[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 132
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 133

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Retro élmények (I.) Fény panzió 79
Ideje:: 07-26-2020 @ 08:49 pm

Retro élmények ( I. )
( Fény panzió 79 )

A kalózvitorlás körüli bolondéria váratlanul véget ért.
– Itt a helyi hírlap –, újságolta egy messziről jött nyaraló. – A kalózhajót tövig lebontották, hogy átalakítva újjáépítsék.
– Vagyis ezen a nyáron már hiába próbálnánk ide csábítani a hajóépítő mestereket! Tehát nem lesz kalózvitorlásunk…
Hár akkor ebben is maradtak. Az Alapítványra amúgy is szívet melengetőbb élmények vártak.

Evelint a régi szép emlékek csábították vissza a Fény panzióba. Néhány napot szánt a nosztalgiára, de aztán több hét lett belőle, mert kórusban kérlelték, hogy legyen újra az a tüneményes hosztessz, mint hajdanán.
Legfőképp az Elnök Úr, Zsuzsika, valamint a tiszaláposi Galaktika Kör népes csapatának elhelyezése lett a gondja. Ezért a maga bűbájos módján a szállóvendégek felének visszamondta a foglalását, hogy minden figyelmét a régen várt társaság méltó fogadására fordíthassa. Eljött az örömteli találkozások pillanata.

Először is a tele busszal érkező galaktikásokat üdvözölték. Ők pedig Gerzsont, az Alapítványhoz átpártolt technikusukat, aki a Coanda-effektussal repkedő, meglovagolható drónok elektrikáját megszerkeszteni maradt Berci bácsi és Borbás mellett. Most is mellettük találtak rá, amint épp a kiskocsira szerelt fűnyíró robot önállósítását programozta, hogy a hatóköre ne függjön egy „villanypásztortól”, mint a Guszti bácsi birtokán megismert példánynak.
– Gyere, Némó Kapitány! Próbáld ki a fűnyíródat!

Nem is habozott, a simán gördülő szerkezetet kihúzta a jégpálya helyén sarjadt gyep szélére. Kezébe adták az okostelefont, és Gerzson elmagyarázta, hogyan kezelje.
– Köszönöm, fiúk! De azt már én állítom be, hogy milyen ábrát rajzoljon.
Ment, mint a karikacsapás! A kiskocsi rámpájáról legördült a fűnyíró robot, egy galaxison túlra szánt üzenetet varázsolt, majd mint aki jól végezte a dolgát, visszakúszott a szervízkocsira szerelt remizbe.

Berci bácsi és Némó Kapitány összenéztek.
– Fölöslegesen süllyesztettük az indukciós kábelt a gyep szélére. – Erről árulkodott a tekintetük.
Borbás hangot is adott a véleményének:
– Ezzel is csak nekem gyűlik meg a bajom. – De azért szolgálatkészen hozzáfogott a „villanypásztor” felszámolásához.

A karantén idején az ikrek túljutottak a pubertás korszakon, és kellemes modorú, jó megjelenésű fiatalemberekké nőtték ki magukat. Felajánlották, hogy a Zaporozsec „dübörgő” után kötik a kiskocsit, és bárhová elvontatják, ahol csak gabonaköröknek alkalmas terepet találnak.

Közben a frissítő falatok után beindult egy spontán szimpozion, ahol szokás szerint Hegymeg Úr vitte a szót. A vendéglátók nem felejtették, hogy ő a tiszaláposi művház igazgatója, a titkárnője pedig a mindentudó famulusa.
– Ugyancsak meglepődve látom, hogy még mindig a világűrbe küldött Pioneer-tábla másolata díszeleg a panzió homlokzatán.
A famulus titkárnő készségesen magyarázta, hogy mindenki képben legyen:
– Az a bizonyos fémtábla, ami különös ábrákkal van telekarcolva. Baloldalt értelmezésre váró szimbólumokkal, jobboldalt Ádám és Éva ruhátlan alakjával.

– Arra számítottam, hogy már levettétek – folytatta a főnöke.
– Ugyan miért? – replikáztak az Alapítvány részéről. – Emlékezzetek, hogy milyen jót szórakoztunk a saját űrbe küldhető ötleteinkkel! Zsuzsika például a Rubik-kockát vetítette volna az űrbe.

– Hát azért, mert ha egy nálunk fejlettebb fajjal akadnánk össze, szükségszerűen úgy járnánk, mint az amerikai őslakosok, miután Kolumbusz felfedezte a kontinensüket. Ezt maga Stephen Hawking mondta, akit ugye nem kell bemutatnom.
A titkárnő még megtoldotta:
– Jó esetben. Mert az is előfordulhat, hogy az idegenek szemében olyanok lennénk, mint a baktériumok, ezért pillanatok alatt kiirtanának minket. Ezért végzetes hiba, hogy megpróbáljuk felhívni magunkra a figyelmüket.

Szintén nagy nevekre hivatkozva az alapítványiak kapásból cáfolták ezt a nézetet, és beindult egy heves vita. Mielőtt eluralkodtak volna a szenvedélyek, Gerzson egy kedves meglepetéssel szolgált:
– Bocsánat, én videóra vettem néhány emlékezetes pillanatot a felejthetetlen élményeinkből. Engedelmetekkel most levetítek egyet.
Lám csak, a kis kedvenc csitrit, Zsuzsikát láthatták a videón, amikor irulva-pirulva előadta a javaslatát egy virtuális Rubik-kocka világűrbe küldéséről.

De hát azóta már nagylány lett. Most éppen Stefánia Asszony, Evelin és a konyhafőnök Mari néni társaságában ismerkedik a panzió üzemeltetésével. Kellemes meglepetés lesz az Elnök Úrnak, hogy a lánya szükség esetén kész átvenni a Fény panzió irányítását.



Utoljára változtatva 07-31-2020 @ 02:17 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 07-30-2020 @ 03:24 pm)

Comment: Olvaslak, Tibor, és egyre inkább megnézném ezt a Fény-panziót :-). Remek, mozgalmas a történet, lezár és kinyit elemeket, így szinte folyamatos történik valami, izgalmas. A "galakika" szóból egy "t" kimaradt, nem mintha ez bármit csökkentene az írásod értéken, de megütötte a szemem. Nagy örömmel olvaslak. aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 07-31-2020 @ 02:24 am)

Comment: Köszönöm, kedves A_Leb, a türelmes olvasást. Még a betűkihagyásra is felfigyeltél... Rögtön ki is javítottam, ennyit a galaktikások is megérdemelnek. Üdv. Tibor


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.24 Seconds