Elment...
Jó érzés járja át az embert, ha meggyőzödsz arról, hogy valakinek szüksége van rád, hogy boldoggá tudod tenni. És ő viszonzásul jeleket ad, hogy örül neked és hálás minden feléje nyújtott figyelemért. Szokott dologgá vált, hogy reggelenként csillogó szemekkel jött felém, és ez már meghatározta egész napra a hangulatomat. Ha vásárolni mentem, valami finomat mindig találtam neki. Örült is mindennek, amit nyújtottam neki, hálásan éríntette ilyenkor az arcomat.
Felejthetetlenek voltak a sétáink a háztömb körül.  Volt nem messze egy füves terület, ahol lehetett futkározni, játszani a környékbeli gyerekekkel. Ez pompás időtöltés volt számunkra.  Nagyon szép volt ő mindig.  Büszkén sétáltam vele, ilyenkor sokan ránk köszöntek, szembetünő lény volt. Ragyogó fehér tünemény.
Egyik unokám Emese keresztelte meg őt, nevet adott neki, mikor hozzánk került a kis állat . Emese lett a kutya keresztanyja. A másik unokám egyszer azt mondta: Mamikám, lehetek a Tappancs gazdája?  -  Természetesen,  -  mondtam.
Hamarosam a harmadik kislány unokám jelentkezett azzal, hogy szeretne Tappancs nagynénije lenni. Beleegyeztem. Miért is lenne bármilyen kifogásom? A negyedik unokám lett a kuvasz unokatestvére.
Kis idő múlva  megszaporodott Tappancsnak a rokonsága, a szolgái, stb. Én lettem a kinevezett szakácsnője. A gyönyörű fehér kuvasznak.
És így teltek az évek. A kutya hamarabb öregszik, mint az ember.
Pár nappal ezelőtt még kijött Tapi a házából, mikor hívtam. A hallása már nem volt olyan, mint régebben. Többször és hangosan kellett szólítani. Kijött, evett, vissza akart menni a kuckójába, de nehezen tudta mozgatni a hátsó lábait. Két nap múlva már csak feküdt kint mozdulatlanul, először nyüszített, később már nehezen lélegzett ... Rám nézett párszor, mintha várná a segítséget, de nem tudtam semmit tenni. Hívtuk az állatorvost. Elaltatta Tappancsot, hogy ne szenvedjen.
A virágos kertünk kicsi, ott nem temethettük el. És így elszállították, a "dombra" került  egy óra múlva, a többi állat tetemei mellé. Aki "családtag" volt sokáig nálunk, most már műanyag zsákban ott tölti örök álmát.  Mindenkinek hiányzik.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25192