[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 612
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 612


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

"Vadhajtás" 5 -szőkén de kedvesen
Ideje:: 07-05-2006 @ 09:37 am

4./Égrenéző/

Gyerekkoromtól fogva az eget bámulom, mint egy jó meteorológus, folyton az eget kémlelem. Isten tudja mit keresek odafönn.
 Nem búzavirágos mezőn, hanyatt fekve, szalmakalapban, fűszállal a számban, ahogy azt képeslapokon szoktuk látni, hanem csak úgy, naponta többször eszembe jut, hogy fölnézzek mi újság a fejem fölött. Az ég számomra mindig szép –akkor is ha épp szomorú, - mindig más, folyton változó, és végtelenül titokzatos.
Idővel aztán ebből valamiféle istenhit lett, ami elfújt fölöttem, nem tudtam merről jött és merre ment, de tény, hogy gyerekként gyakran beleborzongtam a gondolatba, hogy még az is lehet, hogy tényleg van odafönn Valaki, aki csöndben, apai szemekkel figyel, és ha kell, néha be is segít egy kicsit. Ilyenkor már kerülgetett a gyanú, hogy nekem, majd gyakran be kell segítenie.
Nem neveltek vallásosan, sőt, vallásnak halvány nyoma sem volt otthon, annyira nem, hogy a Teremtőről nálunk csak akkor esett szó, ha komoly káromkodásba fogtak a szülők, igaz erre rendben naponta sor került. Volt, hogy ilyenkor megkérdeztem tőlük, hogy most tényleg van Isten, vagy csak úgy beszélnek róla. Erre aztán voltak olyan nagyvonalúak, hogy nem azt válaszolták, hogy nincs, hanem azt, hogy nem tudják, ezzel meghagyva bennem legalább a reményt.
Valamikor ötévesen a szüleim bevittek egy templomba, hogy megnézzék, mit szólok hozzá. Volt elől valami narancssárga, műanyag borítású lámpa, talán az örökmécsest helyettesítette, ez engem nagyon emlékeztetett nagyapám ősi, csöves rádiójára, az is ugyanilyen fénnyel világított. Meg is kérdeztem jó hangosan, hogy itt csak rádió van, vagy majd most kapcsolják be a tévét, mire anyám megnyugodott, hogy nem valami szentet hozott a világra, és gyorsan hazamentünk. Ezzel a vallást lezártuk.
Nekem volt azonban még egy-két próbálkozásom. Nem voltam még tíz éves, amikor húsvétkor beálltam a körmenetbe. Mentünk, mentünk, én néztem a sok felnőttet, biztos voltam benne, hogy ők már tudnak valami konkrétat a fentiekről, de nem akartam tudatlannak látszani, így igyekeztem ugyan olyan gondterhelt arccal ballagni, mint a többiek. Aztán vége volt a menetnek, a tömeg eloszlott, én meg ott álltam, hogy akkor most mi lesz. Semmi nem lett, de azért otthon azt mondtam, hogy ez a körmenet tök jó volt, és máskor is megyek. El is jártam még jó ideig a körmenet helyére, és mentem még többször egy-egy kört. Idővel aztán meg már úgy gondoltam, hogy részemről mindent meg tettem a kék ég fölött lakó dolgával kapcsolatosan, most már Neki kellene lépnie valamit, hogy tudjam hogy állunk.
 Az ég azonban nem nyílt meg nekem és erős angyalok sem szálltak be a szobámba soha, hogy biztosítsanak afelől hogy, a kék fölött nem csak a fekete van, hanem valóban ott vannak azok az apai tekintetek. Így idővel elfelejtettem az egészet, a templomot az öreg nénikkel, a körmenetet a szoknyás bácsikkal, csak az eget néztem szüntelen, de azon már nem gondolkoztam, hogy van-e valami keresnivalóm odafönn.
Ez azért jutott eszembe, mert a hétvégén húsvét van, és Elvira néni ilyenkor egyszer sem hagyná ki a körmenetet, már most izgatottan locsog-fecseg, hogy majd milyen lesz, és mit vesz föl, meg ilyenek. Kívülállóként, szinte szemérmesen néztem ezt a nagy izgalmat, én nem tudtam elképzelni, hogy idén esetleg más lesz, mint tavaly, tavaly előtt volt. Kérdezősködtem tőle a körmenetről, hátha megtudok valami hasznosat, azt is elmondtam, hogy én vallásból hátrányos helyzetűnek számítok, de ezekre már nem figyelt. Annyit felelt csupán, hogy mindenki jól teszi, ha részt vesz rajta, mert ez kötelező keresztényi cselekedet. Ez utóbbi megállapítását nyomatékkal a szemem közé koncentrálta.  Szeretem, hogy Elvira néni olyan könnyed, nem gondolkodja magát agyon a dolgokon, csak él lendületesen, és teszi, amit tett az anyja, a nagyanyja, és az összes felmenője. Rendkívül kényelmesen éli az életét. Egész közelről megkísértett a vágy, hogy megkérjem, fogadjon engem most gyorsan örökbe, és akkor mostantól kezdve szépen élhetném az életem én is abban a rendben, ahogy ő éli a magáét, és akár mehetnénk együtt a körmenetre, teljes bizonyossággal, hogy most a legjobbat tesszük. Én meg nem gondolkoznék azon, hogy ezeknek a vallásos szokásoknak, mennyi köze van ahhoz, amit én akkor érzek, amikor az égre emelem a szemem.
 Sajnos zavaros ez nekem, pedig én úgy gondolom az Egekben Lakozóról, hogy úgy rendezi a dolgait, hogy az mindenkinek egyszerű és világos legyen. Annyira mindenkinek, hogy még nekem is.



Utoljára változtatva 07-05-2006 @ 09:37 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 07-05-2006 @ 11:34 am)

Comment: Hozzám nagyon közel álló gondolatokat fogalmaztál meg. Az, hogy az eget én is szeretem... na bumm, valószínűleg mindenki. Mert szép, mert habos, mert olykor félelmetes, egyébként meg olyan égszínkék :) De hogy van-e ott fent valaki vagy sem... Ezzel én most, 40 évesen sem vagyok tisztában. Jó lenne hinni, hogy igen, de nem tudom hinni a látszólag értelmetlen tragédiák okán. Ugyanakkor nem mondhatom valamire, hogy nincs, csak azért, mert nem láttam, ugye. Szóval, lehet, hogy én már így halok meg, ilyen bizonytalanságban, de nem kínlódom miatta. Majd lesz valahogy, ahogy meg van írva, hacsak nem írok bele még ezt-azt :))


Hozzászóló: EleanorRigby
(Ideje: 07-06-2006 @ 12:03 am)

Comment: Elvira néniket én is ismerek, és attól tartok, hogy az Elvira néniknek nem nagyon volt idejük, vagy kapacitásuk azon gondolkodni, vajon hol is lehet a szakállas öregúr (mármint valaki ott fenn, atyai szemekkel), és mindenkinek sokkal egyszerűbb volt, ha készen kapja a válaszokat. Szerintem. De ismerek Emeséket is:P


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 07-06-2006 @ 02:54 am)

Comment: Lenyűgöz, ahogy írsz, ahogy bármilyen témához ezt az egyszerű, tiszta, Milkha-stílust adagolod... (No, mára ennyi dicséret elég is lesz, hagynom kell legközelebbre is. ;))


Hozzászóló: Milkha
(Ideje: 07-06-2006 @ 06:32 pm)

Comment: Kedves Netelka :) Örülök, hogy itt jártál! Hááát, nem hinném, hogy emberi bőrben volna valaki aki ezt a "kérdést" megúszná. Aztán ki kevesebb, ki több időt tölt ezen a ponton... Majd meglátjuk! :) Tudod, a vak is...


Hozzászóló: Milkha
(Ideje: 07-06-2006 @ 06:35 pm)

Comment: Szia EleanorRigby! A Beatles élt, él, élni fog :))) (?) Nekem pedig boldog névnapot... hm.


Hozzászóló: Milkha
(Ideje: 07-06-2006 @ 06:38 pm)

Comment: Kedves boblogan :) Hát, köszönöm, hogy lenyűgöz, meg ilyesmi, meg tiszta, meg Milkha-stílus... Jó vagy hozzám:) Igen, légyszíves oszd be, és ha csak egy-egy szó, bizony jól esik :)))


Hozzászóló: persecuted
(Ideje: 07-08-2006 @ 04:06 pm)

Comment: Zöldalmim:)) Jó, hogy van Elvira nénid... Nekem Ibi nénim volt... Az eget én is bámultam, friss pázsiton kifeküdve, az őseim mind, mélyen hívő emberek voltak, csak anyám káromkodott, ha a vasárnapi Cseri Kálmán-féle istentiszteletről hazatértem...Jah, hogy ez itt a te blogod: tetszett!! Ügyes vagy! A kis szerelmes rész nekem kicsit erős volt, amikor a főhős ránehezkedett ott a...és elővette a... , ha audiovizuálisan felismertem volna a rádiód hangját...de előbb egy szurdopedagógust kell keresnem, meg egy jó látszerészt, nem látom a fehér botom...a kutyám se ugat és viszket az összes kiütésem, el sem mosogattam még, utállok kézzel...de ha egyszer kiégett a fűtőcső...


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.24 Seconds