Heti képes ajánló
Dátum: December 30, vasárnap, 07:27:37
Téma: 33. szám


Itt állunk ismét egy új év küszöbén. 2007 homokóráján lassan az utolsó szem is lepereg. Szilveszter éjfélkor egy pillanatra mintha megállna az idő. Talán a szív is kihagy egy dobbanásnyi ütemet. Elhangzik az utolsó bimm-bamm, pezsgő durran, majd kristálypoharak csilingelése tölti be a végtelen teret.


Azt hiszem, kicsit mind "számvetünk" ilyentájt. Kinek mit adott az elmúlt év, ki mit vár a következőtől. A Fullextra életében 2007 legalább annyira gazdag volt, mint az eddigiek. Tulajdonosváltás történt, mely azért szerencsére a lényeget nem változtatta meg. Voltak akik jöttek, voltak akik mentek, együtt sírtunk, együtt nevettünk. Rengeteg remek alkotás született, bővült a közösség, sokakat vonz a portál szellemisége, a találkozókon egyre többen merik megmutatni magukat, kilépve a virtualitás jótékony homályából. Reméljük, 2008 e tekintetben még több meglepetést tartogat majd számunkra.


A Kirakat is azon igyekszik, hogy a minőséget továbbra is szem előtt tartva minél több olyan alkotást hozzon felszínre, mely alkotója tehetségét bizonyítja.


Ez évi utolsó számunkban kicsit összefoglaljuk a ti alkotásaitokon keresztül, hogy egy esztendő mennyi mindent tartogat számunkra: a négy évszak szépségeit, a születés örömét, bölcs gondolatokat, tanításokat, hitet és csalatkozást, barátságokat, szerelmeket, örömteli pillanatokat, és persze olykor szomorúságot is. Egy évben elfér a fent és a lent, a csend és a zaj, a fekete és a fehér s egyben a szivárvány összes színe.
Fogadjátok szeretettel a Kirakat szerkesztőitől ezt a kibővített, igen színes válogatást.

*

Év végi meglepetésként Lacoba két képet is beválogatott a Kirakatba - reméljük, mindannyiunk örömére. Olvassátok "képes" elemzését:

Még sosem szerepeltek képek a Kirakatban. Most ennek a hiányosságnak is igyekszünk végére járni, hiszen a Galéria, a Műterem is szerves része a Fullextrának. Két * önmagában teljesen más irányú megközelítésű, eszközűtárú, kidolgozású, technikájú * képet ajánlok most figyelmetekbe. Melyek ugyan más-más technikával töltik ki a szépre érzékeny látóterünket. Egyik sem tipikus ábrázolásmód a maga nemében, így szépségük is külön forrásból táplálkozik, de mindkettő mögött ott az ember, az alkotó.



Si : Téli gyümölcsös. ***

Első ránézésre is megközelíthető a szerző közvetlen mondanivalója; mintha téli sétánk közben csodálkoznánk rá a képre, mely valamennyiünk előtt lepereghet, akár naponta is. Itt azonban a pasztellszínek, fasorok remek szimbólumokat is hordoznak, az elmúlás, a pihenés szimbólumait, a kis fácskák törékenységét, akárcsak nekünk * az univerzum csodáinak * embereknek a létezését. A tél színei bizonyos kiszolgáltatottságot, a sorok bizonyos rendelméletet, egymásra épültséget, egymásra utaltságot hordoznak. A szerző mondandója sokkal több, mint amit egyszerű szemlélőként látunk. Valahonnét indul, és valahová érkezik.



102: Inverz ***

Érdekes, nem annyira ismert oldala ez az alkotónak, mégis azt érzékelteti, hogy ezen a területen is otthonosan mozog. A kép, a kártyaszerű megjelenítés, a kontraszt, a Föld és az ég mind-mind egy mindannyiunkat foglakoztató ellentmondást hordoznak, melyet úgy egyszerűsíthetnénk le a maga nagyszerűségében, hogy: létezés, élet és az, ami utána jön. A világos Földünkről már sokat tudunk. Azonban nem mindent, nem eleget, melyet a fekete kézzel közvetít felénk az alkotó, a tudatlanságunkat, azt hogy korántsem teszünk annyit, ami elvárható lenne, ami kötelességünk lenne. A kéz akár a tenyerünk is lehetne, de ezt tudatosan elrejti, mintegy sugallva, hogy sok még a tennivaló. A kép sötét része * a kézzel együtt * mintha tisztábban jelenne meg, mintha azt tudatná velünk, hogy ott rendezettebbek a dolgok, s talán kivehetőbbek. A kéz mégsem a tenyerét mutatja felénk, hiszen még nem ismerjük a tenyérbe húzott vonalaknak, hajlatoknak, történéseknek, utaknak, végzeteknek az eredetét, a célját, s csak sejtjük benne szerepünket, lehetőségünket. A két kéz nem érte el egymást. Oly sok mindenben van távol egyik a másiktól. Vajon összeérnek valaha?

***


A Fullextra egész közösségének nagyon boldog új esztendőt kívánunk!







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News3&file=article&sid=378