[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 51
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 51


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Az Etruszkok kihalhattak utódok nélkül...


Tegnapelőtt olvastam egy érdekes cikket az a 2005. február 1-i «il Resto del Carlino» Ferrarát érintő oldalain: pontosan egy ferrarai tudós állítja róluk, hogy kihalhattak az etruszkok... Arra a kérdésre, hogy a toszkánaiak az etruszkok utódai-e nem ad biztos és határozott választ, sőt!


Mindazt, ami évekig bizonyosság volt, most bizony bizonytalan Guido Barbujani ferrarai ő tudós vezette kutatásokat követően, amelyben részt vettek a ferrarai Tudományegyetem biológia tanszékéről Cristiano Vernesi és Giorgio Bertorelle genetikusok a firenzei Tudományegyetem biológia tanszékéről David Caramelli antropológus. A tudományos kutatásokból az derül ki, hogy az antik nép (valószínű italicus de olyan tulajdonságokkal bíró, mint a törökök) kihalhatott, mégpedig utódok nélkül. A három ferrarai tudós kutató és firenzei kollégájuk együttesen a pisai és barcellonai egyetem közreműködő kollégáival jutottak ehhez a megállapításhoz miután összegyűjtöttek etruszk területekről származó (Adria, Capoua, Volterra, Tarquinia, Magliano és Marsiliana) 80 egyének Dna mintáját, amelyek közül 28-at selejteztek, akik más eredetű egyedekkel feltételezhetően keveredhettek a századok folyamán. És íme az eredmény, amelyet Guido Barbujani kommentál: «Genetikailag az etruszkok hasonlóak voltak mihozzánk európaiakhoz, de nem azonosak.» S ez bizonyossággal állítható: összehasonlítva az adatokat a modern népekével meg tudtuk állapítani, hogy egyetlen népről van szó és nem különböző Dna-val jellemző különféle csoportokból álló emberekről. De a kutatás nem állt itt le, hanem tovább folytatják figyelembe véve Robert Tyko elméletét, amelyet az előkelők sírjából előkerült csontvázakra épített, s ez a magas rangú társadalmi réteg valóban kihalhatott, de nem e nép megmarad alsó rétege, amit a mai körülmények között még nem tudnak kutatási vizsgálatok tárgyáva tenni.

Emlékeztetőül felhívnám Tisztelt Olvasóim figyelmét az «Osservatorio Letterario» 2003/2004. 35/36-os számában megjelent etruszkokkal kapcsolatos «ETRUSZK ROKONAINK? - Egy kis lingvisztikai és történelmi reflexió gyanánt -» c. cikkemre (olaszul): amelyet Mario Alinei «Etruszk - Mint a magyar egy archaikus formája» c. könyve apropójából írtam, ahol a szerző bizonyítani szándékozik az etruszk rokonságát a magyarral az európai nyelvek eredetével kapcsolatos kutatásai eredményeként következtetett elmélete alapján. Ezen állításának alapjául a két nyelv közötti számos nyelvi, valamint az etruszk és az ősi magyar tisztségek hasonlósága szolgál. Ezek a hasonlóságok tették lehetővé a szerző számára a legjobb etruszk tudomány elért eredményeinek javarészének megerősítésével azokat tovább fejleszteni, s az eddigi lefordított szövegek pontosabb fordításait és a mai napig még lefordíthatatlannak tartott, vagy csak részben lefordított szövegek megfejtését. A könyv az etruszk őstörténet eddig elért eredményeinek újraértelmezésével, s azzal az ősmagyarok honfoglalásának dátumának új hipotézisével zárul.... (Folytatás )

Forrás: «Testvérmúzsák»

Ideje: Február 03, csütörtök, 23:49:55 - stelltesor

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Tudomány

"Az Etruszkok kihalhattak utódok nélkül..." | Belépés/Regisztráció | 13 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ae Etruszkok kihalhattak utódok nélkül... (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Február 04, péntek, 10:05:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lenyűgöző az etruszkok titokzatossága, az élet szeretetük, a kultúrájuk, a máig megfejtetlen írásuk, na és a rómaik leigazásától félve elkövetett tömeges öngyilkosságaik is. De hogy a rokonaink lennének, nem nagyon hiszem. Erről eszembe jut, hogy mennyiféle eredet elméletről hallottam (pl. summérok leszármazottjai vagyunk.). A cikk és a történet mindenesetre érdekes, és talán Perugia és környéke (ahol gazdag múzeumi leleteket őriznek) népszerűvé válik a történelmet kedvelő magyar turisták körében is.



Re: Az Etruszkok kihalhattak utódok nélkül... (Pontok: 1)
- egryartur Ideje: Február 05, szombat, 18:12:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Javaslom, ha nem ismernétek, látogassatok el a következő linkre:
http://www.kitalaltkozepkor.hu/mesterhazyzsolt_amagyarokor.html
Én ma hallgattam meg újra egy közel egy órás riportot még 2003-ból, pont ezt a témát taglalta.



Re: Az Etruszkok kihalhattak utódok nélkül... (Pontok: 1)
- ivancsonti Ideje: Február 11, péntek, 15:55:45
(Adatok | Üzenet küldése)
Nehéz téma. Mindenesetre gumicsontnak jó. Csak annak. Kijelenthetem: nem halltak ki, Etúr népe él, csak beolvadt. A leírt genetika stimmel, "hubfajú" népek Ők. Arnó vezérükkel kerültel az azonos nevű folyó vidékéra i.e. 1400 körül. A 800 év mulva történt beolvadásukat "erőszakos latinosításnak" nevezhetjük. Már aki...Arnó unokája Firenze volt. Művész volt, szobrászkodott. Sok azonos elem van rovásírásainkban is nemcsak genetikánkban. Romulusz és Rémusz az Ő fajtájuk.
Akit tovább érdekel, tájékoztathatom a forrásomról, mely hosszan foglalkozik velük is. To-
vábbá pl a mégtitokzatosabb baszkokkal és vezérükkel, Viszkájával, egyik hadnagyukat is említi (így: Kosut). István



Re: Az Etruszkok kihalhattak utódok nélkül... (Pontok: 1)
- ivancsonti Ideje: Február 11, péntek, 16:08:55
(Adatok | Üzenet küldése)
Bocsánat, nem olvastam el írásomat, néhány helyesírási hiba bizony benne maradt. Még annyit: a cikk nagyon jó, majdcsak rábukkanunk őstörténetünkre. Mert: ha közeli rokonaink (azok!) akkor vannak-e még ilyenek, hol és hogyan éltünk (kik között) Ázsiában, hogy ez a helyzet? Ugyanis a Magna Hungária őstörténetünk nem is túl távoli szakasza. Hol voltunk azelőtt? Sumér kérdés: kevés sumér származék van közöttünk, de van. Több hullámban kerültek ide, kisebb létszámmal, pl az arab népességrobbanás elől menekülve. Az egyik legokosabb ókori nép volt a sumér. Alapvetően nem sumérok vagyunk, hanem hunok, avarok, manysik, besenyők, kabarok, úzok...(palúz=palóc) keverékei. István



Apropó: Etruszkok és finn-ugorság kapcsán (Pontok: 1)
- stelltesor (esthajnalcsillag@enevjegy.radio.hu) Ideje: Február 24, csütörtök, 13:35:28
(Adatok | Üzenet küldése)
NINCSEN URÁLI FINN-UGOR NYELVCSALÁD!
[www.kirj.ee]

Holland nyelvészek elfogadták, hogy nincsen uráli/finn-ugor nyelvcsalád.
[11/18/2004] Angela Marcantonio professzor sikeres előadása az
Amszterdami Egyetemen. 2004. november 12-én Angela Marcantonio professzor a
Római "La Sapienza" Egyetem tanára az Amszterdami Egyetem Nyelvtudományi
Intézetében vendégelőadást tartott.

Az olasz professzornő kifejtette, hogy szerinte a finn-ugor nyelvrokonság kitalált hagyomány. Nem lehet az ún. finnugor nyelveket ágrajz modellben csoportosítani.
Nem létezik ugor nyelvcsoport sem. Véleménye szerint a magyar lényegesen eltér a többi finnségi nyelvektől. Lehet, hogy Sajnovics János az ő idejében komoly kutatónak számított, de mai tudományos mércével mérve az ő magyar-lapp szóegyeztetései nem felelnek meg a tudományos igényeknek. Sem Sajnovicsra, sem Gyarmathyra nem lehet hivatkozni, mint a finnugor nyelvtudomány megalapítója. Az olasz nyelvésznek nincsen túl jó véleménye honfitársa, Alinei professzor etruszk-magyar szófejtegetéseiről sem, de Sajnovicsékhez képest Alinei munkája sokkal megbízhatóbbnak tűnik.

A tanárnő kifejtette, hogy az igazi probléma az összehasonlító módszerben rejlik, amit először az indo-európai nyelvcsaládra alkalmaztak. A rendszer túlgenerál, emiatt nincsen tudományos értéke. Túl sok hangszabályra, túl sok kivételre van szükség ahhoz, hogy csak néhány szópárhuzamot lehessen levezetni. Ezt statisztikai alapon ki lehet mutatni.
Óriási nyelvészeti apparátusra van szükség, hogy a kb. TÍZ (!) magyar-finn szópárhuzamot tudjuk levezetni.
A professzorhölgy az összehasonlító módszer túlkapásait indo-európai nyelvek segítségével mutatta be. A nagylendületű előadást élénk vita követte. Az Amszterdami Egyetem fonológiai tanára, Norval Smith elismerte, hogy Marcantonio professzornak igaza van, ami az uráli/finnugor nyelvcsalád nem-létét illeti.
Marcanto

A hozzászólás folytatása...



Re: Az Etruszkok kihalhattak utódok nélkül... (Pontok: 1)
- ivancsonti Ideje: Február 28, hétfő, 15:17:35
(Adatok | Üzenet küldése)
Az etruszkok beolvadtak, nem halltak ki. Szerintem. Genetikai azonosságunk oka: rokon népek vagyunk. Szerintem. Nyelvünk is rokon. A finnugor elmélet Hunsdorfer-Hunfalvi találmánya volt, a Habsburg érdekek miatt. Hol az MTA ezekben a kérdésekben? Honnan jöttünk, mondjuk a Magna Hungáriába (Urál ny-i előtere) ? Voltunk-e Keletebbre és hol? Ki hallott Ordoszról? A rovásírásról? Na, elég lesz belőlem...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds