobb dolog a világon annál, mikor egy nő azt mondja a végén, hú ez nagyon jó volt!





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=14553