Kerlac: Heti beszéd V.
Dátum: Február 27, kedd, 20:36:58
Téma: 07. szám


Olvas-e az írni tudó ember?






Ebben a cikkben nem találtok aktuális híreket. A szolgálati idő alatt különös esemény nem történt.

Olvashattok viszont olyan, talán filozofikusnak tűnő kérdéseket, melyek már nagyon régen foglalkoztatnak engem.



Az első kérdés:

Miért nincs igazi élet a fórumokon?



Azt gondolná az ember, hogy egy ilyen nyüzgő, életteli portálon szinte követhetetlen sebességgel zajlanak az eszmecserék a legkülönbözőbb témákban.

Korántsem ez a helyzet. Egy-egy topik meglódul, majd egy idő után leül.



A második kérdés:

Miért olvasnak sokkal kevesebben, mint ahányan írnak?



Joggal gondolhatjátok, hogy ez feltételezés, hiszen Ti olvastok, most éppen a Főporta vezércikkét.

A valóság azonban az, hogy nem kevesen vannak, akik publikálnak, de mások művére nem vesztegetnek időt.

Módomban áll megismerni a statisztikákat, és elhihetitek, hogy úgy van, ahogy állítom. Persze ebben a kérdésben is örömmel várom a véleményeteket.



A harmadik kérdés:

Miért nincsenek önálló kezdeményezések?



Azt hiszem, abban egyetértünk, hogy véleménye a portálról mint egészről, és részeiről mint önálló modulokról, mindenkinek van.

Mégis úgy tűnik nekem, hogy szívesebben elfogadjátok a játékszabályokat, megtöltitek élettel a néhány ember által kitalált felületeket, de Magatok csak nagyon ritkán álltok elő javaslattal.

Ennek kell, hogy legyen, talán nem is egy oka.

A Találkozókon fel szoktam tenni a kérdést, hogy van-e valakinek a Fullextrával kapcsolatos kérdése.

Általában nincs. Miért nincs?



És végül a mai utolsó kérdés:

Miért jellemző az, hogy csak azok írásaihoz szólnak, akik az ő művüknél is megteszik ezt?



A jelenség általános, bár vannak szép számmal kivételek is.

Tudom, ez igen kényes kérdés, szoktam is emiatt vitázni többekkel. Kérem, gondoljátok át velem együtt, és tiszteljetek meg a véleményetekkel!

Az enyém az, hogy ennek az eredménye mikroközösségek kialakulása. Sarkítva a gondolatot azt mondhatom, hogy a szerző ismeretében előre lehet tudni, hogy kik fognak hozzászólni.

Természetesen az új tagokra ez a tétel nem vezethető le, és a Találkozók egészen kivételes légköre sokat segít abban, hogy ezek a közösségek ne legyenek zártak.





Mai ajánlásainkat Captnemo tollának köszönhetitek.



Fatyol:
Nincs a Holdnak udvara


Akkor szoktak baljós óment emlegetni a néphit szerint, ha a Holdnak udvara van.

Fátyol verse is így kezdődik. Az előjelekkel.



"Nézi a megtört embert

fénytelen néma magamat"

...

"Számot vetettem,

s magányt arattam"

Aztán már túljut az író az előjeleken, és szinte arcul csap bennünket soraival:



"Hátra ne nézzek!...."

"De sír a múlt, csak megölelem

csak ráborulok apám halmára,

csak könnyezek kicsit néném sírjára"

Hogy aztán kiderül-e, mit jelent e versben a Hold udvara, aki szeretni tudná, szerintem sétáljon be a pitvarba. Már ha van...





Azt hiszem, többen is éreztük már azt, amiről Hezekiah verse szól:

Letészem a lantot...

(Egyik legnagyobb költőnk, Arany János is gondolta ekként)

Nézzük, a mai kor költője hogyan, s miként:



"Őseim gabonát csépeltek, én a szavakat,"

Elcsépelte volna a szavakat? Kötve hiszem.



"pengesse már más,"

"Talán ha ő játszik dallamot"

"A föld túloldalán, a másvilágon, bárhol"

Másra bízza hát a lant pengetését. És Ő?

Arra is van válasza:



" leszek örök szárnyaló, mozdulatlan alak,

S Csendemben lesznek velem a legszebb - kimondatlan szavak..."



Azt hiszem, ez sokunk álma.

Hogy is van ez összeállva?






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=129