Levél Jacknek.

Helló Jack !
Tudod, most tudok neked levelet írni, mert a többiek még alszanak. Rózsi néni már felkelt, s ecetes burrantást készít a papnak, mert az a beste lélek csak enni jár ide, másutt már bé se nagyon engedik. Talált egy kis penészes túrót, hátha attól nem lesz túl nagy étvágya. De ezt csak nekem kuncogta, azt is halkan.  Tudod az én motorom kisebb mint a tied, de jól működött ezidáig az a  demokratikus lelke. Azt nem szerette mikor a disznók felborították és az index eltört rajta. Én sem szeretem, mert kézzel kell integetni. Hál istennek nem sokat, mert általában engem előznek, nem pedig én. Itt Alfaluban csodálatos a táj, és nagyon kevés az ennivaló. Tegnap este a fél falu jött látogatóba, hogy valami vacsorát összehozzanak nekünk. Persze titkolózva jártak a konyhába, és valami kosarakat hagytak ott. Ne gondolj rólunk rosszat, mi is hoztunk, de úgy látszik nem azt akarták megfőzni. Lacinak van a kazal alatt majd egy tonna pityókája elásva, abból ásogatnak ki. Ez azért kell, mert itt a falnak is füle van, és esetleg valaki érte jönne a pityókáért. Tegnap este kikapcsolták az áramot, mert nem volt nekik elég áramjuk. A hangulat ennek ellenére nagyon jó volt, mert gyertyafénynél ittuk a köményes pálinkát. Ránk fért, mert végig esett az eső, rendesen át voltunk fagyva. Rózsi néni mesélt, csak mesélt, mi pedig nevettünk sokat. Tudod ő itt a bábaasszony, a gyógyszerész, meg a házassági tanácsadó is. Őt mindenki szereti a faluban. Ezért aztán rengeteg története van, amit nagy élvezettel és erdélyi stílusban úgy ad elő, hogy szinte isszuk a szavait. Az út csodálatos volt, a Király hágón meg kellett állnom, mert Erzsi úgy didergett a hátsó ülésen, hogy már majdnem a kormány is reszketett. Mondtam neki szálljon le, de nem tudott, mert el volt gémbredve. Aztán csak leimádkoztam a motorról, és bementünk egy étterembe. A takarítónőt kiküldtem a raktárból, és mondtam az Erzsinek, na most akkor átöltözünk. Kibontottuk a hátizsákot, és kiöntöttük belőle a vizet. Kicsavartuk a pizsamából a vizet, és felvettük. Arra visszavettük az utazó ruhánkat, ami rajtunk volt. Tudod nem lett sokkal melegebb. Aztán valahogy nem kaptunk semmi mást, mint teát, de az legalább meleg volt. Persze a német srácok a menő bőrcuccaikban csak úgy repesztettek, meg se kottyant nekik az eső. Tudod minden este utolértük őket, ugye milyen gyors vagyok? Igaz többször álltak meg nézelődni, fényképezni, és úgy láttam még ettek is. Mondjuk nem esett jól, mikor a kempingben láttuk vacsorai piknik rendezvényüket, de ezt is kibírtuk nevetve. Második nap már egymás tenyerébe csaptunk, tudod ahogy te tanítottad. Este a Medve tónál egy kicsit jobban esett az eső amikor felvertük a sátrat. Gondoltam egy nagyot, leszaladtam az étterembe, és borsos áron vettem rántott húst, meg kenyeret. Meg is lepődtem milyen finom ez két nap után. Erzsi örült, az eső meg esett. Másnap felevickéltünk a Bucsinra, tudod mondanám hogy húztam egy kövér gázt, de nem lenne igaz, inkább visszakapcsoltam kettesbe. A Bucsin után csodálatos fennsík tárult elénk, a motor élvezte az enyhe lejtőt, én pedig már a számban éreztem a pálinka ízét. Józsiék stoppal jöttek, előttünk két nappal, már vártak bennünket. Manyika, Laci felesége nagyon aranyos volt, kihámoztak vizes ruháinkból, és a kályha mellé ültettek. A Miklós gyereket elszalajtották a patikába, hozott egy liter tiszta szeszt. Manyika főzött cukros vizet, s abba köménymagot, aztán azzal felöntötték a szeszt. Ez a köményes pálinka. Átfázva isteni finom. Megszáradva szintén. Ezután jöttek a Rózsi néni meséi. Tudod elcsíptem, ahogy a Jolánka egy tábla csokit dugott Rózsi néni zsebébe, abból amit hoztunk neki, de úgy csináltam mintha nem vettem volna észre. Remélem kedves Jack, eddig nem untattalak, de ez történt eddig. Most Miklós is felébredt, azt mondja Magyarba akar jönni, majd megkeres bennünket. Meg azt mondja, van egy unokatestvére, a Gergő, aki egy nagy csavargó, és van egy háromötvenes Jáwa motorja, csak elkobozták a határon, és ott van letétbe. Talán nem is vette, de ezt csak én gondolom. Mivel őt kiutasították, nekem kellene kiváltanom, átmotorozni vele a határon, és Nagyváradig érte jönnének. Mondtam, majd ha hazamegyünk, gondolkodom. Már Józsiék is felébredtek, az eső elállt, az idő csodálatos.  Nem sokára indulnak a Fogarasba stoppal.  A két fiú fel akar menni a Vistea Mare hegyre, Jutkával pedig a Caban Podraguban találkozunk. Úgyhogy ma este két nővel fogok egyszerre aludni egy sátorban.
Izgatottan várom.
Válaszod.

Csizi

Ui. Remélem épségben hazaérünk, és kiváló egészségben találunk. Ha jössz az esküvőnkre majd csinálunk köményes pálinkát, és
táncolunk, mert zenekar is lesz. Mama majd süt neked tepertős pogácsát.
Menyasszonytánc nem lesz, a babakocsit meg megveheted itt is, ha nem fér el a motoron. Már kinéztük. Várunk szeretettel.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=14558