A szerencsés nyertes
A fene vigye el! Itt kell rostokolnom, mikor otthon sok a dolgom És Ilike...
A következő vonat csak két óra múlva indul. Már bejártam a környéket, csupa unalom, ilyenkor lassan telik az idő. Aha! Itt van egy pénznyerő gép! Üsse kő! Szerencsét próbálok. Bedobok egy pénzérmét. Nem nagy vesztesség. Ezzel is telik az idő. Hát ezt bekapta. Semmi. Még egy próba.. Ó, ez igen! Dolgozik a gép. Adja ki a húszasokat. De mennyi! Teli van már a zsebem. És a gép még mindig adagolja az érméket. Micsoda szerencsés fickó vagyok! Majd otthon átszámolom ezeket a 20 forintosokat..
Leülök ide a padra. Hová tegyem a pénzt? Jó, hogy nem dobtam el ezt az uzsonnás műanyag tasakot. Súlyos lett ám a zsákocska!
A hangos bemondó közli, hogy a második vágányra érkezik a vonat. A nagy izgatottságomban feleszméltem, hogy a vonat felénk megy. Gyerünk! Gyorsan! Nehogy lekéssem! Megint szerencsém van. Ülő helyet is találtam. Jó érzés. És Ilike...
Ülök és ábrándozok. Hozzám jön? A gyűrűket meg kell venni... Most kevés lesz a fizetésem. Ebben a hónapban nem sokat dolgoztam.
A pénz! A pénzem! Hol van a nyereményem? A padon maradt! De hülye vagyok, hülye vagyok. Elhagytam azt a sok pénzt. Az lesz a szerencsés, aki megtalálja a tasakot. Máris boldogtalannak kezdtem érezni magam A varázslatos rózsaszín szemüveg szürkére változott. És Ilike?..
Az állomásról lehajtott fejjel ballagtam haza. Anyám egy nagy borítékot adott át. Felbontottam. Egy piros szív volt benne a következő szöveggel: I love you. Majdnem elfelejtettem. Hiszen holnap Bálint nap van. Valahogy megéreztem, hogy megnyertem Ilike szívét! Ebben a pillanatban szerencsés és boldognak éreztem magam.
Repültem Ilikéhez, vittem neki a saját szívem. A pénzes tasak elvesztése már nem nagyon izgatott. Mi a lópikulát csináltam volna azzal a sok húszassal?



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25272