[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 634
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 634


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Szabadságharcosok
Ideje:: 03-15-2008 @ 02:10 pm

Március 15. Mit is mond ez nekem?

Kisiskolásként ezen a napon kiálltunk és szavaltuk a Nemzeti dalt, kiszabadítottuk Táncsicsot, felolvastuk a 12 pontot és nem... nem értettük még ezt az emelkedettséget. Azt tudtuk, hogy mit kell éreznünk, és úgy is tettünk, de legbelül még nem született meg az, ami az átéléshez kell.

Aztán idősebbek lettünk. Éltünk, tapasztaltunk, és egyre többünk szájában kapott ízt a szó: szabadság. Milyen nagy szó is ez. És mennyifélét jelent. Aztán elképzeltem, amint a márciusi ifjak összegyűltek a Pilvax kávéházban, és hirtelen belém hasított, hogy valahogy mi hasonlítunk rájuk.

Írókként, költőkként –akik sokkal jobban érzékelik a világ érzelmi rezdüléseit - mi is összegyűlünk, és mi is harcolunk. A minden napok elfásultsága ellen, a közöny, a hidegség, a szeretetlenség ellen - ez emberség megmaradásáért. Szeretném hinni azt, hogy talán egyszer méltók lehetünk az elődökhöz. Petőfihez, Jókaihoz, Tompához és társaikhoz.

Mert mi ugyan kevéssé véres harcban, de mégis szeretnénk kiszabadítani börtönéből a XXI. századi emberek lelkét. A robotban élő, egymással nem törődő, egyre kiégettebb és megkeseredettebb emberekét. Akik elfelejtenek nevetni, elfelejtik azt, miért élnek. Bezárva érzik magukat. Néha saját maguk börtönébe.
Szabadságharcosok vagyunk. De a mi faladatunk már más. Amiért mi küzdünk: a szellem és a lélek szabadsága.



Utoljára változtatva 03-16-2008 @ 12:50 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Samway
(Ideje: 03-15-2008 @ 02:15 pm)

Comment: Ri nagyon szépen megfogalmaztad...igen a mi szerény eszközeinkkel ezért tevékenykedünk ha ez eddig így nem is tudatosult bennünk. Én szerény eszközeimmel már megtettem első lépéseimet a feleségem szerint is , mert időnként Tompához hasonlít...vagy ő a másik tompára gondolt?


Hozzászóló: ho
(Ideje: 03-15-2008 @ 05:24 pm)

Comment: egy X hiányzik a huszonegyedik századhoz kiskedves. egyébként az Evolúciót tekintve ez tényleg sötét középkor a vallási háborúkkal és az utcán folyó szennyel. magam is a Szabadságért... izé, küzdök...? ( csak magammal) harcolok...? (az ellenfél láthatatlan) tehát magam is a Szabadság nevében csapkodom a levegőt. ( és írogatok oly kor )


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 03-15-2008 @ 05:39 pm)

Comment: Beikszeltem a kellő rublikát szabadságharcos, köszi az észrevételt. ;) Rien


Hozzászóló: norbert
(Ideje: 03-15-2008 @ 07:17 pm)

Comment: És a mi "munkánk" még reménytelenebb...


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 03-15-2008 @ 09:11 pm)

Comment: Szép gondolat, Rien.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 03-15-2008 @ 09:47 pm)

Comment: Ügyes párhuzam. Úgy legyen. Bár a szellem és a lélek szabadságát bizonyára sokan sokféleképpen képzeljük el... (Pontból viszont bőven elég 12 is. ;) Azt is elég volt kívülről megtanulni, ráadásul teljesen hiába, mert máig sem teljesült nagy része...)


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 03-16-2008 @ 12:52 pm)

Comment: Jááááj, hogy lett ebből a pontból 15, azt nem tudom. Nyilván a dátummal összehoztam. Bocsánat...bocsánat... :) még én is tudom fejből, csak meg kellett volna számolni :))))


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 03-17-2008 @ 09:55 am)

Comment: Nagyon-nagyon egyet tudok érteni a gondolataiddal!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.20 Seconds