[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 640
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 640


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A magány színei
Ideje:: 01-17-2008 @ 02:04 am

 

A magány színei


Az Értelmező Kézi Szótár meghatározása szerint a „ magány” = mások társaságától elzárkózva, visszavonultan, egyedül élő ember helyzete, állapota.
Precíz, tömör meghatározás. Mindössze egy jelentéktelen apróság hiányzik belőle, az emocionális tartalom.

Több fajta magány létezik. Előfordul, hogy az élet zsongásától, a társaság önfeledt kacagásától, a jól végzett, özönnyi munka kellemes fáradtságától megpihenésre vágysz, félrevonulsz barátaidtól, társaidtól, keresel egy eldugott gyönyörű erdei tájat, leülsz a kis búvópatak medre mellett, és átadod magad az éltető nyugalomnak, csendnek. Ez a magány nyugalmat, pihenést, újra feltöltődést hoz számodra. Én ezt „arany színű” magánynak nevezem. Számtalanszor menekültem ide, hogy testem, lelkem megpihenjen, gondolataimat rendezve újult erővel vágjak az útnak.
Merő ellentéte ez a „ködös magánynak.” Ez nem kikapcsolódást, újult örömérzést és tettrekészséget ad. Ködös magány akkor takar be, mikor elveszítesz valakit, vagy valamit, ami nagyon fontos volt számodra, ami nélkül úgy érzed, már nincs értelme tovább semminek. Mély sűrű ködbe rejtőzöl az emberek, a világ elől, titkolod keserűséged, a fájó hiányt, a folyton kínzó űrt. Magányra, csendre vágysz, arra, hogy senki ne zavarjon. A jótékony ködbe burkolózva fel s alá mászkálsz céltalanul a lakásban, felidézed az elvesztett kedves emlékeit. Beszélsz hozzá, látod őt, hallod szavait, élsz az emlékének.
Ijesztő ez a magány, szobád csendjét hallgatva magadban, de még ijesztőbb, mikor egy óriási tömegben, ahol embergyűrű vesz körül zsibongva, lármázva, lökdösődve, te csak állsz ott közöttük, száz ember között szörnyű magányban.
A „ködös magány”-ból az emberek többsége vissza tud térni a nagybetűs Életbe, és bár olykor szemükben szomorú fény csillan, de folytatják útjukat. Van néha rossz napjuk, van sűrűn rossz álmuk, de leküzdve ezt, mennek az általuk kijelölt ösvényen tovább. Fájón érzik a hiányzó űrt, de azt minden erejükkel pótolni akarják valami kedves, szép dologgal.
Keserves büntetése a Sorsnak, mikor a a kifelé lábalás helyett a magány még sötétebb vermébe zuhansz, a „fekete magányba”. Itt megszűnik jelen, megszűnik a jövő, csak a múlt létezik, és él olyan erővel, hogy hiánya elviselhetetlen kínokat tud okozni. Fizikailag, és lelkileg is romjaidban heverve csak elvétve jut el hozzád a külvilág valósága, ebben is csak a gondokat, problémákat látod meg, a szépet és jót sötétség árnyékolja be.

Nem látod, a feléd nyúló segítő kezeket, nem hallod a szólítgató szavakat. Az éj fekete sötétségébe burkolózva régen lemondtál már róla, hogy gyógyult, értékes ember lehessél, újra tudjál szívből nevetni, örülni. Még végső kísérletként utoljára összeszeded minden erőd, hogy a fény felé indulj, de szinte fizikailag is fáj a fény. Menekülsz vissza a mindent jótékonyan elborító feketeségbe.
Ennyi szenvedés és kín után, mikor már végképp nincs kút, jön a „megváltó magány”. Itt nincs sem fájdalom, sem öröm. Nincs lázadás, nincs belenyugvás. Végtelen az üresség, tompaság. Nincs világ, nincsenek nappalok, éjszakák, nincs tavasz, se tél. Az élet, és halál, vagy az álom, és ébrenlét vékony kis mezsgyéjén lépkedsz felemelt fejjel. Nem nézel semerre, nem félsz az alattad tátongó mélységtől, merev mozdulatokkal mész előre. Agyad, lelked üres, csak a szíved zokog, ami a végtelen űrt őrzi.
Szemeidből kihunyt a fény legapróbb csilláma is, üveges tekintettel nézed a semmit. Nem hallod a zenét, nem hallod, ha hozzád szólnak, nem látsz semmit, csak egy réges-rég eltűnt arc néz rád a csillagokból. Könnyezve néznél rá vissza, de már nincsenek könnyeid.
Nincs semmid, csak a m a g á n y .







Utoljára változtatva 01-17-2008 @ 02:04 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-17-2008 @ 08:18 am)

Comment: Most megértettem valamit, kedves Nefi. Pontosabban most értettem meg egy verset. Köszönöm az írásodat.


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-17-2008 @ 08:25 am)

Comment: Nefi, valóban ilyen a magány, egy hű társ...ölellek: gaby


Hozzászóló: anyatka
(Ideje: 01-17-2008 @ 09:05 am)

Comment: Remélem soha nem kell a "fekete magányt",és a "megváltó magányt " éreznem. Ezt kívánom Neked is!


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 01-17-2008 @ 09:07 am)

Comment: Valójában hogy is van ez a magánnyal? Másoktól zárkózol, vagy mások zárkóznak, vagy csak egyszerűen mindenütt a zárt ajtók? És a színek? Hát ja. Vannak. Tudjuk mindannyian. (Ha nem is látszik olykor)


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 01-17-2008 @ 12:54 pm)

Comment: Mondd, mért érzem azt, hogy nagyon is jól ismered a magány összes arcát, amiről írtál?


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 01-17-2008 @ 03:23 pm)

Comment: Ha jól emlékszem, a ködös magánynál mélyebbre még nem jutottam. Talán az a titok nyitja, hogy mindig legyen 3-4 fontos dolog az életünkben, amire folyamatosan odafigyelünk. Pl. barátságok, munka, hobbi, szerelem, család, stb., kinek mi. Ne hanyagoljuk el a többit egy miatt (általában a szerelem miatt), mert, ha csak egyvalami létezik számunkra, és azt elveszítjük, természetes, hogy nem lesz mibe kapaszkodnunk. Ha van 2-3 másik fontos dolog is, azok képesek lehetnek a felszín közelében tartani addig, amíg kiheverjük a veszteséget... Remélem, neked is vannak kapaszkodóid, és nem jutsz a ködös-nél mélyebbre.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 01-17-2008 @ 04:36 pm)

Comment: Ez az írás csak úgy egyszerűen - gyönyörű - remélem, a talin személyesen is beszélhetünk róla...


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 01-18-2008 @ 01:49 am)

Comment: Én, nagyon jól tudom mi a magány drága Nefi, de ne hagyd legyőzni magad, mert a magánynál, csak az ember élniakarása erősebb. Te, igenis élni akarsz, már csak azért is, mert még nem adtál nekem puszit és a könyvembe sem írtál. Nagyon szépen megfogalmaztad az írásod. Szeretettel ölellek.Lena


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds