[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 408
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 408


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Kései ajándék: A fotel
Ideje:: 03-15-2010 @ 05:56 pm

 

A szomszéd gyerekekkel játszottam kint a gangon, amikor házunk udvarába befordult egy nyitott platójú Csepel teherautó. Föntről nézve, nagy szürkésfehér lepellel volt a szállítmánya letakarva. Nagyon kíváncsiak voltunk, mit takar a ponyva. Egy emeletnyi magasságból, a korlátról lestük a történéseket.

A sofőr és rakodómunkása leemelték a rakományt a macskakőre, lebontották róla gurtnit és a takarót. Egy gyönyörű, meggypiros szövetes fotel tárult elénk, lakozott, fényes mélybarna gőzölt fa karfával, könyöklővel és telekárpitozott, szegecselt oldalakkal. Nagyon drágának és tetszetősnek tűnt. A két férfi elkapta a két oldalánál fogva és a lépcsőház felé indultak vele. Mi, gyerekek csak találgattuk, vajon kihez érkezik ez a vadonatúj fotel. Gondolom, az időközben a gangra kíváncsiságból kitóduló lakók is ezen meditálhattak magukban. Ezalatt a hórukk emberek felértek a fotellal az első emeletre és balra, a mi lakásunk felé forduló folyosón indultak felénk. A falhoz simultunk, helyet adva a szállítóknak. Egyszer csak megálltak, s mit ad Isten, a mi ajtónkon kopogtattak, nosza, rohantam utánuk, s a lakásba csusszantam a kitárt bejáraton át. Ámultam amint nagyanyám a szoba felé mutat, ahol is letették a végleges helyére, az utolsó stádiumban lévő TBC beteg és alvó nagyapám ágyához közel, az olvasólámpa alá. Nagymamám a patkóbukszájából fizetett és még némi borravalót is adott. A munkások fejbiccentéssel eltávoztak, s mi ott maradtunk a szobában a gyönyörű fotellal. Rögtön beleültem, kezeimmel végigsimítottam az érdes szövetén és a sima karfáján, nagyon kényelmes rugózása volt, belefészkeltem magam.

Nagyanyám elmondta nekem, hogy a Zalai-dombok közt megbúvó Nagykanizsai Bútorkészítő Manufaktúrától rendelte nagypapának, és nagypapa betegségének kezdetétől, 3 éven keresztül spórolt rá. Megbeszéltük, hogy majd minden nap kiültetjük rá, mert nem szabad egész nap feküdnie, ebben a fotelben kényelmesen elüldögélhet és olvasgathat.

De erre már sajnos, soha nem kerülhetett sor, mert hajnalra nagyapám meghalt.

 

W. Kovács Krisztina

Welentze

 

Gárdony, 2010. február

 

 



Utoljára változtatva 03-15-2010 @ 06:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 03-16-2010 @ 10:00 am)

Comment: Megható történet, fájdalmas. Üdvözöllek!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds