Matildról. 2. rész
Egyszer, mikor  a munka után hazajöttem, a kapuban   a kedves  Matild  várt.

- Jöjjön velem! - mondta.- Menjen fel a padlásra.

A  padláson egy ócska matracon egy ember feküdt. Lent  várt  Matild.  Megkérdeztem, ki az az ember a padláson.

- Kérdezze meg a feleségétől. - mondta.

Sejtettem, hogy   Matild volt az,  aki figyelte mindig  a feleségemet.

Fel is tettem a feleségemnek a kérdést.  Viki  nem válaszolt,de láttam, hogy vörös lett az arca.  Nem beszéltünk pár napig. Az ember eltűnt a padlásról. Viki  később elmondta,  hogy   az ember a padláson egy falubeli rokona volt. 

Teltek  a napok, hetek. Viki terhes lett.      Készültünk  fogadni a  jövevényt. Látszólag  boldogok voltunk.  De  valamitől tartottunk. Megszületett a baba. Feltűnően sötét volt a bőre, hosszú haja, nagy sötét szemei.  Rám  nem hasonlított.  A feleségem  szőke,  én világos barna  hajú vagyok.

 Mikor  Matild  meglátta  a gyereket, egy kárörvendő mosoly közt  rekedtes hangon megjegyezte: 

 - Ez a gyerek nagyon hasonlít arra a négerre,  aki  a padláson  aludt.Viki  a feleségem nem tudta letagadni, hogy viszonya volt a négerrel. Hamarosan  elváltunk.  Azóta  élem  a világomat. Ismét  a postán dolgozok. Körülöttem a szép lányok, asszonyok.   De  ahogy  esteledik, haza  megyek, a Matildhoz.  Nézze, ott van, jön is felém.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25407