[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 379
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 379


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Romantika
Szerző: mango - Kovács Anikó
(02-03-2007 @ 11:04 pm)

:

Romantika




Neked...




Mondd, ugye te nem kívánod,
hogy rozsdás szóval hazudjak könnyű álmot,
ha azt kérdezed tőlem, hogy aludtam:
jól tudod, a rideg háztetők alatt,
a gyéren szűrt sugarakban
minden ostobán áll és mozdulatlan, -
és mikor a hajnal
házat ácsol a téli szürkeségben,
ugye nem akarod, hogy eltagadjam,
nekem - nélküled - semmi örömöm nincsen...?
Mondd, ugye te megértesz,
hogy este, amikor az alkony alvadt sebe
a fényes égen gyógyulni látszik,
hiába békés a táj, és a kép színes,
- akár Canaletto híres gondolái, -
nélküled minden együgyűen semleges...

[...]

Lágy, szépdallamú, de igaz verseket írtam,
néhol már giccs, - és ez sokszor megriaszt:
romantika, dús érzelem fülledt a sorokban,
s a közhelyektől arcomra fagyott a grimasz.


[...]

De ha nem vagy itt, üres és jeltelen a térkép,
hideg kövekbe dermedt,
széthullt, ős-csontokból
hiába őriz itt kanyargó lépcsősort a hegység:
az ember felejt, a kősziklák soha, - azt akarom,
hogy a jelet talpad lenyomatai is véssék... -
hadd lássák az utánunk jövők: ez szerelem volt.
És szép. 
Mondd, ugye nem kell semmitől félnem...?
Tudom, - úgyis viszel magaddal. Észrevétlen.

[...]

...de azt hiszem, már ez is romantika.




Budapest, 2007. február 3.





(188 szó a szövegben)    (736 olvasás)   Nyomtatható változat


hori: (02-03-2007 @ 11:38 pm)
Ha nem lenne feltüntetve a szerző, akkor is tudnám, hogy te vagy. Utánozhatatlan! Grat.!

mango: (02-03-2007 @ 11:39 pm)
Jó, jó...Rá(m)ismersz. De jó, vagy rossz...?! :)) Küldjem be a Mazsolázó aknamezejére...?! // Vicceltem, Géza, köszönöm, hogy olvastál... No de jó, vagy rossz...?! ;)

hori: (02-03-2007 @ 11:45 pm)
Tudod, hogy szeretem a verseidet! Természetesen jó!! :)

mango: (02-03-2007 @ 11:50 pm)
:))) Köszönöm, Géza ;) Csak "provokáltalak" kicsit, - de nem bántásból... ;) // Köszi még egyszer! :)

blue: (02-04-2007 @ 01:17 pm)
Egyedi stílusú vers.

mango: (02-04-2007 @ 01:26 pm)
Igen, Gabikám, talán ez is elmondható róla... // Köszönöm, hogy olvastál :)

Fata_Morgana: (02-04-2007 @ 01:30 pm)
Én most minden romantikus érzés hiján vagyok, bár ahogy így figyelem magam a versed után, talán mégsem reménytelen. :) Szép, mint mindig, de az előzőek után ugye nem bánod, ha leírom, hogy megijeszt ez a sor: "nekem - nélküled - semmi örömöm nincsen" Lehet, hogy nekem semmi örömöm nincsen, mert szúr ez a sor.., lehet hogy vágyom rá, és idejövök a verseid olvasni, mert annyira távoli most az érzés? Bárhogyis, szívesen olvaslak...

mango: (02-04-2007 @ 02:07 pm)
Ha tudnád, Évi, hogy most mennyi mindent tudnék okként felhozni e citált sorod (sorom) védelmében! Ha azt mondom, hogy ez így igaz - elhiszed...?! Ijesztő kijelentés, tudom magam is. De ha függvénye lettél szabad akaratodból (!), boldogan egy szeretett lénynek, - ez a mondat máris gömbölyűbben szól. Pontosabb lett volna persze azt írni, hogy kivétel ez alól például a gyerekeim öröme, látása, egy Chopin noktürn hallgatása (persze a Kedvessel együtt, és itt máris bicsaklik a dolog!) , és sorolhatnám, - de nem ez a vers célja...Évi, örülök, ha vissza-visszatérsz versem alá cseppnyi kis szerotonint magadhoz venni, - ez nagyon jó érzés nekem, és örömmel látlak! És remélhetőleg hamar eljön az idő, mikor Te magad is hasonló örömből és szeretetből írsz szerelmes verset...!!! Köszönöm soraidat! :)

Jan_Monses: (02-04-2007 @ 04:26 pm)
:) j.m.

mango: (02-04-2007 @ 04:27 pm)
:) m.

agnes: (02-04-2007 @ 05:09 pm)
Gyönyörű vers,..gyönyörű Mangó-s vers. Mert csak csodálni tudom,..és nagyon szeretem a verseid....

mango: (02-04-2007 @ 05:24 pm)
Ágikám, örülök, hogy jöttél, BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK MA NEKED!!!! // ...és köszönöm az olvasást, Ágikám :)

zsuka49: (02-04-2007 @ 05:26 pm)
Már előttem elmondtak mindent a többiek Anikóm!! Szép nagyon a versed: Puszizsuzsi

mango: (02-04-2007 @ 05:31 pm)
Hiába mondtak el mindent, Zsuzsikám, - a hozzászólásodnak így is nagyon örülök... Sokáig hiányoltalak! // Köszönöm szépen :)

Julianna: (02-04-2007 @ 05:32 pm)
Igen, ez romantika. Nagyon szeretem a romantikus hangulatú írásokat, ez a "Neked" is olyan. örömmel olvastam.

mango: (02-04-2007 @ 05:45 pm)
Editkém, örülök, hogy szívesen olvastad, én pedig nagyon megköszönöm a mindenkori figyelmedet verseim és írásaim iránt. // Köszönöm! :)

Bluesky: (02-04-2007 @ 05:54 pm)
Festmény, szépséges!

mango: (02-04-2007 @ 06:03 pm)
...mondja mindezt egy profi festőművész :) // Köszi, Tibi :)

prayer: (02-04-2007 @ 07:04 pm)
Hihetetlen könnyedséggel vetítődnek a szavak monitoromra. A hozzászólások számából is látni költészeted csodálatát. Mostantól verseid lesznek a háttérképeim.

mango: (02-04-2007 @ 07:08 pm)
Vers, mint háttérkép...?! :)) Aranyos vagy Zoli, de félő, hogy idővel nagyon rá(m)unsz és soha többet egy versemet sem olvasod el, ha nap mint nap szembe fogsz eztán nézni vele :)) // Köszönöm, tényleg köszönöm :)

Captnemo: (02-04-2007 @ 07:13 pm)
Olyan a versed, mint egy színes fátyol. Látni tőle, benne, belőle mindent, ám mégis, valahogy sejtelmes, mégis bizonyságot tevő...Meg sem tudom fogalmazni. De nem is ez a fontos, hanem hogy Te megfogalmaztad. Akkor nekem minek kellene?:)) Szép ez is!:)

mango: (02-04-2007 @ 07:21 pm)
A színes fátyol alól üzenem Lacikám, hogy nagyon jólesett, amit írtál...Igen. Benne van az én egész romantikus, lírikus lényem, elkötelezettségem, - minden. Legalábbis így szerettem volna, - egy apró fricskával önnön magamnak, amiért ennyire érzelmes vagyok... Ilyen vagyok.. // Köszönöm :)

Netelka: (02-04-2007 @ 07:56 am)
Anikó, a romantikát nem kell szégyellni. Bár többekben maradna ébren a romantika, szebb, elfogadhatóbb lenne a hétköznapok durva szürkesége. Csodálatosan szép a versed. Ez a rész különösen megragadott: "Mondd, ugye te megértesz, hogy este, amikor az alkony alvadt sebe a fényes égen gyógyulni látszik, hiába békés a táj, és a kép színes, - akár Canaletto híres gondolái, - nélküled minden együgyűen semleges"

fényesi: (02-04-2007 @ 08:28 am)
Ahogy jeleztem! J

piroman: (02-04-2007 @ 08:38 am)
Mango vers. Egyedi képekkel és finom szövéssel. Nem baj az, hogy romantikus, hiszen csak a szót koptatták el, nem az érzelmet. Ja, tudom, hogy nem plagizáltad az utolsó sort! :)

didora: (02-04-2007 @ 08:45 am)
Látod, Mango! Piroman is tudja! Csodálatos ez a versed (is). Örömmel olvastam. Még nagyon kezdő vagyok, de valahogy megkereslek itt, és szép lassan kiolvaslak. Üdv.

mango: (02-04-2007 @ 08:57 am)
Audrey-kám, ne irigykedj, hiszen nincs okod rá! A példaértéket" köszönöm, igazán. //Örülök, hogy itt voltál :)

mango: (02-04-2007 @ 09:02 am)
Neti, igazad van, én nem is szégyellem hogy bizony néha túlcsordulnak az erzelmek a verseimben...Főleg pár éve ;) Tudom, sokjelzős, "hímzett" verseket írok, de már - talán csak magamnak és a Mesteremnek - bebizonyítottam talán, hogy tudok "amango"-s verset is írni, de az igazából nem teljesen én vagyok :) // Köszönöm, hogy olvastál :)

mango: (02-04-2007 @ 09:04 am)
A "titkos" jelzést köszönettel vettem :)) Tőled ez tökéletesen elég, fénykém ;)// Köszönöm :)

mango: (02-04-2007 @ 09:08 am)
Péter, akkor Te olvastad a didora verse alatt írt kis dialógusunkat :)) Tényleg olyan, mintha Tőle csentem volna, - de bizisten nem! Már majdnem teljesen kész volt a versem, ebben a formában, mikor megláttam Károly szép versét. De már nem tudtam "komolyabb vérveszteség nélkül" átírni a végét...A vége ugyanis hamarabb megvolt, mint maga az egész vers. Így maradt... // Köszönöm, Péter, hogy olvastál :)

mango: (02-04-2007 @ 09:13 am)
Károly, - nem haragudj, de tényleg nem tudtam másként megírni a végét, csak úgy, ahogy az először papírra tétetett...Örülök, hogy jöttél, olvastál, és még fogsz is olvasni. Majd leírom egy priviben, hogy tudsz előhívni régebbi publikációkat az archívumból. Ha a verseimre akarsz majd rákeresni, - lesz dolgod :)) Van itt a kb. 400-ból vagy 150 vers, nem is tudom biztosan...Olyan régóta írok már, hogy szerét-számát sem tudom, látod :)) A majd 40 év terméséből főleg csak az újabbak...// Köszönöm, hogy jöttél :))

zsuzsuzsu: (02-04-2007 @ 09:30 am)
Szivfájditóan szép! Szeretettel: Zsuzsi

mango: (02-04-2007 @ 09:36 am)
Zsizsukám, de jó látni itt (is) Téged... :)) // Köszönöm, hogy olvastál :)

Lexi: (02-04-2007 @ 10:08 am)
Ez is éppen annyira szép, mint az eddigiek, hallani meg még jobb volt a te előadásodban! Nagyon szép vers, és sose szégyelld a romantikus lelkedet, te is erre tanítottál mindig! Szeretettel: G.

mango: (02-04-2007 @ 10:12 am)
Köszönöm, - igazad van, erre tanítottalak... :))

pacal2: (02-04-2007 @ 10:31 pm)
Anikó! Ez, tényleg nagyszerű!Ha megengeded, elmentem.Mellé a többinek. Köszi: pacal(Laci)

edami: (02-04-2007 @ 10:32 am)
Teljes szivvel irt szerelmes vallomas gyonyoru ahogy csak te tudod. szeretettel edami

mango: (02-04-2007 @ 10:34 am)
Köszönöm, edamim, örülök jöttödnek...

mickey48: (02-04-2007 @ 10:37 am)
- Hogy aludtál??? Sz**rul ! Egyedül ! Hidegen ! Szomorúan! Igen- ez is romantika - az Északisark romantikája! Bár sose romantikáznál így ! Kedvesem, ugye jól érzem? Valahogy így megy nálad most az alvás! Kinyitsz egy Romantikakonzervet, aztán megeszed éjszakára! Versed gyönyörűséges- milyen is lehetne ilyen élmények hatására? Ölel - Miki .

mango: (02-04-2007 @ 10:47 am)
"Romantika-konzerv" - ez jó. Ezt megjegyzem :) Nekem már konzerv sem kell, még csak a szemem sem kell behúnyni: máris azt látom, érzem, hallom, amit szeretnék...Mindig itt van az én "romantikám", - velem... Mindig. Nem engedem el ;) // Köszönöm, hogy jöttél, Mikikém :)

naiva: (02-04-2007 @ 10:50 am)
Igen, ez romantika! Na és aztán?:) Kell a romantika az életünkbe, és addig örüljünk, míg észrevesszük!:) Nagyon őszinte, mélyről jövő versnek érzem a művedet!:)

mango: (02-04-2007 @ 10:58 pm)
Lacikám, ez nekem megtiszteltetés... // Köszönöm hogy jöttél, olvastál, írtál :))

mango: (02-04-2007 @ 11:05 am)
Igen, kedves naiva, - nagyon őszinte és nagyon mélyről jövő ez a vers, csak leírva minden kicsit "romantikusabb", mint ha csak úgy szívem szerint a Kedves ölelésébe simulok... // Köszönöm, hogy olvastál :)

Eroica: (02-04-2007 @ 11:56 am)
Nagyon szép! Én egyáltalán nem tudnék ilyet írni-sajnos.

aranytk: (02-04-2007 @ 12:22 am)
Amikor ennyire erős kötelékké válik a szeretet, elkerülhetetlen része a féltés... Gyönyörűséget írtál megint, Anikóm. Szeretlek olvasni. Csak úgy visz, visz magával a versed. Ölellek :)

mango: (02-04-2007 @ 12:28 pm)
Erikám, ne légy kishitű! Az én nagy-nagy szerencsém, hogy volt és van (és mindig is lesz!) egy csodálatos Mesterem, akitől rengeteget tanultam...Igaz, hogy már tizenéves korom óta írok verseket, de lassan már negyedik éve az Ő útmutatásai és szigorú kritikája nyomán néha-néha jobb versek is kikerülnek a klaviatúrámból...Lehet, hogy Neki nem is tetszik ez a vers, - majd megmondja ;)És hát igen: ez is Neked...-vers...Tehát a Kedvest illeti a dicséret, - ha Ő nincs, ez a vers sincs... Szerencsés ötvözet ez mindenképpen! ;) // Köszönöm, hogy olvastál :)

mango: (02-04-2007 @ 12:31 am)
Köszönöm, Katikám, - azt hiszem, a legszebb, legszentebb érzést egy kicsit pellengérre állítottam, de már rájöttem, hogy ami nagyon mélyről jövő, szív-színű, és igaz: amint kimondjuk, leírjuk, - giccsé válik, pedig nem az... // Talán érezhető, hogy nem az érzéseimet figuráztam ki, csak a tehetetlenség hajtott, hogy valahogy megóvjam a címkézéstől. Legalább az érzést, ha már a verset nem mindig tudom...Köszönöm, hogy olvastál :)

aranytk: (02-04-2007 @ 12:32 am)
Hidd el, érzem, mit akartál... s ez így természetes!

mango: (02-04-2007 @ 12:35 am)
Igen, Te megérthetsz, AranyKati, azt hiszem. Sőt, biztos vagyok benne. // Köszönöm hogy visszanéztél hozzám :)

Audrey: (02-04-2007 @ 12:50 am)
Számomra példakép értékű, ahogyan írsz, és ezt minden hízelgés nélkül mondhatom. Meg irigykedem is... Megint alkottál egy remeket! :-)))

102: (02-05-2007 @ 03:43 pm)
igen, igen, a túl hossú, soha véget nem érö céltalan éjek adott személy felé történö panaszos, ám gyengéd kikiáltása a romantika egy fajtája. érdekes tördelés. nyakonragadott pillanat. jelzem magam is... százkettes

mango: (02-05-2007 @ 03:54 pm)
Igen, valami ilyesmi, igen...Panaszos is, gyengéd is, de leginkább nagyon mélyen érző...És csak úgy, ahogy kikívánkozni szeretett volna, - úgy írtam le a sorokat... // Köszönöm, százkettesem :)

Khama: (02-05-2007 @ 08:21 pm)
Hmmm. A romantika önmagában giccses lenne? Még a közhelyek is lehetnek szépek, ha jól megírták őket. :) Amúgy Te sosem vagy giccses vagy közhelyes. Romantikus igen, igazi reszkető érzékenység süt a soraidból mindig nekem.

mango: (02-05-2007 @ 08:35 pm)
Nem tudok elfogulatlan lenni, Marcsikám, mert én javíthatatlanul romantikus vagyok...Romantikus, romantikus, romantikus! Örömmel olvasom, hogy mentes viszont a közhelyektől és a giccstől...Ettől mindig félek, igyekszem nem az lenni, - de sokszor bizony nagyon túlcsordulnak az érzelmeim, tudom :)) // Köszönöm, hogy jöttél, Marcsi :)

Tithonos: (02-05-2007 @ 12:02 pm)
Romantikus? Ma már nagyon keveset tudunk a romantikáról... A Te versed inkább továbbra is az impresszionista és expresszionista hagyományok keresztútjairól érkezett. Nagyon szép az expozíciója, külső benyomásokból alakul a Te "das Jahr des Seele"-érzésvilágod. És az egész fantasztikus külső és belső szépségekből felépítkező költemény.

mango: (02-05-2007 @ 12:27 pm)
Igen, romantikus...A hagyományos értelemben: az érzelmek szenvedélyes kifejezése, a "nagy érzés, érzelmek" megdalolása, már-már rajongás...Így értettem mind a címet, mind a mondanivalót...Nem tudom, hová kell besorolnom, ha kell egyáltalán...Csak megírtam, amit érzek.. :)) // Köszönöm, Tithonos, hogy velem voltál most is ;)

Miszimaszi: (03-01-2007 @ 02:11 pm)
Oh de régen nem jártam errefelé! Sok versedet nem olvastam, bepótlom most egyet kettőt! Ez pl.romantikusan szép!Grat! M.

mango: (03-01-2007 @ 02:16 pm)
Szia Misz:)) Örülök nektek! // Köszönöm :)

Silverblue: (03-01-2007 @ 02:41 pm)
Kézcsók, megjöttem! Csatlakozom a feleségemhez, csodás a vers!

mango: (03-01-2007 @ 02:44 pm)
Örülök, hogy olvastatok... // Köszönöm... :))

  

[ Vissza: mango - Kovács Anikó | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.24 Seconds