A Templom egere
Falu végén egy kicsi házban, éldegélt egy anyóka. Volt két kutyája, Morzsa, és a Mazsola. Ezenkívül egy vérszomjas kandúr macskája, Maffia. A ház falában, egy egérlakásban, élt Cini a kisegér. Amikor a macska bekukucskál az egérházba, és Cini a nagy szemet meglátja, remeg a bajuszkája. Próbálkozik, bedugja a lábát az egérlyukba, de Cini jól talpon harapja. Ilyenkor ő a legdühösebb macska. Bent a cica, kint a két kutya, tőlük is kell tartania. Amikor nem volt otthon Maffia, aki sokat járt a közeli faluba, ilyenkor Cinike-egérke, meghívott pár egeret ebédre. Fő fogás a sonka, kolbász, és a szalonna. De ahogy az árak nőttek, egyre nehezebb lett az élet. Szegény anyókának a kis nyugdíjából nem telik már másra csak puliszkára. Nem tud mit tenni, kenyeret alig bír venni. Cini éhes nagyon, de csak morzsák vannak az asztalon. A két kutya is sovány lett bizony, zongorázni lehetne az oldalbordájukon. Mivel szépen tudnak ugatni, vonítani, ezért zeneiskolába fognak íratkozni. Maffia is elment messze, egy ismerőse lányát feleségül vette. Cini is elhatározta hogy a holmiját egy batyuba köti, batyut a vállára veszi, és a közeli templomba fog menni. Az élet hátha tartogat csodát, és tanulhat teológiát. A Pap megszerette, gondjaiba vette. Mostmár minden nagymisén, ott lapul a Lelkész tenyerén. Boldog már a kisegér. Úgy van vele: jobb templom egerének lenni, mint az anyókánál éhen veszni.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=27098