Egy sokfiókos szekrény története
Fiatal korában nagyon szép darab lehetett, díszesen faragott mintákkal. A fiókok számtalan titkot rejthettek Ki lehetett a birtokosa ennek a rendkívüli bútorzatnak. Talán egy fiatal hölgy, ki hosszas levelezést folytatott a távolban lévő szerelmével és ezekben a fiókokban rejtegette a számára vagyont érő leveleket? Vagy talán egy idősebb naccsága, aki e szekrény fiókjaiban tárolta az élete folyamán összegyűjtött értékeit, ajándékokat? Minden esetre nem férfiú lehetett a bútor birtoklója. Mikor Ferkóékhoz került a szekrény, az eredeti szépségéből már sokat veszített. Az egyik oldalához valamilyen sötét szutyok ragadt. Egyik sarka a szekrénynek kissé megsérült, talán a szállítás nyoma. Öt vagy hat ember cipelte ide, nagyon nehéz darab. Szerencse, hogy nem emeletre kellett felvinni. "Ha lett volna eszük ezeknek a hordároknak, kiszedték volna a fiókokat", - gondolta Ferkó, de hamarosan megváltoztatta ezt a véleményét. Hogy miért? Másnap, miikor a mamája elment a piacra, a fiú hozzáfogott kihúzogatni a fiókokat. Kíváncsi volt a tartalmukra. Azonban csak haszontalan papírokat, iratokat, szemetet talált. Ki akarta húzni az egyik fiókot a szekrényből, hogy a tartalmát kiborítsa a szemetes kosárba, azonban nem sikerült. Kiderült, hogy a fiókokat nem lehet elválasztani a szekrénytől. " Ez furcsa",- tűnődött el Ferkó. A szekrény középtáján pedig csak egy lap volt, amelyik imitált egy fiókot és olyan fogója volt, mint a többi fióknak. Egy fiók hiányzott. "Ez nagyon becsapós! Nem 9 fiók van, csak 8!". Mikor a mami hazajött, Ferkó lelkesedéssel mesélt a felfedezéséről. - Ferikém, sok dolgunk lesz. Mire anyádék megjönnek, ezt a sokfiókost ki kell pofoznunk, mert apának első dolga az lesz, hogy neki ugrik a fejszével és tűzifát készít a kandallóhoz, dicsérni is fogja, hogy jó kemény fa! - Hi-hi-hi! - kuncogott a gyerek. - Nem, mama, nem hagyjuk. A köröm pörkölt lassacskán főtt a konyhában, a nagymama az unokájával pedig nagy munkában volt. Sikálták, mosták, csiszolták, törölgették, lakkozták a sokfiókost. Meg is izzadtak. Nem hiába! Mindketten leültek a kisszékre és gyönyörködőek a munkájukban. Szépen felújították a szekrényt! Jóleső érzés volt számukra. El is fáradtak tisztességesen. - Ferikém, létezik egy probléma, - mondta mami. - Milyen? - ijedten kérdezte a fiú. - Szép lett a szekrény, de hová tesszük? Nincs egy talpalatnyi felesleges hely a lakásban. - ?? - Pedig Mariska néni a halála előtt arra kért, hogy őrizzem meg a szekrényt, ez egy 19. századbeli emlék, titkot rejt. Többet nem tudtam kiszedni belőle, mert hirtelen végleg lehunyta szemeit. Ferkó felpattant. - Mama, van megoldás. Az én szobámban van egy kis hely. A sarokban tétlenkedik egy nagy doboz játékokkal és haszontalan dolgokkal tele. A doboz helyére tesszük majd a szekrényt. Nem sokat tétováztak. A szomszéd Pista bácsi és két fia segítségével hamarosan a szekrény a doboz helyére került. Mintha oda tervezték volna. Ferkó sietett elhelyezni a fiókokba a fontos kincseit, írószereit. Másnap az iskolából jó néhány osztálytársával jelent meg. Be kellett mutatni nekik az új rendkívüli szerzeményt. Tegnap anya és apa sem tudtak szóhoz jutni az ámulattól. Ferkó boldog volt. A sokfiókos szekrény így sok évre menedéket talált a szobájában. Feri jóképű fiatalemberré cseperedett, helyes barátnőt talált. És pár évi ismeretség után ők megtervezték a közös életüket, közben egy nagy problémával találkoztak. A sokfiókos szekrény. Ferkó még mindig ragaszkodott hozzá, a sok vele kapcsolatos emlékekhez. Így az új lakást a szekrényhez kellett választani. Megérkezett a költözködés ideje. Eljöttek a barátok is segíteni. A szekrény szállításához több kézre volt szükség. Nemsokára a súlyos bútor Feri dolgozó szobájában volt. Másnap Feri szabadnapos volt, így hozzáfogott a dolgozó szobája berendezéséhez. A sokfiókos szekrényt arrébb akarta tolni, de nem tudná megmagyarázni, hogy hogyan, de a szekrény hátlapja elvált és a padlóra zuhant. És itt egy meglepő felfedezés. A szekrény hátoldalán lehetett kihúzni a 9-ik fiókot. A titkos fiókot. Vajon mit rejteget ez a fiók? Ferkó ámulatára előkerült egy ékszeres dobozka értékes nyakláncokkal, karkötőkkel, gyűrűkkel és fülbevalókkal. Ezenkívül egy régi-régi biblia. A fiók végében Feri talált egy irattartót krétarajzokkal. Krétarajzok! Ezek a rajzok voltak Ferkó számára legérdekesebbek. Évszázados titkok tárultak fel a fiatalember előtt. Mariska néni biztosan erről mesélt volna Feri nagymamájának. Nem kis titok!



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25296