[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 579
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 579


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.


Confused.gif
Színjátsszunk! (3)
Ideje:: 01-24-2006 @ 10:05 am

Mikor elkészült a darab, körbeadtam pár embernek a faluban. Miután lelkes visszajelzéseket kaptam, és buzdítottak a további szervezkedésre, írtam egy kiáltványt, melyet kiragasztottam a nevesebb helyeken (kocsma, bolt, no meg persze a hirdetőtábla):

Figyelem! Figyelem! Figyelem! Figyelem!
Shakespeare-nek sem lesz most kegyelem!
Örömmel értesítek minden érdeklődő embert,
azt is, ki ez idáig még szerepelni sem mert:
Alakulófélben van a falu színjátszó köre,
ezzel talán régi hagyományoknak leszünk őre!
Bár nyomába sem léphetünk Marx Viktornak,
de próbánk eléri célját, ha egy víg tornak
lehetünk szereplői egy színelőadással,
melyen fellépünk színlelő hatással!
Itt a szándék a lényeg, nem a végtermék,
ha még tapsolnak is; az lesz a szép emlék!
Ha véget ér az esős, szüreti mustpermet,
itt a helye annak, ki színpadra (nem kínpadra!) termett!
Ha kedvet érzel magadban (nem tehetséget),
ne találj ki mindenféle átlátszó mentséget!
Az első bemutató jövő márciusban esedékes,
az előadásra kilenc férfi, és három nő esélyes!
Hétköznaponként egyszer lesz majd próba,
ha feltelik a dicső színészgárda kvóta!
Jelentkezz gyorsan! Légy bátor! Ez legyen a mottó!
A színdarabhoz vár téged a Somogyi Ottó!
E felhívást, fiatalnak, korosabbnak egyaránt szánom,
Csak hívj fel gyorsan a …………-as számon!


Tudni kell Marx Viktorról (1909-1991), hogy tanítóként, népművelőként dolgozott a faluban, jól felkészült kántortanítóként ő volt mindenki Viktor bácsija, akit nagy tisztelet övezett.
Óriási sikerű színielőadásokat szervezett. Bár személyesen sajnos nem ismertem, de rengeteget mesélhetnék róla, amit meg is fogok tenni, de majd valahol máshol.
A ház, amiben most élünk – kedvesemmel, és legkisebbik gyermekemmel -, valamikor Viktor bácsi lakhelye volt, talán ezért is beszélik rólam, hogy belém költözött Viktor bácsi szelleme.

Szóval a felhívásra nem jelentkeztek tömegével. Úgyszólván senki. Mielőtt még elkeseredtem volna, azért összeállt egy kis csapat, mely szívügyének gondolta e vállalkozás sikerre vitelét – elősegítve ezzel e kicsiny falu kulturális életének előmozdítását.
A múlt heti próbát felemásnak mondhatnám. Hiányzott két szereplő – az egyik ráadásul az egyik főszereplő – és így én nem voltam olyan lelkes, mint máskor. Pedig ilyent nem szabadna tennem, hogy látszódna rajtam az elkeseredettség legkisebb jele; ezt rögtön megérzik az emberek. Nekem mindig határozottnak, bizakodónak, vidámnak kell lennem. Legtöbbször azért teljesítem e „követelményeket”.
Ma este lesz újabb próbánk, melynek sikerében rendkívül bizakodó vagyok.
A héten megtanultam a szövegemet – a leghosszabb a darabban -, így mostantól könnyebben követelem meg másoktól is a szövegtanulást.
A darabban én vagyok a bíró, kedvesem szolgálólányt játszik, így kis családunk tevékeny részt tölt be a 12 fős létszámból. A darab első változatát – azóta kicsit módosult egy-két helyen – feltettem a kritikai zónába is, de sajnos visszajelzést nem kaptam.

Na, és a legfontosabb. Egy pályázaton nyert pénzből kaptam ötezer forintot irodaköltségeim fedezésére! (Hihi.) Ezt el sem hiszem. (Bruhaha.) Továbbá húszezer forintért vásárolhatunk díszletnek és jelmeznek valót. Apropó; díszlet. A háttérrel kapcsolatban még kicsikét tanácstalan vagyok. Egy négyszáz évvel ezelőtti falusi szobabelsőt kell varázsolni az elképzeléseim szerint. A bútorokkal nincs is gondom, mivel a faluban van háza egy híres építésznek, aki megszállott gyűjtő. Minden régiséget gyűjt, amiből nagylelkűen felajánlott bármit, ami a díszlethez szükséges. A háttérrel kapcsolatban nem döntöttem még el, hogy milyen legyen. Meghagyjam a mostani sötétkék függönyöket, vagy egy kis asztalos és festőmunkával megváltoztassuk.
Majd kialakul.
A lényeg, hogy jó úton járunk.



Utoljára változtatva 01-24-2006 @ 10:11 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 01-24-2006 @ 11:09 am)

Comment: Jó úton jártok, az biztos :-) Legyen sok örömötök a felkészülésben , a próbákban és a márciusi előadásban ! :-)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-24-2006 @ 12:31 pm)

Comment: Köszönöm bíztató szavaid, éppen most készültem újra átolvasni a szövegemet az esti próbára. :)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-24-2006 @ 01:20 pm)

Comment: Hát, Ottó, kemény meló lesz, az biztos. De ha egyszer rákapnak az ízére... Biztos vagyok benne, hogy le sem fogod tudni vakarni a színészjelölteket, és pótszék kell majd a nézőknek! :-)))))))))Üdv: Angelika


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-24-2006 @ 02:15 pm)

Comment: Szia Angeli! Hát igen, a sikerben én sem kételkedem, szerény személyemet úgy-ahogy ismerve. Bruhaha. Komolyra fordítva a szót, nem kis agitációmba került, amíg összeállt a teljes létszám, ugyanis a kezdeti lelkesedés után többen visszaléptek. Még most is bármikor beüthet a krach, elég egy-két ember megfutamodása, vagy valami váratlan esemény (ilyen már történt; valaki kórházba került több hónapra), és meghiúsul az előadás. Most ott tartunk, hogy azt látom, aki részt vesz, az kezd rá büszke lenni. Jobban kihúzza magát még a kocsmában is. Köszike. :)))


Hozzászóló: hori
(Ideje: 01-24-2006 @ 03:55 pm)

Comment: Iskolás koromban én is irodalmi színpad tagja voltam. Jó volt és szép. Nektek is sok sikert kívánok!


Hozzászóló: lacoba
(Ideje: 01-24-2006 @ 03:56 pm)

Comment: Nagyon kedvencem a kiáltvány megfogalmazója. De a rendező és a főszereplő sem akármire válalkozott. Le a kalappal. Nagy kitartás kell. Nagyon szorítok Neked! A háttérből semmiképpen nem hiányozhat a búbos kemence, amit nagy papírra (kilapított TV-dobozok) is rá lehet festeni, illetve eléje egy fehér lepedővel letakart lócát tenni az ülőke helyére. Ez a legtutibb háttér volt abban az időben. Itt folyt szinte minden, sütés, főzés, melegedés, pletyi-metyi, simogatós ettyem-pettyem, sokszor még ott is aludtak. Hú! Nagyon büszke kezdek lenni egy digitális ismerősömre.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-24-2006 @ 04:33 pm)

Comment: Köszönöm hori, hogy itt jártál! Most aztán már biztos lesz a siker! :)))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-24-2006 @ 04:41 pm)

Comment: Laco bá! Szavaid mindig nagy erőt adnak, de most különösen megacéloztak. Sokszor átsüt az éteren keresztül is, hogy kiváló edző lehettél; lelket tudsz önteni a körülötted lévő emberekbe. Egyrészt szavaiddal, másrészt egyéniségeddel. Követendő vagy mindenképp. Külön köszönöm az értékes tanácsokat a díszletre vonatkozóan. Látod, pld. a búbos kemence eddig nem jutott eszembe. Pedig ha entyem-pentyem is vót amott, akko igazán beötőhetett vóna! :)))


Hozzászóló: vp_rozika
(Ideje: 01-24-2006 @ 05:07 pm)

Comment: Szia Ottó! A becsali versed nagyon jóó! A toborzáshoz lenne egy javaslatom. Persze tudom én, hogy manapság már nem divat az ilyesmi, mégis úgy érzem, ha személyesen elmennétek a kedveseddel a potenciális szereplőkhöz, elbeszélgetnétek velük, közelebb hozhatnád őket az elképzelésedhez. Például, kikérhetnéd az ő véleményüket is a háttérrel kapcsolatban. Ha elmondhatják az ötleteiket, kicsit magukénak érezhetnék az ügyet. Ha ennyire komolyan gondolod a színjátszó csoportot, megérné egy kis áldozatot hozni érte. Rövidtávon nem biztos, hogy egyből hipp-hipp-hurrá minden, de hosszútávon megtérülne a befektetett energiád.Őszintén drukkolok a sikeres próbálkozáshoz. Jó kedvet, türelmes kitartást, energiát kívánva hozzá, Rozika


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-24-2006 @ 05:23 pm)

Comment: Szia Rozika! Lehet, hogy rosszul fogalmaztam; azért én eléggé demokratikus módon vezetem e csoportot. Hála az égnek azon már túl vagyunk, hogy meg kelljen győzni a szereplőket. Talán egy gyenge pont van, de azt is erősítem. A szereplők úgy jöttek össze, hogy rengeteg embert megkerestem. Olyanokat is sikerült rábeszélni, akikről álmomban sem gondoltam volna. Természetesen nem egyedül hordom a vállamon e vállakozás sikerét; bízom benne, hogy mások is segíteni fognak. Megosztottam a feladatokat, van varrónő és asztalos segítség is. Olyan meg nincs a szememben, hogy komolyan veszem, vagy sem. Ezt csak komolyan lehet venni, másképp semmi értelme egymás idejét rabolni... Nagyon köszönöm Rozika hsz-ed!!! :)))


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 01-24-2006 @ 07:50 pm)

Comment: Kedves Ottó, nagyon drukkolok nektek. Kiáltványod akár egy kisbíró is megirigyelhetné, olyan jó lett... Nagy dolog az ilyen kezdeményezés, biztos nagy sikeretek lesz...Most megyek olvasni a művedet a kritikai zónába....:)))))) Figyelj csak, most jön a kritika kritikusa...., vagy nem jó...., a kritikus kritikás?...:))))))))) Fene se tudja...., lényeg, hogy elolvasom...:)))))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-24-2006 @ 11:28 pm)

Comment: Őszinte leszek nagyon megnézném a darabot, biztosan nagy siker lesz, én drukkolok nektek, hogy minden rendbe legyen.


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-25-2006 @ 01:40 am)

Comment: Szia Anna! Jót kuncogtam aranyos verseden. Biztosan rájöttél, igen, most jövök a kritikai zónából. Köszönöm! Egyébként meg - már a kisbíró is én vagyok. Az esti próba jól sikerült, de ahogy haladunk, úgy jövök rá, hogy nem oly egyszerű ez...


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-25-2006 @ 01:45 am)

Comment: Hi Gaby! Időben közzé fogom tenni az időpontot. Képzeld el, alig tíz éve történt, hogy ebben a kétszázvalahány lakosú faluban megrendezték az István a királyt, melyre több tízezren jöttek el az egész országból. Ilyen előzmény után... (Hihi) Örülök, hogy drukkolsz! :)))


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 01-26-2006 @ 06:47 am)

Comment: Én meg priviben már jeleztem! :-)) Nagyra értékelem, amihez fogtatok! Üdvözlettel fTJ


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-26-2006 @ 08:08 am)

Comment: fenyesi:))) Köszönöm, ígérem, időben jelezni fogom a bemutató időpontját.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds