[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 160
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 160


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Az emberi erőszak, a jó és rossz
Ideje:: 05-01-2004 @ 06:27 pm

Több éven át gondolkodtam, hogy mire kell az embereknek az erőszak, hogy változik ez a korral, és milyen szerepet tölthet be az emberek fejlődésében.

Valójában szerintem a tudatlanság és a butaság az egyik fő ok. Megfigyeltem, főleg a gyerekek ilyenek. Mert nem gondolkoznak el a dolgok következményein, és nem figyelnek másokra.

Az ilyen emberek felnőttkorukban is bölcsetlenül, üresen fogják látni a világot, ennek következményeképp alsóbbrendű helyet fognak betölteni az ész, a haladás, az egymás iránti elfogadottság elvén felépükő gazdaság, világ és Univerzum világában, a világban.

Szükség van agresszív emberekre? Nincs? Akkor miért vannak? Azért, mert a világ termeli ki őket, úgy, mint minden más embert is. Vannak buta emberek, akik buta embereket vonzanak magukhoz, mert az emberek eltérő tulajdonságokkal születnek. Ezért lesznek olyan emberek akik szellemi világosodottságuk és hozzáállásuk károsító (negatív) volta alapján inkább a saját elnyomó világukban élnek, és az átlagember ugyanolyan hazugságban él mint a rossz emberek, akik azt hiszik, nekik van igazuk, nem mérlegelnek, nem hisznek a másik embernek, nem bíznak a másikban. Felállítanak magukban egy megdönthetetlen világképet, amiről úgy gondolják, csak az létezik, míg egy másikra azt mondják, hogy oké, lehet, de valójában nem is akarják megérteni.

Dehát ha mindenki kocsis lenne, akkor ki húzná a szekeret, kik hasonlítsanak a szemellenzős lovakra? A társadalom kiosztja a posztot a z emberekre, ők ezt különféle módon értelmezik, vannak akik nem tudják felfogni a felsőbbrendűség világát, vannak, akik nem merik (inkább a kocsihúzásnál maradnak), és vannak olyanok, akik fel képesek fogni, van elég eszük, van bátorságuk is, de viszont bölcsességük nincs. Olyanok ezek az emberek, mint a gazdag maffiózók, gazdagok, sikeresek, nem is nagyon tudják őket elkapni, és ők csinálják az igazi rosszat (pl. Tasnádi papa).

Tehát miben más egy ravasz, társadalomra negatív hatással levő ember, mint egy baseball ütővel és pisztollyal flangáló butább? Mert ő látja fentebbről a dolgokat. Látja a lehetséges ütközéseket és lehetőségeket. Mintha felmásznánk a hajó tetejére és onnan figyelnénk a hullámokat. De akkor miért lesz egy emberből rossz és jó?

Mi a jó és mi a rossz? Talán a jó ember a többi embertől jövő, társadalom által elfogadott tanításokat elfogadja és használja. Miért fogad el bizonyos tanításokat és eszméket a társadalom? Mert valami irányítja? Valamilyen ösvényt éreznek, amin haladni kell, igaz kacskaringózva, de mégis halad rajta. Követik a hitet, a vallást, követik úgyhiszem az elhatározott utat. Van ereje a jónak, van ereje a rossznak, de úgy tűnik a rossznak kevesebb. Olyan, mint mikor a világ keletkezésekor az anyag-antianyag harcban az anyag, a valami, a jó győzött.
De ez a világ nem a jón épül. Hanem a rosszon. A föld az alap, ahonnan indulunk, az a rossz. Onnan lehet felfele haladni. Ki mit kapott, jó vagy rossz elemeket magába, úgy lessz jó és rossz ember. Minden ember indul egy jó vagy egy rossz alappal, ezt gondolom, eközben mindkettő hatással van egymásra. Egy ütközések sorozata az egész élet. Mint ahogy a Sors levese c. versben írtam, olyan, mintha megkavarnánk egy levest, és abban ütközik a rossz és a jó hozzávaló. Ki szereti a csípőst, ki nem. Aki nem szereti, és úgy gondolja, rá rossz hatással lenne, akkor azt mondja a másikra hogy rossz. Ízlések kérdése. Vannak a levesben olyan elemek, amik jobban kilógnak a levesből, és többmindent meglátnak.

Tehát ha sokan mondják a paprikára, hogy rossz, akkor a többség elfogadja a azt rossznak, nem gondolva bele valójában milyen is lehet, hallgatnak pár emberre, akik azt mondják rossz. Balek stréberek. Tele vannak velük az iskolák. Azt mondom, mindenki minél kevesebbet gondolkodik más szemszögéből, és minél többet a sajátjából, az egy megvetendő ember énfelőlem. Ilyenek a tanárok és diákok zöme. Szerintem ettől lesz rossz az ember. Aki hagyatkozik ezekre az emberekre, beleértve az oktatási rendszert, nem tartva meg személyes elveit és gondolkodását, ha engedi a terrort, akkor ő is olyanná válik lassan. A rossz emberek a efféle beleérzés miatt lesznek azok. Mindenki rossz, csak aki kevésbé követi az elveit, és jobban hagyatkozik akárkire, az nem jó ember lesz, hanem megalkuvó, és úgy lehet jó ember valaki, ha a saját ösztönös gondolkodását is hordozza, sugározza szét a világba, hogy égesse ki mások szemét. Dehát ebből a gondolkodási mechanizmusból kinek több, kinek kevesebb jut.

Még folytathatom. Finito



Utoljára változtatva 05-01-2004 @ 06:27 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: zsoló
(Ideje: 05-01-2004 @ 07:08 pm)

Comment: Ha belegondolsz, mindkét problémának: a az erőszakos ember civilizálásának, valamint a „rossz” felszámolásának az általad kevésre becsült oktatási rendszer – a jól működő- hordozza a megoldását. Talán körülötted nem úgy látszik, hogy működik. Persze elsődlegesen az otthon és csak másodlagosan az iskola rendszerére gondolok. Mert kiből és hogyan lesz az ember? Születésekor is hordoz már „beégetett” információkat, determinizmusokat, de a tiszta lapokra először mások írnak, személyiségünk kezdeti szakaszát mások alakítják (akinél elrontják, az később nehezen korrigálja magát) Minden tiszteletem a becsületes, énértem „erőszakos” tanárnak, aki az őslényből-belőlem embert akar faragni. Tehát azt mondom: ha nem is látszik, mások taposta úton indulunk és csak aztán tudunk „szétsugározni”, amikor begyűjtöttük a sugarakat… Igen, vannak zseniálisan ösztönös emberek, akikből a fény képes áradni viszonylag kevés gyűjtés ellenére is Nem feltétlenül butaság bizonyos kérdések megválaszolása után nem feltenni újabbat, megnyugodva a válaszban, ha az a lehető legelfogadhatóbb számunkra. Az keres, aki még nem találta meg a kérdésére a választ (népszerűtlen kétszerkettős példámra utalva, mely mindhiába nem lesz öt) Nem alsóbbrendű és nem feltétlen szemellenzős a kocsihúzó és nem felsőbbrendű a kocsis (habár szeretné magát annak kikiáltani) Ezek a kategóriák, mint írtam korábban némelyest a náci eszmékre engednek következtetni (de ha félreértettelek, fogadd azonnali elnézés kérésem) Másképp is fel lehet osztani az emberek világát (ha muszáj), pl: szerető és szeretett boldogok és szeretni nem tudó de szeretetre vágyó reménykedők(ill. boldogtalanok)


Hozzászóló: veva
(Ideje: 05-01-2004 @ 07:25 pm)

Comment: Vannak benne jó gonoldatok... de az ember soha nem csak jó vagy csak rossz. :)


Hozzászóló: Franklyn
(Ideje: 05-01-2004 @ 07:37 pm)

Comment: Én nem gondolom magam őslénynek. Inkább úgy képzele minden ember egy agyaghalmaz, amiből lehet szobrot formálni. Lehet rosszat, az olyan emberből lesz, aki másokra, például a tanárokra hagyja magát. Magát kell formálni inkább az embernek, nem a könnyebb és gonoszabb utat, hogy másokra hagyja magát. Őslény az aki hagyja ezt az illetéktelen hataloméhes mások általi formálást.


Hozzászóló: Franklyn
(Ideje: 05-01-2004 @ 07:38 pm)

Comment: Mondtam veva hogy mindenkiben van rossz is , és a rosszban is jó.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds