[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 179
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 180

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

NŐNAP Flamenco módra
Ideje:: 03-13-2006 @ 08:16 pm

Vasárnap. Délután három óra. Kultúrház.

Izgalom a színpadi függöny mögött. Tíz fekete ruhás alak idegesen toporog. Különösen én.
Halljuk, hogy már elhangzott a konferanszié bevezetője, a polgármester mond éppen köszöntőt, majd következnek a gyerekek a versekkel. Kilesek a függöny mögül. Örömmel veszem észre, hogy végre kedvesem is megérkezett.
Ezután Liszter Sanyi barátom – ki neves előadóművész - elénekli a Magyarország c. Geszti dal átiratát, amit az előadás előtt fél órával találtunk ki közösen, mivel megvolt külön a szám zenei hanganyaga. Csak annyi merényletet tettem a szövegben – mivel másra idő sem volt -, hogy a „Van egy ország, Magyarország” részeket kicseréltem a „Béke vára, Szentbékkálla” szövegre. Az előadás tökéletes. A közönség hosszan tapsol.
Szinya barátunk ad elő széki botos néptáncot, majd Gárdonyi Laci zenei kíséret nélkül elénekel két számot, míg Szinya is gyorsan átöltözik.
Közben remegő gyomrom csillapítására előveszem laposüvegemet (na jó, bevallom, ezt már korábban is megtettem), és körbeadom a fiúknak. Úgy látom, másra is ráfér a bátorítás. Már halljuk a tapsot, mi következünk, a fő produkció, melyre már hetek óta készülünk. Mindenki beáll a helyére, Laci is beslisszol a függöny mögül a hátsó sorba. Három fiú az első sorban – Csombó Gyuri, Sárvári Attila, Sárvári Feri -, négy másik eltolva mögöttük – Németh Ottó, Sárvári Tibi, Botos Bandi, Sárvári Tomi -, és leghátul megint három – Szinya, kit valójában Szabó Jánosnak hívnak, Gárdonyi Laci, és jómagam középen. Két segéderő elhúzza a függönyt.

Hátunk mögött fehér háttér – a héten készült el a díszlet háttere (a sötét, bordó függönyháttér elé tetőfából kereteket szerkesztettünk, melyre lepedőket tűztünk fel, még ajtó is került bele) a közelgő színdarab premierje miatt elsősorban, de ezt a produkciót is feldobja, hogy mi férfiak teljes feketében pompázunk a hófehér háttér előtt.

Lukács Tamás barátunk – aki mellesleg festőművész -, megpengeti spanyol gitárját és elkezdődik a produkció. Hahh! Mintha maga Paco de Lucia pengetne. Eddig a pontig izgultam, de ettől fogva már nem zavar velem szemben a rengeteg ember. A spanyol gitárból Tamás szuggesztíven csalogatja elő az akkordokat. Hosszúra növesztett körmeit használja pengetőnek. Mind az öt ujjával sebesen jár a húrok között, míg mi fekete ruhás férfiak egy pillanatra átalakulunk heves vérmérsékletű spanyol Flamenco táncosokká. Egy ritmusra jár a kezünk-lábunk. A blokk végét egy erőteljes dobbantás zárja, majd a fiúk félkörbe állnak, én előremegyek középre. Igyekszem teljes átéléssel előadni, amit korábban oly sokat gyakoroltunk Tamással. A gitár átkötő mediterrán hangulatú akkordok után pezsgő ütembe kezd. A lassú résznél úgy érzem magam, mintha én lennék egy torreádor a zsúfolásig töltött arénában, és épp a bikát készülök megcélozni felajzott kezemmel. Szinte érzem, ahogy a feszültség vibrál bennem, végigfutva testemen, még ágyékom is megbizsereg. Nem zavarnak a fotósok, és videósok, a nőkkel teli terem visszafojtott lélegzettel néz.
 

 

 

 

 

Aztán hirtelen felgyorsul a dallam, frissen vasalt mexikói csizmám talpa alatt vészjóslóan reccsennek a deszkák az erőteljes lábdobbantás hatására. (Az egyik próba alatt be is szakadt az egyik deszka, így több helyen is javítanunk kellett.) Tényleg drámai az egész. Különösen az a rész, amikor a gitár elhallgat, és csak kopogó csizmám hallatszik a teremben. Most már élvezem ezt a szuggesztív hangulatot. Andalúz árnyak úsznak szemem előtt. Csúcsponton dübörög a Flameco. Aztán még gyorsul a ritmus, a fiúk, akik félkörben állnak körülöttem, elkezdenek tapsolni az ütemre, végül egy közös dobbantással, kézlecsapással befejeződik az előadás.
Meghajolok, mögöttem a többiek is, kitör a tapsvihar.
Jó érzés. Előadunk még egy közös blokkot, majd függöny be, távozunk a színpadról.
A hölgyek kitörő ovációja kellemesen hat mindenkire. Pedig csak amatőr fickók vagyunk, akiknek eddig nem volt közelebbi kapcsolata a Flamencoval. Ez előadás inkább különlegessége, feszültséget hordozó mozdulatai, látens szexualitása miatt rendkívüli, mint technikai repertoárjában. Talán furcsa ilyet kimondani, de mikor éreztem, hogy a sok tekintet rám szegeződik, tomboló bikának véltem magam, ki nemsokára meghágja a sok nőstényt.

Lukács Tomi végezte a koreográfia betanítását, a szólótánc mozdulatsorai is nagyrészt az ő érdeme. Én csak a temperamentumomat adtam hozzá.
Még Liszter Sanyi elénekeli az „Egyiknek sikerül…” dalt, melyet Tamás kísér gitáron, majd véget ér a 2006. évi nőnapi műsor. Legközelebb a lányok fognak nekünk produkálni férfinapkor, mely Ivó napján kerül megrendezésre májusban.

Kiosztunk a megjelent nőknek egy erre az alkalomra készült, feliratos, zöld színű kerámiavázát, majd felszolgáljuk a hidegtálakat. Valaki hátba vereget: - Hello Banderas! (Túl sokat nézte a Desperado-t?) Az tény, hogy ahogy elkapok egy-két fútó női tekintetet, mintha másfajta csillogást látnék a szemekben, de lehet, csak nekem túl élénk a fantáziám. Persze, a Tomi megmondta, hogy ezután a machos produktum után szét fognak tépni a nők, teljesen megvadulnak... No szerencse, ettől azért még nem kell tartani.
Beindul az eszem-iszom, dinom-dánom, tánc kifulladásig.

Tavaly a fiúk lányoknak öltözve kán-kánt adtak elő fergeteges sikerrel. Persze nem azért volt az előadás felejthetetlen, mert a tánc minősége az eget verte, de a komikus látvány valóban kacagásra ösztönző volt.

Most újra marad egy évünk arra, hogy kitaláljuk, jövőre milyen műsorral lepjük meg szívünk hölgyeit egy újabb pazar előadással. Addig meg várjuk az Ivó napi férfinapot, hátha a lányok felülüberelnek bennünket.
No persze, nemsokára itt van április elseje is, amikor bemutatásra kerül az „Én édes Katinkám.” Na, ezzel kapcsolatban lesznek még bőven izgalmak. De ezt már a „Színjátsszunk!” sorozat következő blogjában mesélem el.



Utoljára változtatva 07-31-2008 @ 09:02 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: kepe
(Ideje: 03-13-2006 @ 11:43 pm)

Comment: látszik a fotókon is,hogy teljesen átélted.ehhez viszont nagy bátorság kell,mert két dolog történhet:ha nem teljes az átélés,nem hiszed el,hogy te vagy a torreádor,akkor könnyen nevetségessé válhat az imitáció.ha viszont átéled,tökéletes az azonosulás,valóban egy igazi torreádort látnak a szinpadon,és ehhez még kétség sem férhet.úgy látom a fotókból,meg az elbeszélésből is,hogy neked sikerült.gratula!


Hozzászóló: soman
(Ideje: 03-14-2006 @ 07:08 am)

Comment: Kepe:) Köszönöm kepe, jól látod, ezt mosolyogva nem lehet előadni. Érdekes, most hogy feltettem ezt a blogot, azért eszembe jut, hogy megint nem nyitottam-e túl szélesre ablakomat a világnak. Ez tényleg egy személyes élmény fotókkal megspékelve, nem pedig egy irodalmi alkotás. Kicsit olyan ilyenkor, mintha túl sokat adtam volna ki magamból. Üdv; Somogyi Ottó


Hozzászóló: kepe
(Ideje: 03-14-2006 @ 10:43 am)

Comment: szerintem a nyitás lelkialkat kérdése.mivel én remete vagyok,nekem sok lenne.viszont,bár annyira nem értek hozzá,de szerintem bármi lehet irodalmi alkotás,ha valaki jól ír.te pedig kened-vágod a témát,így ez a része szerintem semmiképpen nem lehet probléma! üdv:kőszegi péter


Hozzászóló: soman
(Ideje: 03-14-2006 @ 09:11 pm)

Comment: Fél napra nem publikussá tettem blogomat, mert úgy éreztem, hogy túl széles az az ablak. Most mégis úgy döntök (köszönöm Péter, részben miattad is), hogy táruljon csak; egy ilyen motoros exhibicionista fickónak, mint amilyen én vagyok (hihi!) már teljesen mindegy. Mindenki azt gondol rólam, amit akar. Itt vagyok, sziasztok! :-)


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 03-14-2006 @ 09:40 pm)

Comment: Elkezdtem ezt írni, de vissza kell olvasnom. Az elején azt gondoltam, bomlani fognak utánad a nők. Aztán ezt nem írom, mert megírtad. Aki exchibicionista, az legyen az. Nyugodj meg, titokban mindenki az. Az őszinteség nem jelenti azt, hogy amit leírunk, az jó. A hiánya viszont azt jelenti, hogy nem jó. Akárhogy akarja valaki, nem lesz jó. Akkor sem, ha százszor befutott, ha világhírű, ha más sokszor sikerült neki. Rengeteg példa van, valaki ezt definiálta giccsként, ha jól emlékszem. Örülök, hogy jól sikerült, örülök hogy megosztottad velünk, örülök hogy láttalak. Csak jöjjön, hajrá ! Üdv. ( Ez a giccs szó, soha nem jutna rólad eszembe. Már előítéleteim vannak. Pozitívak. )


Hozzászóló: soman
(Ideje: 03-14-2006 @ 10:25 pm)

Comment: csizi:) Tudod, ezen már többször törtem a kobakomat, hogy azért ahhoz, hogy valaki felpattanjon egy háromszáz kilós dübörgő vasmadárra, amely ha beröffen, hangjától székrekedést, vagy hasmenést lehet kapni, szóval ily szélsőséges a hatása, akkor egy ilyen fickóban biztosan kell lennie egy jó adag magamutogatósdinak, vagy minek, hiszen egy józan életű tag leghőbb vágya, hogy fülét-farkát behúzva elslisszoljon a tömeg közepén, de valahogy ez a perspektíva engem sohasem vonzott, így mit mondjak, végigszántom én az útakat a motorommal, és igen, ha kell, akkor kiállok a színpad közepére, pedig, kedves csizi, ha ismernél, talán meglepődnél, nem vagyok én az a nagy dumás fajta, ki szeret mindennek középpontja lenni, és lyukat beszél a hasadba, és most befejezem azzal, hogy k..-ra örültem, hogy itt jártál pajti!


Hozzászóló: hori
(Ideje: 03-14-2006 @ 10:34 pm)

Comment: Sokoldalú ember vagy, az biztos! Gratulálok a sikeredhez, sikeretekhez! Üdv.: Géza


Hozzászóló: soman
(Ideje: 03-14-2006 @ 10:43 pm)

Comment: hori :) Köszönöm Géza! Egy dolgot bizton ígérhetek; transzvesztitaként nem fogok bemutatkozni. (Bár, ha jól belegondolok..........) :-)


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-14-2006 @ 11:37 pm)

Comment: Kedves Ottó, úgy tűnik első hölgyként szólok a produkcióhoz, melyet leírtál és elénk tártál. Őszintén örülök, hogy nem tetted nem publikussá. Sajnáltam volna ha nem olvasom, nem látom. Már az is magával ragadó, ha amatőr férfiak csoportját képes voltál erre rávenni, mert kétségem sincs arról, hogy Te beszélted őket rá. Én azt nem tartom magamutogatásnak, ha valaki érzi a tehetségét és ezzel örömet szerez másoknak. Gratulálok neked, és kívánok még sok sikert....."Mert megérdemled"....))))))))


Hozzászóló: soman
(Ideje: 03-15-2006 @ 05:13 am)

Comment: Anna1955 :) Szeretettel köszöntelek Anna, mint első hölgyet blogomban! El kell, hogy oszlassam kétségeidet; kétségtelen, hogy nem én voltam az értelmi szerző, hanem Lukács Tomi barátom. Sőt, galád módon ő találta ki, hogy én legyek "szólótáncos", a mentalitásomból, habitusomból adódóan. De, hogy ki mit talált ki, és hogy később ki mit rakott hozzá; szinte lényegtelen. Az viszont korántsem az, ami történik nálunk az utóbbi időben ebben a csöppnyi kis faluban. Megmozdult valami. A kultúrális élet - elég randán hangzik így, olyan cucialistán -, szóval nem várt magasságokba szárnyalt, persze elsősorban a Színjátszó Kör viszi a pálmát, de most tervezek például beindítani egy Képzőművész Kört, mióta rájöttem, hogy vagyunk a faluban vagy féltucatnyian, kik szívesen veszik a kezükbe az ecsetet. Remek dolognak tartom én is, hogy a falu hagyományai feléledtek. Én szívesen fogom kezembe a gyeplőt, ha kell, és látom, hogy lelkesen állnak mások mögöttem. Na. A nőnapi műsor sem arról szólt, hogy mi lennénk a legpazarabb táncosok, hanem maga a tudat, hogy e bátor helybeli férfiak saját maguk alkottak valamit. Ez az, ami mindenképpen hatalmas dicséretre méltó, és nagyon becsülni kell, mert ritka, mint a fehér holló!


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-15-2006 @ 10:33 pm)

Comment: Szia Mackó! Nekem mostmár Mackó maradsz,ezek után meg pláne, hogy láttalak a fotókon táncolni. Szeretem a spanyol táncot, élőben láttam a kicsifiam által, mivel ő társastáncra jár, tavaly a Szegedi-i Nemzeti Színhában volt a vizsgaelőadásuk, ill. zárógála, ők még kicsik, ezért dzsájvot táncoltak, de a nagyobbak, flamencot, nagyon tetszett. Szeretem ezt a táncot és szívesen megtanulnám én is, de mivel voltak hastáncosok is így letettem róla, azt hiszem, hogy a hastánc sokkal jobban menne nekem, az arab-török zenét is szeretem. Az biztos, hogy látszik a képekből, hogy teljesen átéled, a zenét. Igazán csak az tud táncolni, aki szívből szeret, ill. érzi a ritmust és a vére vele együtt forr, minden ütemre együtt dobban a szív. Örülhettek nagyon azok a hölgyek, akik látták az előadást. Kedvesed büszke lehet rád. Gratulálok! szeretettel: Gaby


Hozzászóló: soman
(Ideje: 03-16-2006 @ 05:39 am)

Comment: blue:) Köszönöm Gaby! No most figyi, hát látod, láthatod, el tudsz képzelni egy igazi, nagy mackót táncolni? Hihihi. Hozzá kell tennem, hogy az utóbbi időben jelentős külső változáson estem át. Eltűntettem a télen megnőtt szakállamat, és a nem túl szigorú diétámnak köszönhetően a pocakom is átmenetileg visszahúzódott. De hát, a mackó nem tud kivetkőzni a bundájából! A kisfiadnak biztosan jobban állt volna. A Flamenco. :-)))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-16-2006 @ 05:14 pm)

Comment: Szeritnem még a Flamencot sokára fogja tanulni, van rá ideje, 9 lesz a nyáron. A zárógálán most májusba, majd angol keringőt és szambát fognak előadni, ha jól tudom, már nagyon várom. Nekem is kellene egy kis diéta, de tudod én imádom az édességet, a sütknek nehezen tudok ellenállni. puszika: Gaby Ui.: jól táncolsz Mackó!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds