[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 159
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 160

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A nők könnyei
Ideje:: 03-30-2005 @ 06:47 am

„Isten számolja a nők könnyeit.” – olvastam valahol, valamikor.

Miért sírnak gyakrabban a nők? Miért így reagáljuk le a történéseket? Miért sírunk örömünkben? Miért, ha boldogok vagyunk? Miért, ha meghatódunk, ha fáj valami, ha megbántanak, ha elszomorodunk?
Miért vigasz a sírás? És ha tényleg az, akkor miért rejtjük el az arcunk? Miért szégyelljük mégis a könnyeket?

Talán, mert értékes igaz gyöngyök, lelkünk óceánjának mélyéről.

De akkor miért vigasztalnak mások úgy, hogy ne sírj, vagy hogy nem érdemli meg senki a könnyeid, mert aki megérdemelné, az nem késztet sírásra?

Én mindig érzékeny voltam. Sírtam óvodás koromban a délutáni alvás előtti mesén, sírtam kisiskolásként az anyák napi ünnepségen, sírtam dalokon, filmeken, könyveken, verseken, sírtam, ha kudarc ért, ha elveszni látszott a remény, de sírtam a magyar Himnuszt hallgatva is büszkén-boldogan.

És persze sírtam férfiak, kapcsolatok miatt is.

Egy barátnőmmel beszélgetve jutott eszembe a kérdés, hogy vajon ilyenkor mit siratunk?
Önmagunk sajnáljuk? Az összetört álomvilágunk? Esetleg az elszalasztott, ki nem használt lehetőségeket? A meg nem adott esélyt?
Miért hiszik a férfiak, hogy a nők olykor ok nélkül sírnak? Miért gondolják, hogy ez a fegyverünk? Sőt, tovább megyek, miért tartják zsarolásnak?

Hiszen ha egy nő számára nincs más kiút, akkor kérés és kérdés, viszonzás és válasz nélkül, titokban szórja szét a sós gyöngyszemeket.

A nő szépsége a szemeiben tükröződik. Egyetlen átlátszó, arcon legördülő, titokban ejtett csepp többet mond minden szónál. És nem az a baj, hogy nem látja ezeket a könnyeket, az, akiért hullnak, hanem, hogy fogalma sincs, mennyi kimondhatatlan érzés csillog bennük, amit aztán elnyel a zsebkendő vagy a kispárna.
 
Sírni jó, sírni szabad, sőt kell is. Felszabadít, megtisztít, szeretettel is feltölthet, ha nem fájdalmunkban sírunk.

A fájdalom, mint minden negatív érzés a félelemből fakad. A félelem pedig megköt, bezár, elrejt, visszahúz – árt.
A szeretet viszont megnyit, kiterjeszt, felemel, megmutat, megtart – gyógyít.

Azt mondják a bölcsek: táncolj úgy, mintha senki sem látna. Én azt mondom minden nőnek:
szeress úgy, mintha nem fájna a csalódás!

 

(2005-03-29)



Utoljára változtatva 03-30-2005 @ 06:47 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ukume
(Ideje: 03-30-2005 @ 09:44 am)

Comment: Szerintem van olyan fájdalom, ami örömből fakad (pl a szeretett Kedves hiánya), van olyan félelem, mely megóv minket a veszélytől (pl leugrani egy toronyház tetejéről), a könnyeket pedig ajándékba kapjuk -nemtől függetlenül. Persze: a nők könnyebben sírnak, a fiúknak minden katonadolog, de alapvetően érezni úgyanúgy éreznek a férfiak is, mint a nők.


Hozzászóló: kerlac
(Ideje: 03-30-2005 @ 10:04 am)

Comment: Hagyományosan (de helytelenül) a sírást a gyöngeséggel azonosítják. Szerintem nem más, mint a -szó szoros értelmében- túlcsorduló érzés.


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 03-30-2005 @ 11:05 am)

Comment: Ameddig sírunk addig nincs baj mert megkönnyebbülünk és megoldjuk valahogy. Akkor van baj ,ha már nem tudunk sírni... mert az olyan mintha megkövülnének az érzések. Ami engem illet, a könnyeket én Isten adományának tekintem. A sírás lehetőség a megtisztulásra ,tisztánlátásra... és nem csak a nők kíváltsága!


Hozzászóló: khama
(Ideje: 03-30-2005 @ 01:34 pm)

Comment: A könnyek, őszinték. És mindig érzelmeket takarnak. Nem szégyenteljes dolog, s nem gyengeség még férfiembernek sem...


Hozzászóló: floodoftears
(Ideje: 03-30-2005 @ 03:49 pm)

Comment: Szerintem néha csak úgy ok nélkül is jó sírni. Azért sírunk, mert érzünk. Én például úgy veszem észre, ha kezdek szerelmes lenni, hogy sokat sírok. Talán a nagy érzelmeinket így fejezzük ki, legyen az jó vagy éppen rossz.


Hozzászóló: zolifia
(Ideje: 03-30-2005 @ 05:00 pm)

Comment: A tehetetlenség érzése az, ami a legtöbbször könnyet csal szemünkbe. Vagy az, hogy nem tudjuk jobban kifejezni azt, amit érzünk, vagy az, hogy nem tudunk a dolgok ellen, vagy értük tenni semmit. Ez persze lehet öröm és fájdalom is. De vajon miért érzi az ember gyengének magát, mikor sír?


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 03-30-2005 @ 08:55 pm)

Comment: elolvastam... de most inkább... nem írok ide semmit... a blog úgyis elmondott mindent... Lev:)


Hozzászóló: Norvi
(Ideje: 03-31-2005 @ 04:35 pm)

Comment: Szeress, ha szeretni rendeltetett... és sírj, ha sírni rendeletetett... hisz ember vagy...csak tudd, hogy az vagy...


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 04-01-2005 @ 12:36 pm)

Comment: Mindig rácsodálkozok milyen precízen lettünk "megszerkesztve" . Tervezőnk mindenre gondolt , még a sírásra is . Oka lehet ezer hogy éppen miért hullanak a könnyeink ,de az biztos, kevés ilyen őszínte reakció létezik .


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds