[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 585
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 585


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Állítsátok meg a világot!
Ideje:: 12-17-2008 @ 10:07 am

Nem is olyan régen, legfeljebb két-három éve lehetett, mikor az első kitömött télapóval találkoztam, amint épp egy erkélyen próbált bemászni. Embernagyságú télapó volt, még közelről is igazinak tetszett: igazi volt a cipője, a ruhája, a hátára vetett zsákja.

- Milyen kedves gondolat! - ujjongtam. - Mások is hinni akarnak a csodában, és emlékeztetik a hitetleneket, hogy Télapó márpedig létezik.
Tavaly már kezdett ijesztő mértéket ölteni a télapó-láz, de az idén tényleg minden képzeletet felül múl.
A legelrettentőbb élmény a Tescoban ért, ahol bébi méretben is lehet kapni a nagyszakállú ruháját.
Bele se merek gondolni, hogy nézhet ki abban egy csecsemő, miközben körbeállják a szülei, és vidáman kacagnak a látványon:
- Nem vicces? Mini télapó! Üngyöm-böngyöm, anyuci szeme fénye, mit hoztál a papának?

Bolond az ember, vagy a világ bolondult meg?

Gondolatban hálát adok a magasságosnak, hogy nekem nem most kicsik a gyerekeim, mert fogalmam sincs, hogyan magyaráznám el nekik, hogy Télapó már pedig létezik!
Egy. Egyetlen egy van belőle a világon, amelyik mindenlátó szemüvegén keresztül figyeli a gyerekeket, és megjegyez minden jót, amit évközben lát.
Nálunk legalábbis, így működött a csoda. Aztán megérkezett a Télapó, és elhozta a gyerekeknek, amire nagyon vágytak.
Imádtuk ezt a játékot! Ők elhitték, hogy van, aki észreveszi a legapróbb jótettüket is, mi pedig élveztük, hogy varázslók lehetünk, akik a legtitkosabb kívánságot teljesítik. (Na, igen! Ehhez vágyni is tudni kell!)
Akkor még könnyű volt ilyet játszani. Akkor még csak az áruházakban mászkált egy-egy beöltözött bácsi, akiről mindenki tudta, hogy nem igazi.
Manapság vajon milyen csodában hiszenek a gyerekek?
Vagy a csoda már kiment a divatból?

Én mindig szerettem a karácsonyt, de most hányingerem van minden bolttól és az örökké zengő Jingle Bengstől. Mintha minden csak azt mondaná: vásárolj! Vásárolj! Én meg futni szeretnék... Neeee! Ne így!
A karácsony nem ilyen!

Emlékszem, mikor 18-an voltunk a fa körül... Apám feldíszítette a fát a gyerekekkel, anyám egész nap sütött, aztán este fáradtan odaállt a fához, és elénekeltük a mennyből az angyalt.
Apám kezdte mindig.
- Mennyből az angyal, eljött hozzátok...
Pedig annak idején a végsőkig kitartottak az MSZMP mellett! Ők hittek abban, hogy akkor tehetnek valamit a világért, ha tagjai a pártnak.

Mikor a fiammal terhes lettem, a születésnapomon hatalmába kerített az áhítat, hogy a születés tulajdonképpen az anyának emlékezetes, nem a gyereknek. Meg akartam köszönni anyámnak, hogy megszülettem... Vettem neki egy csokor virágot, kiderítettem, hogy épp gyűlésen van, és utána mentem. Épp a kisebbség helyzetéről volt szó. Megkérdezték a végén, van-e valakinek hozzáfűzni valója. Jelentkeztem. Volt nagy ámulat, mert mint kiderült, nem lehet csak úgy hozzászólni egy témához, hanem azt még ülés előtt be kell jelenteni. Becsületükre legyen mondva, megadták a szót, de én akkor döbbentem rá először, hogy anyámék egy számomra ismeretlen világban élnek.
A mai napig fogalmam sincs, hogy jó volt-e az a világ vagy sem. Nekem a gyerekkorom volt. Én abban nőttem fel, és mindegy, hogy milyen volt, mert az életem része lett.

Bízom benne, hogy a mai gyereke is így lesznek vele. Mindegy, hogy mi milyennek látjuk, nekik ez a gyerekkoruk. A fejlődés mindig ijesztő volt, mióta világ a világ. Senecának sem lehetett könnyű Néro nevelőjeként élni, pedig úgy hisszük, akkor még minden olyan "igaz" volt.
Az emberiség története éppoly önálló sorssal bír, mint bármelyikünk élete. Szidhatjuk a kort, amiben élünk, hibáztathatjuk az előző rendszert, amibe beleszülettünk, de attól még nem fog változni semmi. A változtatáshoz előbb megérteni kell. Megérteni azt, hogy nem az ember lett rosszabb, hanem a világ működik másképpen. És mert nekünk most ebben kell élnünk, ezt kell megtanulnunk értelmezni, hogy aztán élhetővé tehessük magunknak és a gyerekeinknek egyaránt.




Utoljára változtatva 12-17-2008 @ 10:07 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: zoria
(Ideje: 12-17-2008 @ 10:17 am)

Comment: Állítsátok meg a világot ki akarok szállni! Nem lehet maradok. Vigyázok, hogy ami szép azt ne érje le.


Hozzászóló: Emericus
(Ideje: 12-17-2008 @ 11:20 am)

Comment: Én is abban a világban nőttem fel, számomra is fáj az akkori értékek kiárusítása, az ünnep, a szent dolgok üzletté alacsonyítása. Észrevehetően a...ivá silányul a Mikulás, nemsokára csak Santa Claus lesz az nálunk is. És az ajándékokat is ő fogja hozni, nem a Jézuska. Nem vitás, sokkal piacképesebb is. Hogy nézne ki az a temérdek Krisztusnak öltözött ügynök, aki olcsó ajándékokat osztogat? Amit a multicég megrendelésére egy távol-keleti országban gyártanak, persze.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-17-2008 @ 05:22 pm)

Comment: Ágika - hát Te nem tudod, hogy karácsonykor nem a jézuska, hanem a mikulás hozza az ajándékot??? Pedig ezt harsogja a rádió éjjel-nappal...hogyhogy nem hiszed el? És én meg olyan mászós mikulást láttam, hogy három mászott egymás után - beee, én győztem...: )))))))))))


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-17-2008 @ 05:24 pm)

Comment: Már nálam sokkal okosabb emberek is megmondták: "És mégis mozog a Föld"


Hozzászóló: agnes
(Ideje: 12-18-2008 @ 09:15 am)

Comment: Nekem a gyerekkorom volt. Én abban nőttem fel, és mindegy, hogy milyen volt, mert az életem része lett..." Nekem is......Szeretlek olvasni! Szeretettel


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-18-2008 @ 01:56 pm)

Comment: köszönöm, az együtt-érzést:) legalább próbáljuk meg, újra megszeretni az ünnepet! :)


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-18-2008 @ 03:25 pm)

Comment: Szóval - én a szeretetemet Karácsony iránt még gyermekkoromból őrzöm, - soha, egy pillanatra sem veszítettem el - azonban környezetem, szűkebb, és tágabb is, egyaránt igyekszik ezt belőlem kiölni. Előre szólok, sosem fog sikerülni...Szinte mindenki arra hivatkozik, üzletszerű lett a karácsony, és hogy mennyire utálja már! Kérdem tőle, a szívedben hogyan lett üzletszerű valami, bármi? Oda miért engedted be a világban eluralkodó általános hülyeséget? Nincs válasz...


Hozzászóló: hori
(Ideje: 12-18-2008 @ 03:43 pm)

Comment: A gyerekkor megszépít mindent. Én jobban szerettem akkor élni. Az én gyerekem meg bizonyára ugyanezt fogja mondani majd, ha eléri ezt a kort, mint én. // A szülő felelőssége, hogy ebből a rengeteg giccses, karácsonyi ócskaságból mit enged a családba áramolni. A karácsonynak másról kellene szólnia!


Hozzászóló: kisssp
(Ideje: 12-18-2008 @ 08:54 pm)

Comment: Nagy,nagy ölelés Szemilla!!!


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds