Isteni sugallat
Almodom, álmomban az Isten dörgő hangon szól hozzám: te szerencsétlen puszta szülötte, hát neked semmi nem jön össze? Majd folytatja, és dorgál tovább: a répaföldednél még bíztam benned, de azt is tönkretetted. Az utolsó nyulat a kutya fogta meg, répát keresett szegény, de nem talált mást, csak földtúrást.

Félénken összehúzom magam, és kérdezem: akkor most mit tegyek? Először is kapáld meg a tarhonyaföldedet, ha már termésed nem lehet, legalább tiszta legyen a terület. Van esélyem? A mesében is van három kívánság. Jó, legyen, és mind a három a tiéd legyen. Termeszthetsz zsályát, fagyit, vagy paradicsomot. A zsályárol a jósok és a látnokok jutnak az eszembe. Ezt a lehetőséget kihagyom. A fagyin nagyon gondolkodom, mivel itt a nyár, itt a szezon. De a fagyi tölcsérbe terem, hát a tölcsért hol vegyem? A paradicsomot meg ismerem, kerek piros és finom.

Másnap a vetőmagboltba megyek, paradicsommagot keresek. Válogatok, legjobb magot veszek, és paradicsomkirály leszek. Az eladó néz rám mosolyog, már-már vigyorog. Biztosan az tetszik neki, hogy jól tudok vetőmagot venni. Hazamegyek és palántát nevelek. Nemsokára megjelennek a tövek, és a nagy-nagy levelek. Minden egyes tő mellé nem karót, hanem oszlopot teszek. A hatalmas hajtások úgy kúsznak, csimpazkodnak az oszlopokon, mint gyerekek a bordásfalon. De nagy a szárazság, istenem legalább egy gomolyfelhőt adj nekem. A választ álmomban kapom: dolgozz, és saját verejtékeddel öntözd, a földedet. Másnap úgy dolgozok, hogy nagyon, de nagyon izzadok. Szépek a termések, már dinnyenagyságúnak látom őket. Azonban ismét hallok egy égi hangot mely hozzám szól: te földi halandó, te a sor végére álltál, amikor észért sorba álltál? Vagy ott sem voltál? Különös kérdések, és jól tudom, hogy a választ úgyis megkapom. Ezt meg hogy tehetted, hogy a görögdinnyét a paradicsommal keresztezted?

A multban kereskedek, és egy eladói vigyorra emlékezek. Már nincs mit tenni, szüretelni kell menni. Kezembe létrát veszek, fejemre sisakot teszek. Mert ha egy termés a fejemre esne valóban mehetnék a "paradicsomkertbe". A termést leszedem és prizmába helyezem. Tudom okosnak kell lenni, Paradicsom-Bálázó gépet kell venni. Én a paradicsomot nem úgy árulom, mint a kofák, kilónként az asztalon. Bizony én bálában szállítom.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=27103