Harangszó
Az újraélesztés sikeres volt, Jutka kinyitotta szemeit és csodálkozva körülnézett, mintha azt akarná kérdezni, hogyan is került ide. Még reggel elindultak otthonról Budapestre egy ifjúsági találkozóra, azonban... letértek az útról...egy árokban kötöttek ki. Zoli kétségbeesetten figyelte, hogyan veszítette el kedvese az eszméletét, azután a fiú már nem is érezte a lány légzését, sem a szívverését. A félelem benne a tetőfokán volt. - Juditkám, ne halj meg, nem teheted! Jaj, istenem, segíts. Szerencsére Jutka füves helyre zuhant. A két fiú komolyabb sérülés nélkül megúszta az árokba borulást. Talán egy-két percig mozdulatlanok voltak, azután ijedten keresték tekintetükkel Jutkát. Megpillantották. Gyorsan kiszabadították magukat, a lányhoz kúsztak. Zoli erőltette az emlékezetét, hiszen az elsősegélynyújtó tanfolyamon tanulta az újraélesztést, de most nem tudott gondolkodni. Gyuri barátja is, aki vezette a kocsit, remegett, mint egy nyárfa levél. Egy megcsúszás következtében borultak árokba. Zoli torokszakadtából ráordított Gyurira: - Hívd gyorsan a mentőket! Ő maga letérdepelt Jutka mellé és gépiesen két kézzel gyorsan elkezdte nyomkodni Jutka mellkasát, egy átlátszó sálon keresztül pedig sok levegőt fújt a lány orrába, ismét szívmasszázs, befújás, és így felváltva, nem is tudta érzékelni, mennyi idő telt el. Iszonyatosan elfáradt, de nem hagyta abba. Nem akarta elveszíteni a szerelmét , és ez erőt adott neki, hogy folytassa az életmentést. Szerencsére a mentők megérkeztek, és az élesztés már szakszerűen folytatódott. A kórházban Jutka már jó kezekben volt. Mikor magához tért, többen voltak körülötte. Végre hosszú hallgatás után halkan megszólalt: - Visszajöttem? Fényben voltam! És mindenfelől harangszó! Csodálatos volt! Zolikám, emlékszel a Bazilika harangjátékára? Elvarázsoltak akkor a harangok, mind a hat szólt egyszerre! Leírhatatlanul szép volt! De még varázslatosabb volt az, amit akkor a fülembe súgtál. Végre kimondtad azt, hogy szeretsz. Zoli hallgatta, és boldogan bólogatott. Később informálódott és megtudta, hogy a Bazilika harangjai tényleg szóltak pár perccel azelőtt, mielőtt Jutka visszatért e világba. Hogy hogyan is érzékelhette Jutka a harangok zenéjét távolságról, miközben klinikai halálban volt, a fiú még mindig nem jött rá erre.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25287