[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 622
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 623

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Az időtényező kiiktatása
Ideje:: 03-12-2005 @ 01:24 pm

A Midrás elbeszéli, hogy mielőtt Isten az embert megteremtette, azt megtanácskozta a különböző tulajdonságokat képviselő angyalokkal. Az angyalok nem voltak egy véleményen, az egyik így érvelt, a másik meg úgy. A Jótett (cheszed) az ember megteremtése mellett volt, mondván, hogy az majd jótéteményeket gyakorol. Az Igazság a megteremtése ellene foglalt állást, mivel az ember csupa hazugság. A Jog ismét csak mellette szólt, mert az ember jogot szolgáltat, míg a Béke nemmel szavazott, mert az ember izgága, veszekedős. Végül is mit tett az Örökkévaló? Az Igazságot ledobta (az égből) a földre, ezáltal többségbe kerültek a megteremtés mellett szavazók, így hát az Örökkévaló megteremtette az embert (Brésit Rábbá 8.).

Ketten tehát, az Igazság és a Béke, az ember megteremtése ellen voksoltak. Felmerül a kérdés, miért éppen az Igazságot dobta le az Örökkévaló és nem a Békét? Ha a Békét dobja le – mondja erre a kocki reb Mendele – akkor ott maradt volna az Igazság, aki azzal érvelt, azért nincs szükség emberre, mert az csupa hazugság. És ebben az esetben mit ért volna a Jog és a Jótett érvelése az ember teremtése mellett (hogy “jogot szolgáltat" és “jótéteményt gyakorol") ha egyszer a Jótétemény és a Jog mélyén hazugság húzódik meg?...

Reb Szimhe Bunim, a psiszchai, ugyanerre a kérdésre így válaszolt: Azért távolította el az Igazságot és nem a Békét, mert béke nélkül nem lehet létezni. Ha nincs béke, nincs semmi. Ezzel szemben, ha béke van, előbb-utóbb az Igazság is győzedelmeskedik.

Ebben nem az a különös, hogy az Örökkévaló, mint mindig , most is helyesen cselekedett, hanem honnan tudták előre az angyalok, hogy milyen lesz az ember. (A cél csupán a szavazattöbbség elérése volt. Ezért vetette le az Igazságot - ez az igazság! Az Igazság szerint az ember csupa hazugság (lesz)). Vagy: az időtényezőt kiiktatjuk, ami logikus is lenne, hiszen az Örökkévalót nem korlátozhatja holmi jövő-menő idő! Ez azt jelenti, hogy egyszerre vagyunk a Teremtés előtt és után és közben, mert csak ebben az esetben tudhatják az angyalok milyen lesz (lett) az ember.

Ez, azért valljuk be, több mint különös!



Utoljára változtatva 03-12-2005 @ 01:24 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ukume
(Ideje: 03-12-2005 @ 07:10 pm)

Comment: Paulusom! Ez nem egy könnyű kis olvasmány, azt ugye tudod? Persze itt csupa okos ember van, úgyhogy ez nem lehet gond, csak nekem nehéz kissé a felfogásom. Kezdelek már érteni. És az hagyján, hogy tudták, milyen lesz az ember, de mihez kezdtek ezzel a tudással....?


Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 03-12-2005 @ 09:30 pm)

Comment: Ja. Ez is kérdés. Viszont valamit megmagyaráz. Fel lehet állítani (ha eddig még valaki nem tette meg) a Félig- kész Teremtés elméletét. Miszerint: Isten egy tökéletes világba helyezte el a korán sem tökéletes teremtményét, direkt, mintegy félig készen, telis tele ellentmondásokkal, ellentétes tulajdonságokkal, adott neki egy nagycsomó időt, és nosza, lássuk mi sül ki az egészből. Mert ugye, teremthette volna tökéletesre is, ha arra támadt volna úri kedve. De nem tette, mert evvel is célja volt (van, lesz). Ez pedig nem más szvsz, hogy legyen mivel lefoglalnia magát, míg el nem jön az idők vége, és akkor vége.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 03-12-2005 @ 10:53 pm)

Comment: Értem. Az a helyzet, hogy a magam részéről határozottan egyre inkább élvezem az ember tökéletlenségét (na, ja, van miről írni, avagy ahogy fogalmaztál- van mivel lefoglalnom magam), de ez a vége dolog nem tetszik, mert ettől olyan isteni játékszernek érzem magam, és azt méltatlannak tartanám a feljebbvalóhoz.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 03-14-2005 @ 01:28 pm)

Comment: Engem mindig a vége érdekel.Mi lesz ha eljön a vége, és mondjuk minden jól sikerül. Kezdődik minden előlről? Mi lesz a vége után?


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-15-2005 @ 06:05 pm)

Comment: :)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.21 Seconds