Lehetetlen!

- Ne-e-e-em! Nem! - teli torokból ordított. - A gondozónő berohant erre a kiáltásra.
- Mancika, mi baj?
Az öregasszony arcán iszonyatos rémület volt, az ajkai remegtek, a fogai kattogtak. Kis idő múlva nagy nehézséggel kinyögte:
- Le akart szúrni! Fe- e -e- elém tart- t-tot -t- ta a kést!
- Ki volt az? Ki akarta leszúrni? Nem volt itt senki.
- Melinda! Ő volt!
- Lehetetlen! Melinda nincs is a városban. Mancika, maga képzelődik.
- Nem, nem vagyok bolond. Melinda, aki olyan közel volt hozzám, akit annyira szerettem, lányom helyett lányom volt. Ó istenem! Mi történt?
- Mancika! Nem szabad izgatnia magát. Nyugodjon meg, hívom az orvost.
Egy nyugtató injekció után az öreg hölgy elszenderedett, de időnként jajgató hangok hallatszottak a szobájából, csak éjfél után csendesedett le, valószínüleg a kimerültségtől. Másnap látszólag visszatért a szokásos hangulata, hívatta a szakácsnét, mert tőle ismerte meg a városi pletykákat, a szakácsnével tudott beszélgetni mindenről, ami a régi időkre emlékeztette, a fiatal éveire. A szakácsné hagyta, hogy Mancika meséljen, és ő mindig bólogatott.
- Emlékszik, Jucika drága, milyen hercig hódolók voltak oda értem? - Jucika ismét bólintott.
- Nem mentem egyikhez sem férjhez. Melindát befogadtam, miután az anyja börtönbe került. A kislány lett az életem értelme. Mindent megadtam neki. Úgy járt, kelt, mint egy hercegkisasszony. Tudom, szigorú voltam vele szembe, nem engedtem, hogy az a betyár elvigye tőlem. Tudom, hogy Melinda mindezek ellenére szeretett, jobban, mint a saját édesanyját, aki csak szenvedést okozott a saját kislányának.
- Akkor miért tűnt el Melinda?
- Ezt senki nem tudja. Egy sétára elment, és többé nem jött haza. És most meg akar ölni! De miért?
- Ez lehetetlen! Nem igaz. Mancika, maga képzelődik, szellemeket lát.

.............................................................................................................................................

Melinda anyja letöltötte a börtön éveit, azonban az élet vitele nem változott. Ki tudja honnan, de italt mindig szerzett valahonnan. Egy régi barátnője megsajnálta és befogadta egyszobás lakásába. Azt tapasztalta, hogy az asszony ritkán alszik ott, időnként ismeretlen férfiak várják lent a bejáratnál. Ilyenkor napokra eltűnt, és mikor hazajött, egy szatyorban, az ágy alatt pálinkás üvegek rejtőztek. Egyszer alkoholos állapotban mesélt arról, hogy van egy lánya, de elrabolták tőle, ellene nevelték, de ő majd megbosszulja...
Egy délután valamilyen nyüzsgés volt a házban, a lakók hangokat hallottak a pincéből. Később két férfit láttak kimenni az utcára.
A pincében minden lakónak volt saját része, mindegyik rész vékony fallal volt elkerítve. Másnap a barátnő hiába kereste a pince kulcsát, mert egy széket akart felhozni, nem találta sehol azt a fránya kulcsot. Bosszankodott, de minden maradt a régiben. Az sem keltett benne semmilyen gyanút, hogy Melinda anyja naponta párszor lemegy az emeletről valahová. A hűtőből is több élelem fogyott el. Egyszer a barátnő egy szép és jól öltözött fiatal nő fényképét találta az asztalon, megkérdezte az asszonytól, hogy ki az.
- Nagyon hasonlít rád!
Az asszony szikrázó tekintetet vetett a fényképre, táskájába tette, nem válaszolt a kérdésre és távozott.

..............................................................................................................................................

Mancika néni kis idő múlva megnyugodott, de Melinda megjelenését nem tudta elfeledni. Senki nem hitte el neki, amit mesélt. Mindig volt benne valamilyen félelem, hogy a szellem megjelenése megismétlődik. Melinda eltűnése titokzatos volt számára, hiába törte órákig fejét, nem jutott semmire.
Egy éjszaka különös zajra ébredt a ház. Zuhanás, jajgatás, kutya ugatás. Mindenki háló ruhában rohant ki. A ház falánál Melinda feküdt, körülötte vér tócsa. A gondnok telefonált a rendőröknek, és vigyázott, hogy senki ne közeledjen a lányhoz, nehogy a nyomok elvesszenek.
A rendőrök meg is érkeztek rohamosan. Melinda ruhájában az anyja volt. Kinyomozták, hogy nyílván a nő az erkélyt akarta megközelíteni, leesett, és olyan szerencsétlenül, hogy saját késével átszúrta tüdejét és szörnyet halt.
Pár nap múlva Melindát egy pincében találták megkötözve, rongyokban, a szája be volt ragasztva.
Mancika néni végre magához ölelhette kedves fogadott lányát, és ezután nyugodt éjszakái lehettek. Melinda eltűnésének relytélye megoldódott.




Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25270