[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 627
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 627


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

2004. Jan 5. Polit-Brehm: A Szarka
Ideje:: 01-05-2004 @ 11:17 pm

Mivel nem jut eszembe jobb ötlet, folytatom a Polit-Brehm sorozatot.

Akiről szó lesz, az a Szarka. Na, ki lehet a Szarka? Természetesen Medgyessy Péter a Szarka.
Nem csak az obligát közmondás ürügyén, mi szerint: Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka, de a jellegzetesen “szarkás” tulajdonság miatt, miszerint különböző kincseket gyűjtöget, ráadásúl nem is a saját fészkébe.
A választások után, ugye tele volt a fészek kincsekkel, jutott belőle mindenkinek, de a szarka elröpült és most majdnem félidőben visszaszállt fészkébe, és szomorúan konstatálta: minden kincse odalett. Elő, hát: megszorító intézkedések! Röppen a szarka ide-oda, keresne új kincseket, sajna sehol se lel. (Elmaradt a várt gazdasági fellendülés) “De majd most lesz. Majd elindul a növekedés, és minden jó lesz.” Ebben reménykedik a szarka.

Ki kell, hogy ábránduljanak. Nem lesz gazdasági fellendülés. (Illetve, ha lesz is, rövid életű). A világ, minden mutatóját tekintve lefelé tendál. Minden romlik, ócskásodik, mocskolódik, rombolódik.
De mitől is lenne fellendülés? A Nyugat (és eszméje a kapitalizmus) leszálló ágban van. Túljutott élete delelőjén. Egyre fogynak a kizsákmányolandók és kizsákmányolhatók. Hová léphet Kína vagy olyan országok után, mint Románia? Nemsokára, mint a Király a matt után: egyetlen lépése lesz; az asztal mellé.
Az USA egy külön babszósz. Ő egy darabig találni fog ellenséget magának, (hogy fenntarthassa a fejlődés látszatát) akivel kedvenc szórakozását, a háborúskodást űzheti. (terrorizmus, diktátorok) De mi van, ha elfogynak ezek? Mi jön majd?(Iszlám? Egyesült Európa? Na hiszen!).
A kommunizmus történelmi kísérlete befuccsolt. Harmadik Út nincs. (A Harmadik Út csak szép szavak csokra, illúzió, ígérgetés)
Erről újra eszembe jutnak a magyar szocik. A magyar szocikkal az a baj (többek között), hogy abba a tévhitben ringatják magukat: itt demokrácia van. (E szerint gondolkodnak és cselekednek, vagyis politizálnak.)
Ki kell, hogy ábránduljanak. Itt (de máshol sem) nincs demokrácia!!!
A demokrácia, úgy tudom, tömören és sarkítva, azt jelenti: nem félni. Namármost. Itt mindenki fél valakitől vagy valamitől: Az ősz munkás fél a huszonkét éves “vállalkozó” főnökétől, hogy fenékbe billenti; lehajtott fejjel dolgozik. A kis és közepes “vállalkozó” fél az adóhivataltól és az ilyen-olyan ellenőrzésektől, az alkalmazottak félnek az Elbocsátás nevű démontól, a közalkalmazottak és a nagyvállalkozók a Társdalom megvetésétől. A nagypolgárság egyébként is olyan, mint a zugivó, titokban fogyaszt. (Ráadásul nem is itt, a hazájában, hanem külföldön. Ebben téved a Medve (Kuncze), még fogyasztási adót se fizet a Gazdag)
De folytatom, ki kitől fél. A szegény fél az éhenhalástól, a polgár fél a szegénytől és az államhatalmi erőszakszervektől. A hivatalnokok az Elbocsátás nevű démontól, a politikusok a nyilvánosságtól és a médiától.
A bankárok és a pénzemberek attól félnek, hogy előbb utóbb rájön valaki a stiklijeikre.
Szóval mindenki fél mindenkitől. És ezt nevezik itt demokráciának.

Most inkább abbahagyom, mert olyant találok mondani, amit magam is megbánok. (Bár ezt kétlem.)

Jóccakát!



Utoljára változtatva 01-05-2004 @ 11:17 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: si
(Ideje: 01-07-2004 @ 10:34 am)

Comment: Jó kis írás. Remélem folytatod a témát. A következő részben már arról olvasnék szívesen, hogy Te mit nevezel demokráciának és mi legyen szerinted a jelenlegi állapot helyett. Hogyan, hová tartsunk?


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 01-08-2004 @ 12:43 pm)

Comment: SI-nek igaza van. Utat találni nehezebb.


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 11-21-2006 @ 10:05 am)

Comment: ... és tényleg nem lett gazdasági fellendülés. Viszon itt a megszorító csomag, á la Gyurcsány.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.20 Seconds