Még nem tudni, mennyire veszélyes az új, Angliában terjedő koronavírus-mutáns
Dátum: április 05, kedd, 18:17:52
Téma: Tudomány


Új koronavírus-mutációt találtak Nagy-Britanniában. Az XE-nek nevezett mutánst már több száz embernél kimutatták, de egyelőre még viszonylag keveset tudnak a vírusvariánsról– számol be a hírekről a The Independent.


Egyelőre azt vizsgálják a kutatók, hogy mennyire veszélyes ez az új változat: "Eddig nincs elegendő bizonyíték ahhoz, hogy következtetéseket vonjunk le a fertőzőképességről, a súlyosságról vagy a vakcina hatékonyságáról" - nyilatkozta Susan Hopkins professzor, az Egyesült Királyság Egészségügyi Biztonsági Ügynökségének (UKHSCA) orvosi főtanácsadója.

Ami biztos, hogy március 22-ig Angliában 637, az új mutáns okozta megbetegedést regisztráltak, és hogy a terjedési számai egyelőre nem térnek el jelentősen az omikron variánshoz képest.

Az UKHSA jelentésében arról is beszámolt, hogy az új variáns, az XE terjed Angliában, ám jelenleg az a koronavírusos esetek kevesebb mint egy százalékát teszi ki.

Az Egyesült Királyságban az elmúlt héten március 20-26. között minden 13-ból egyet, összesen 4,9 millió embert fertőzött meg a koronavírus. Ez a szám az előző héten 4,3 millió fő volt, és rekornak számít az országban.


Forrás: https://www.life.hu/egeszseg/20220405-meg-nem-tudni-mennyire-veszelyes-az-uj-koronavirusmutans.html?utm_source=hirkereso&utm_medium=referral&utm_campaign=hiraggregator





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3219