[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 335
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 335


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Író-olvasó találkozó a nyugdíjas klubban
Ideje:: 03-31-2010 @ 06:17 pm

Több, mint két hónapja megkeresett egy nyugdíjasklub vezetője, hogy március elején elmennék-e hozzájuk egy találkozóra. Beírtam a naptárba a dátumot, s mondtam, hogy igen.
Két héttel ezelőtt csöng a mobilom, hogy nem lehetne-e áttenni az időpontot március harmincadikára, mert akkor én lennék a közeli Költészet Napjának vendége. Jó – mondom, majd átcsoportosítom a munkaidőmet.
Tegnap:
Jujj, borzasztó a hajam, muszáj fodrászhoz menni, több, mint kétezer forint.
Nem baj. Este úgyis megyek a Vigadóba. Este kilenc körül érek haza a Kosztolányi-Eszterházy–Dés László estről, majd felkészülök a találkozóra.
Ma:
Reggel döbbenek rá, hogy nem kaptam meghívót, és az újságban sem szerepelek a programok között. Ennek ellenére az egész munkaidőt talpig gálában töltöm a Jankay Galériában.
Kilenc óra után felhívom a Szlovák Kultúra Házát, az esemény színhelyét, hogy lesz-e rendezvényük délután kettőtől. – Igen, lesz! – jön egy nyugdíjas klub - volt a válasz. Kicsit megnyugszom. Egy óráig dolgozom, azután gyors ebéd a plázában, gyors smink, majd irány a Szlovák Kultúra Háza.
Kettőkor kezdődök ugye, tehát természetesen ott vagyok háromnegyedkor. (Ehhez el kellett cserélnem egy délutánomat a kollégámmal. Így holnap délelőtt is dolgozom.)
Szóval, amikor belépek a terembe, összesen öten ülnek a széken (a nyugdíjasklub vezetőjét, a szervező Juditkát is beleértve). Idegesnek látszik kicsit, de megnyugtat, hogy kettőre ér ide a népek busza. Jó. Várunk.
Közben egy idős néni folyamatosan mondogatja, hogy nagyon sajnálja, hogy nem Szabó Ila jött, aki szintén verseket ír (írt valamikor) mert máskor, az előző években ő szokott a Költészet Napjának vendége lenni, de most órája van, és sajnos nem tud eljönni. (Azt hittem, hogy húsvéti szünet van!) Kicsit aggódom, hogy hogyan fogok én itt megfelelni, de kitartóan mosolygok, hiszen Ilát ismerem évek óta, kedvelem is, nagyon rátermett, belevaló csaj.
Mostanában minden jelentős környékbeli rendezvényen – beleértve a Kolbászfesztivált is - ő a műsorvezető.
Negyed háromkor egy nő elmegy azzal az ígérettel, hogy visszajön háromra. Juditka össze-vissza telefonálgat. Kiderül, hogy az óraátállítás miatt a tagok háromra jönnek, mert nem nézték meg rendesen a meghívót, de összekapják magukat, háromra itt lesznek. Na jó, ez mindenkinek kínos, így átmegyek a szomszéd könyvtárba, hogy teljen az idő.
Három óra lesz tíz perc múlva.
Újból ott ülök az asztalnál, szemben velem kb. tizenöt nő és egy férfi.
Háromkor indítványozom, hogy kezdjünk. Mindenki hevesen bólogat – különösen azok, akik már háromnegyed kettő óta várakoznak. - Juditkát megpuszilom, mert látom, hogy nagyon el van keseredve.
Nyomom a szöveget, beleadok apait, anyait, közben fürkészem az arcokat, vajon elégedettek-e velem? Jó rájuk nézni, figyelnek, úgy látszik lekötöm őket. Ha könnycsepp jelenik meg a szemükben, gyorsan feloldom egy gyerekzettel. Nevetgélnek, érezhetően veszik a „gyereklapot”.
Közben még öt ember érkezik – az a bizonyos nő is visszajön – s lassan már teli a terem.
Fél óra elteltével felteszem a kérdést, hogy mondjam–e még, mire heves bólogatás a válasz.
Körülbelül egy óra hosszat beszélgetünk. Mondom a verseimet, majd megköszönöm, hogy itt lehettem. Egy Verselhetek c. könyvem (kedvezményes áron) megvásárol egy néni a dédunokájának – a többiek pedig sajnálják, de nincs rá pénzük így Húsvét előtt, de… megkeresnek majd a Galériában.
Juditka átad egy doboz bonbont, a hátsó sorból pedig előrejön egy nő hozzám és átad egy csokor illatózó nárciszt. Ő már a múlt héten itt volt, hogy meghallgasson engem - súgja kedvesen. Meghatódom.
Juditka könnybe lábadt szemmel átölel, és elérzékenyülve kérdezi:
– Ugye jövőre is eljössz, Erikám?
– Nem tudom! – válaszolom neki. - Ki tudja, mi lesz velem jövőre!?
Kifelé jövet a hátamban érzem a szerető tekinteteket...


Utoljára változtatva 03-31-2010 @ 06:23 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: prayer
(Ideje: 03-31-2010 @ 09:09 pm)

Comment: Na igen... Először is, gratulálok, mert tudom, ha Te bemégy egy terembe, virág nyílik lábad nyomán, másrészt verseidtől, előadásodtól kitavaszodik még akkor is, ha épp sírsz egy-egy vers után! De be kell lássuk, ez a magyar valóság: üresség honol mindenütt, ha kultúrát akarunk terjeszteni. Aztán,.. már valóban rajtunk áll, vagy bukik a dolog. (Jaj, csak az az otthonról való kimozdulás ne lenne!) :)))


Hozzászóló: csitesz
(Ideje: 03-31-2010 @ 11:14 pm)

Comment: Drága Erika! Biztos vagyok benne, hogy jövőre is elmégy a Nyugdíjas klubba. A szervezés nam rajtad múlott. Amitt meg adsz a hallgatóknak, olvasoknak, az meg megáért, magadért beszél. puszi Józsi


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 04-01-2010 @ 01:37 pm)

Comment: Drága Zolikám! Szavaidtól virág nyílt képzeletemben! Gondolatban átölellek és köszönöm. Túlzol-de persze -jól esik: ) Bízzunk azért!!!


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 04-01-2010 @ 01:39 pm)

Comment: Örök Csiteszem! Ez- egészen biztos! (mármint, hogy elmegyek jövőre is ) Köszönöm, hogy olvastál és a kedves szavakat! :)


Hozzászóló: prayer
(Ideje: 04-01-2010 @ 01:43 pm)

Comment: Hidd el, semmi túlzás nincs szavamban, mert azóta is a gyerekek verseidet szavalják itt, Pécsett, amióta elhoztad ide könyvedet.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 04-01-2010 @ 01:49 pm)

Comment: Drága Zolikám! Ha minden igaz, akkor a Könyvhétre jön a Nyakatekert zsiráf is ! Míra illusztrálja már! (sajnos magánkiadásban, mert az összes kiadó megígérte, hogy kiadja a gazdasági válság után. Az meg mikor múlik el?-) Én előbb! -ezért azután nem koporsóra, hanem könyvkiadásra spórolok. Ölellek- nagyon!


Hozzászóló: Si
(Ideje: 04-07-2010 @ 12:12 pm)

Comment: Erikám, én csak átölellek, gondolatban, további sok sikert és hozzá jobb szervezőket kivánok!


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 04-08-2010 @ 06:09 pm)

Comment: Köszönöm, Klárikám! :) Van ez így, van ez így....


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.21 Seconds