[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 317
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 317


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Lakoma a kettes belen
Ideje:: 03-13-2006 @ 08:41 am

- Jobbra a 202-esben van a néni! – mondta előzékenyen a nővérke a folyosón űtba irányítva a látogatókat. Négyen jöttek a Mamához. Illedelmesen köszöntek a többi betegnek, majd letelepedtek a néni ágya mellé. - Jól nézel ki Mama – mondta az idősebbik nő, miközben a táskájában kotorászott. – Nézd, hoztam egy kis túrós rétest. Úgy készítettem, ahogy te szereted, sok mazsolával. – s már nyújtotta is a műanyag dobozt, amiben katonás rendben sorakoztak az illatozó rétesek egymásra helyezve. - Na, egyél már, ne kéresd magad! Nagyon finom. Ma reggel csináltam, még meleg, olyan friss. - Adj lányom egy szalvettát! – szólt oda a fiatalabb nőnek, aki készségesen nyújtotta is, közben a szekrényből pakolta a szennyes ruhákat. - Ezt hazaviszem, kimosom, és szerdán visszahozom, jó lesz Mama? – kérdezte a néni felé fordulva. Az szótlanul bólintott egyet, mire a fiatalasszony folytatta a rakosgatást. - Mit enne Mama? Hoztunk egy kis disznótorost. A múlt héten vágtunk. Tudja, azt a két mázsa körülit. Öten fogtuk le, de még akkor is ugrált mikor a kisvajling már tele volt vérrel. Mikor szorítottam, úgy térgyen rúgott, hogy be is dagadt. – mutatja a fiatalabbik férfi, nadrágját felhúzva kékeszöldes térdkalácsát. A zörgő papírok közül kicsomagolt egy tányért, amire hurkát és kolbászt rakott. - Egyen egy kis savanyút is hozzá, vagy töpörtyűt, ha akar, az is van! - ajánlotta az idősebbik férfi, hogy ő is mondjon valamit. Szuszogva, erőlködve csavargatta a befőttes üveg tetejét, de nem bírt vele. - Várjon apuka, – szólt oda a fiatalabb férfi. – tegye alá a kanalat, és ha levegőt kap, akkor csavarja le! - oktatta. - Na, most! – Így. Látja, hogy lejött! - Nézze, kisdinnye is van, vegyen ebből is! – szedegette ki görbe ujjaival az üvegből a savanyúságot. - Egyen már Mama! Igaz milyen jóízű! Kevés bors, sok majoranna, attól lesz jó a hurka. – mondta elégedetten nézve, hogy gyűri magába az öregasszony a komahurkát. - A kolbászból is, abból mért nem eszel, az is jó! – szólt közbe a tányérra mutogatva az idősebbik asszony. - Itt úgyis egyik nap tökfőzelék, másnap meg krumplifőzelék van szójafasírttal, attól meg éhen lehet halni. - Egyen egy kis sütit is! – jutott szóhoz végre a fiatalasszony félrerakva a nagy táskát, s elővéve a főzött krémmel töltött csokoládé bevonatú édességet. - Ezt meg kell kóstolnia a Mamának, hiszen magának sütöttem, és nagyon finom lett.- tolta kedveskedve a néni elé a tálcára tett süteményt. - Ezt már le kell kísérni valamivel – vette elő a hosszúnyakú üveget az idősebb férfi, levéve egy poharat a kisasztalről, és töltögetve bele a sárgás színű bort, vigyorogva nyújtotta oda az öregasszonynak. A száraz arcú néni először mosolyodott el, és egy slukkra lehúzta. - Na, magában már lehet bízni – mondja nevetve. – Erre jobban csúszik minden. – megindulva a beszédben, saját magának is teletöltve egy poharat. - Jó kis nova, ebben nem lehet csalódni – itta kortyolgatva, ízlelgetve. - Képzeld, tegnap le kellett vágnom a kendermagos kakast, mert nekiment az embernek, mire az mérgében hozzávágta a kapát. Hát az a bátor kakas félredőlt, mert letört az egyik lába. Elsőre úgy állt ott, mint egy gólya, a behajlított lábával, aztán elkezdett seregni körbe-körbe. Az öreg csak kiabált befelé a konyhára, hogy forraljak vizet. Ez se kukorékol többet. Elhoztuk. Itt a pörkölt, jó házi tarhonyával. Egyél ebből is, jó puhára főztem. – kínálta tovább az idősebbik asszony. A Mama böffentett egy nagyot, de folytatta az evést. - Látom, jólesik – szólalt meg ártatlan mosollyal a fiatalasszony, miközben valami gépelt papírral és egy tollal bíbelődött. Az idősebbik asszony összevonta szemöldökét, tiltóan ránézett, mire ő kelletlenül eltette az iratokat. – Egyen csak mamika! - tette hozzá kényszeredetten. A néni arca két oldalán csorgott lefelé a piros pörköltszaft, amit letöröltek segítőkészen egy papírzsebkendővel. - Kér még valamit? Hozzak inkább egy kis vizet? A beteg bólintott egyet, és már hozták is a vizet. - Van ásványvíz is! Megrázta a fejét, jó lesz neki a csapvíz. - Tudod, Mama, a gyerekek nagyon rendben tartják a portádat. A Morzsit, és a macskákat is minden nap megetetik. A muskátlit is meglocsolják. Holnap oda is költöznek, de csak arra az időre, míg haza nem jöhetsz. – mondta nyugalmat erőltetve magára az idősebbik asszony, megigazgatva a vánkost a beteg feje alatt. Az öregasszony szigorú tekintettel meredt maga elé, szeretett volna megszólalni, elmondani mit gondol a dologról, de csak egy sóhajtásra futotta. - Látom, elfáradtál. Ennél még valamit? A néni mutatta, hogy dugig van az étellel. - Gyertek gyerekek, hagyjuk pihenni a Mamát! – rendelkezett az idősebbik asszony és megpuszilta a beteg arcát. A többiek sorra búcsúzkodtak, összecsomagolva a lakoma romjait. - Jaj, hát a narancs, meg a banán, azt majdnem elfelejtettük! – rakta ki a déligyümölcsöket a fiatalasszony.- Meg egy kis kóla! – húzta elő ráadásnak a kétliteres műanyagflakont, s tette le az asztalra, megsimogatva a néni kezét. - Mi már megyünk is! – szólt oda mosolyogva a fiatalabb férfi, a bejövő nővérkének, észrevétlenül köpenyébe csempészve az előkészített ezrest. Egyenként visszaintegettek szánakozó arccal az ajtóból. - Remélem nem evett túl sokat, Eta néni, tudja holnap nagyon komoly műtétje lesz. – érdeklődött a nővérke, zsebeit tapogatva. A beesett, fáradt szemű öregasszony először jutott szóhoz ezen a délutánon: - Én csak csipegettem egy kicsit, kedves… - jegyezte meg alig hallhatóan, s elmerengve, elgondolkozva nézett ki az ablakon. A kórházudvaron ott vitatkozott, hevesen gesztikulálva a család. Fáradtan behunyta a szemét. Úgy gondolta inkább alszik egy keveset.


Utoljára változtatva 03-13-2006 @ 08:41 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 03-13-2006 @ 10:15 am)

Comment: Jó témát kaptál el! Jól is írtad meg. Talán tördelési gondjaid vannak. Ha vannak bajaid a szerkesztéssel, szívesen segítek. Írj személyes üzenetet (baloldalt fent), aztán leírom, ha kell a bekezdést, soremelést...Ilyesmit!.


Hozzászóló: Zsuka49
(Ideje: 03-13-2006 @ 04:50 pm)

Comment: Nekem is tetszett az írásod, ügyes vagy!!!:)) Zsuzsi


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-13-2006 @ 08:43 pm)

Comment: A kórházi kép nagyon jól van érzékeltetve, én ettől a halom ételtől már rég rosszul lettem volna, elég volt elolvasni is.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 03-13-2006 @ 10:08 pm)

Comment: Le vagyok ismét döbbenve! Ez naggggyon jó! Mindegyik novellád teljesen profi. Laco bával egyetértek abban, hogy kicsit megtördelve talán olvasni is könnyebb lenne.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 03-14-2006 @ 12:14 pm)

Comment: Nagyon jó téma, jó mondanivalóval. Ráadásul élvezetesen, láttatóan írtad meg. Gratula.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds