[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 618
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 619

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

és akkor megtörténik az undorítóság
Ideje:: 06-23-2007 @ 12:30 pm

"Önmagunkkal békében kell megérni az estét. Ez a gond. Egyetlen úton-módon oldhatjuk meg a problémát egyszerűen: ha tiszták maradunk... Bonyodalom akkor támad, amikor valaki ráébred, hogy olyasmire vágyik, amit szégyellnie kell. És akkor eltűnődik: hallgassak-e a vágyamra, vagy verjem ki a fejemből. Az illető gondolkodik, gondolkodik, és végül dönt. Százszor kiveri a fejéből, aztán eljön a nap, mikor nem veri ki a fejéből azt, amire annyira vágyik: és megteszi: és tessék, megtörténik az undorítóság.
Nem zoknik vagyunk, hanem emberek, tehát nem az a fő célunk, hogy tiszták legyünk. A vágyaink a legfontosabbak, és nem lehet mindig kijátszani őket. Elkövetjük azt a bizonyos undorítóságot, aztán megfizetünk érte. És igazán csak ez a fontos: hogy amikor eljön a pillanat, amikor meg kell fizetni érte, meg se forduljon az ember fejében, hogy megszökik, hanem marad, és méltóságteljesen megfizet. Csak ez számít."
Alessandro Barrico: Harag-várak

Jó, tudom, tudom. Mindenért fizetni kell, és néha igenis engedni kell vágyainknak, mert az ember nem zokni.
Nem szeretni nem bűn, pedig hogyan is lehetne bűntelen, aki nem szeret? De azt ugye mindenki tudja, hogy nem lehet parancsszóra szeretni, tehát megbocsátunk azoknak, akik nem szeretnek.

Néha úgy érzem, az ember csak az élet íratlan törvényeinek a játéka. Szeretni vágyik, és ettől olyan végtelenül kiszolgáltatott lesz. Annyira vágyik szeretni, hogy még a bűntől sem retten vissza. Pedig mennyivel egyszerűbb lenne bűntelenül élni, ha kibírná a szeretetlenséget. De nem bírja ki. Szeretet nélkül belül csak kongó üresség van, és az a kongás előbb-utóbb megőrjíti az embert.
És akkor elkezdődik a játszma. Csak szeretni akar, de ha szeret, bűnössé válik. Eszik a tudás fájáról: mert a szeretet, maga a tudás fája. Csakhogy az ember nemcsak szeretni akar, hanem tiszta is akar lenni -az ember a lehetetlent akarja: szeretni bűntelenül. Mert hogyan is férhetne meg az a tiszta érzés egy bűnös lélekben?
És mert mindig arrafelé sodródunk, ami nem a miénk -szeretettel a szívünkben el kezdjük vágyni a tisztáságot...

Tovább is van, de arról jobb nem beszélni.



Utoljára változtatva 06-23-2007 @ 12:30 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 06-23-2007 @ 02:20 pm)

Comment: Komoly dolgokról írtál és megfogtál vele. Én is folyton ilyesmiken dilemmázok. Szeretnem kell... ösztön...de nem biztos, hogy jól tudok szeretni ... mert, hogy azt meg tanulni kell... Puszi!


Hozzászóló: kismezei
(Ideje: 06-24-2007 @ 07:49 pm)

Comment: Na, most álljunk meg egy kicsit! Milyen "undorítóságról", "bűnről" van itt szó? Csak nem a testi szerelemre célzol? Az lenne bűn, netán undorítóság?? Mert ha igen, régen rossz. Neked. A szeretkezés akkor undorító - legfeljebb - ha nem párosul hozzá minimum szeretet. De ha őszintén, tiszta szívből szeretek valakit - hangsúly a "tisztán"! - akkor teljesen természetes, hogy testestül-lelkestül az övé akarok lenni. Akkor az sem nem bűn, sem nem undorítóság. Próbáld ki. Egyébként hallottál már a "házasság szentségéről"? Akkor hol itt a bűn?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 06-24-2007 @ 08:08 pm)

Comment: igazából én leírtam, amit mondani akartam, aztán, hogy ki mihez kezd vele-az már nem rám tartozik... (de kismezei! a házasság szentsége, hogyan jön a szeretni testestül-lelkestül dologhoz... amennyit én tudok erről: nem szentségből szeret az ember testestül-lelkestül, hanem lelkestül lesz testestül, és ez nem mindig szentséges.)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds