Lila - fehérben
Dátum: Augusztus 18, kedd, 10:09:45
Téma: Könyvismertetők


”football”-ozni látta – urambocsá – az angoltanárát, bizonyos Stobbe bácsit is, aki szakállasan sem restelli lábbal kergetni a labdát”


http://abbcenter.com/_up/senga_lelke/Orok_Ujpest_Indulo.mp3

Ezt hallgatni kell míg olvasod.

Gondolom sokan vannak közöttetek sport szerető emberek,
és olyanok is akik szeretik az Újpestet. Persze, hogy van, hisz én is ismerek sok ilyen szurkolót.
Az 1970 – ben megjelenő Lila–fehérben c. könyv, a Klub életét mutatja be.
Az UTE krónikája 1885 -1950.
Majd a Dózsa - korszak a szakosztályok tükrében, és sok minden más.

UTE : 1885 – ben alakult a nagy lila-fehér klub elődjeként, és az eltelt évek alatt, hazánk legszilárdabb bázisává vált.
Ezeket az éveket mutatja be a könyv, ismert sportújságírók, és sportstatisztikusok tollával.
A kötet csemege az igazi sport kedvelőknek, akik megismerhetik az Újpesti Dózsa 17 szakosztályának, majdnem kétezernyi versenyzőjének eredményeit 1970-ig.
Szepesi György – aki a riporterek egyik gyöngyszeme volt, azt vallotta:
- Felejthetetlen éveket töltöttem Újpesten. A Szúnyog –szigetnél lubickoltam először a Dunában, az Összekötő-híd mellett.
A favázas UTE uszodában tanított meg a mester az első gyorstempókra, és aligha volt nálam büszkébb barát, amikor a gyerekkori játszótárs a Szekszárdi úti homokpályáról átkerült a lila –fehér öltözőbe.
A játszótársat Szusza Ferencnek hívták...

Van a könyvnek egy fejezete:
„Valami rugdalózó játék...”
A Népszigeten métázó fiúkhoz Schön Jancsi, az újpesti sportélet immár elfelejtett alakja viszi el a hírt, hogy a pesti Millenárison meglett emberek „ valami rugdalódzó játékot” honosítanak meg.
Elmondja még Schön, élénk szörnyülködés közepette, hogy ”football”-ozni látta – urambocsá – az angoltanárát, bizonyos Stobbe bácsit is, aki szakállasan sem restelli "lábbal kergetni a labdát”

Ez volt az első hír a fociról...

Én megmondtam, hogy megéri elolvasni! Ugye, igazam volt?


A könyvet a Zrínyi Nyomda adta ki. Szerintem, ma már csak Antikváriumokban található.
Érdemes elolvasni, én nem bántam meg.

Remélem Ti sem fogjátok.








Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2927