Ides Komámasszony, meg Komám!

A Püspökladányi Sárréti Népi Együttes nevében hozatik tudtára mindenkinek, ki e levelet kézhez veheti, hogy a keresztapánk karácsony előtti fattyúbáránya előre megfontolt gyilkosság áldozata lett. / Nagy Sándor a begyibe szúrta  a bugylit. /
Teste feldaraboltatván, belekerült a Székely Gáborék féltve őrzött bográcsába. Öreg citerás Gali Sándor kellően ellátta fűszerszámokkal és árva gané tüzénél puhára főzte.
Ezt kellene január harmadikán este hat órától illően elfogyasztani, de mivel tányér  és kezünknek meghosszabbításához kés, villa csak a Petri-telepen az Öregek Napközijében találtatott, oda kell elzarándokolni mindenkinek, lett légyen az fiatal, vagy még fiatalabb. Kevéske kenyérről is történt gondoskodás, valamint a juhtesthez néhány szem kolompirt is megfőztünk abból, amit a sógorral vetettünk Gábor napot követően.
Borír is elkocogtunk, úgyhogy azt nem kell hozni, jut mindenkinek egy meszellyel.
Abból bántódása senkinek nem lészen, ha élete párját magával hozván étekkel kínálja, de ezen étekért huszonkilenc kemény forintokat kell fizetni. Ezek tudomására hozatván mindenki megeheti a maga adagját, és megihattya az egy meszelynyi borát.
Ha előfordulna , hogy a hangászok az instrumentumaikat megszólaltatnák, senki ne kényszerítse magát hallgatásra, hanem az alkalomhoz illően eressze ki hangját, hogy a többiek annak örülhessenek.
A hangulattyával azért mindenki úgy gazdálkodjon, hogy tíz óra eljöttével haza kell segítenünk egymást.

( Csizmadia Lajos ~ kb. 1970 )





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=14584