[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 595
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 595


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Tisztán anyag
Ideje:: 11-16-2008 @ 09:23 pm

Tegyük fel, hogy az ember pusztán anyag, és minden tettünk, érzelmünk, gondolatunk, ennek az anyagnak a megnyilvánulása.

Lehet a gondolat anyagi eredetű?
És miképpen függ a gondolat az anyagtól?
Hogyan lesz gondolat az anyagból?
Ha minden anyagnak megvannak a maga törvényei, amelyek alapján működik, akkor hogyan kérhető számon az emberen az anyagból megnyilvánuló tett, érzelem, vagy gondolat?
Akkor a gyilkos nem egyéb, mint egy rosszul működő anyaghalmaz.
Akkor minden kapcsolatunk az anyag megnyilvánulása.
Miért haragszunk hát akkor arra, aki becsapott, elárult, megcsalt?
Ha a gondolat az anyagból keletkezik, akkor a gondolat is anyagi kell legyen.
Akkor valóban csak idő kérdése, hogy gondolkodó robotokat gyártsanak emberek helyett...
Annyi nagy filozófus élt a Földön. Közülük számtalan egyben tudós, matematikus is volt. Vajon miért gondolta a legtöbb úgy, hogy kell legyen valami nem anyagi "része" is az embernek?

Én úgy hiszem, a lélek a legfontosabb "testrészünk".
Platón szerint, a lélek legfontosabb feladata a gondolkodás.
Érdekes megállapítás.
Tiszta gondolat, csak tiszta lélekben fogan.
Már csak ezért is érdemes foglalkozni vele.



Utoljára változtatva 11-16-2008 @ 09:29 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-17-2008 @ 06:54 am)

Comment: Az, hogy a gondolatokat az anyag befolyásolja, már régóta nem kérdés, hiszen ha nem így lenne akkor nem lennének gyógyíthatók, bizonyos agy betegségek sem. Ha agyunk nem úgy működik ahogy kell, bizony a lelkünk is más lesz tőle. Nehéz ezzel bármit is kezdeni, de az is igaz, hogy aki gyilkos annak másképp működik az agya, mint ahogy van okos, és butább ember, agresszívebb és gyengébb is. Persze jó lenne hinni egy felsőbbrendű valamiben, akit felelőssé tehetnénk sorsunk alakulásáért.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-17-2008 @ 07:33 am)

Comment: Anna! az anyag törvényéből következően, sorsunk csak egyféleképpen alakulhat: úgy, ahogy azt az anyag megengedi. Minek ehhez felsőbbrendű lény? Ez önmagában felment mindenfajta felelősség alól. Hiszen én, akit az anyag működtet, hogyan működtethetném az anyagot? És igazad van: gyógyszerekkel valóban módosítható a tudat. De ez bizonyíthatná azt is, hogy azzal a bizonyos nem anyagi résszel való találkozásunk befolyásolható. Mint ahogyan el lehet butítani egy hullámokat érzékelő készüléket is, hogy csak egyetlen hullámhosszra álljon rá. A gyógyszerekkel legfeljebb behatárolni lehet a gondolatot, de létrehozni nem.


Hozzászóló: parakalo
(Ideje: 11-17-2008 @ 07:11 pm)

Comment: "Miért haragszunk hát akkor arra, aki becsapott, elárult, megcsalt?" Mert azt gondoljuk jogunk van? Mert azt gondoljuk tulajdonunk van? Mert uralkodni akarunk? Aztán csalódunk, mikor kiderűl, hogy jogunk csak önmagunk irányába van, tulajdonunk semmi. Ha pedig eluralkodunk valakin vagy valamin az már nem ugyanaz lesz, mint akt uralni vágytunk. Megint nehéz kérdéseket teszel fel és megdolgoztatsz. Köszönöm


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-17-2008 @ 08:01 pm)

Comment: Amit boncolgatsz nagyon jó téma, és jól is kérdezel. A törvényeket azért kellett alkotni, hogy a szélsőséges működéseket kiszürhesse az ember. Erre van szükség a túléléshez. Ártatlan mosószereket összekeversz és pusztító bomba lesz belőle. Pont ilyenek az agyban is a vegyületek, ha valamiből több van, vagy kevesebb, más emberré leszel. Az egész éned, az egész lelked. De van azért még valami, a különbző kölcsönhatások. Ezeknek működési mechanizmusát még nagyon kevéssé ismerik. Ilyen a szerelem is. Vajon mi váltja ki az egyik embernél és miért nem a másiknál? Ez a század a biológia forradalmát hordozza, és eltaláltad, nem messze vagyunk a tanulni tudó gépektől...:))))) persze ez is csak egy vélemény...:))))


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 11-17-2008 @ 11:04 pm)

Comment: De mi a baj az anyaggal? A lepkék szárnya, az orchideák szirma és illata, a madarak tolla és éneke mind csak anyag, semmi izé, flog vagy spiritusz nélküli egyszerű anyag, és mégis nem fantasztikus! Egy kőszírt, a Stonehenge és a kölni dóm is csak anyag, szilikát, de a szerkezetük, az alkotórészeik egymáshoz való viszonya, az anyagba zárt emlélezet, mert a kövek is emlékeket hordoznak: a vésetek, a mintázatok vagy éppen tükörsimára csiszolt felületek mennyire más látványt, élmény nyújtanak. De idő múltán mindháromból csak kőkupac marad. Por és hamu.


Hozzászóló: norbert
(Ideje: 11-19-2008 @ 10:55 am)

Comment: Érdekes gondolatok... Bár én a gondolkodás nem ritkán idegesítő képességét inkább testálom az elmére, semmint a lélekre. A "bennem", mégsem testem részeként, inkább áll kapcsolatban a "Nagy Hallgatóval", mint bármi... És persze van test is. Lassú és nehézkes. Ezért előzi meg a gondolat az ő minden megnyilvánulását. De azért van ő is. A test. Is. Lélek is. Elme is. Együtt. Csak az átkozott elme igyekszik ránkerőltetni, a "jobb, vagy bal?" kérdésre választ kereső dualista önmagát...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 11-19-2008 @ 09:16 pm)

Comment: nagyon köszönöm, hogy beszélgettek velem! egyre jobban hiszem, hogy igazi gondolat, csak párbeszédben születhet.


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.21 Seconds