Hogyan!? - ekesit a Juharfalevel! -tokkalvononak ajanlva-
Nezzuk, akkor mi okoz elegedettseget ami a Kanadai Juharfelevel szellemi hatasa.---------------------------- visszavetitve a szellentesi ugyet!... Azt mondja egy hu kanadai : " ez a hasamban pofedo ( nem illatos, ugyan de ugy fogom fel, hogy ez van!..es kesz!..es miert kinozzam magam alszemermesen - mint teszik maasok!?..egyszeruen szuksegletnek veszem, ha altalanos a felfogas, ezen a teren - senki ezen meg nem botrankozik!... kulomben is illedelmesen ex- kjuz- mi-t kerek. Ezzel, nem nagy ugyet csinalva belole, el is inteztem, az egeszet. ..Jarulekosa a dolgnak, ha feszitenek gaazok, a gazfejleszto anyagnak is ki kell jonni, elobb-utobb valahol!..ugyebar es hol jojjon ki ? (na nem a konkreet nyilasra gondolok, ahol kibujik!) ill. hova menjen ki?.. ez a kerdes!..es ez lagalabb olyan fontos, mint a galambok leete, vagy nem leete, a tubi - vagy nattubi!.. ahogy azt a jo oreg Shakespeare Hammletja szajaba nyomta!..es itt talkozik a segg-papirrral ellatott helyek otthona, az kis szuk helyseg amit az Angolok (Shakespeare nepe) talalt fel, az angol veece!.. " es legyen aldott a neved!... te benned biztam, hogy amikor ram jon a cifra, megtalallak teged!.. mielott mosni keene ki a barna foltokat a gatyambol! " ( ez a hasmeses imaja ) ----------------------------Mi ennek a vonatkozasa a juharfalevelre nezve?... csupancsak az, hogy a kanadaiak szellemeben elsodleges a higienia!.... NINCS olyan nyilvanos, avagy nyilvantalan rotyi, amely nem patyolat tiszta es mindenutt ketssegg-edtelenul hasznalhato WC papir is van, hofeheer, tobbszaz kilometernyi rollniban a falon az uloke melett es minden 10 percben a felmoso, takarito valaki jon es sterizalja az egesz tukros meleg - hidegvizcsapos toalettet! (es, ha valaki elfelejtene maga utan lehuzni... azt is megteszi!)... na es mindez INGYEN!..penzedet utan nem kell kotorasznod a zsebedben ( s kozben osszecsinalni magad, mert a VE - CE-s nenike tartja a markat!) ------------------------------------------------------------------ masik meglepo dolog, a rendorok! (meleg a tema,ugye?) itteni rendorok .. leultem, amikor egy teli, zimankos napon hofuvasba keveredve azt sem tudtam hol vagyok es nagy hirtelen egy rendorkocsi tunt elo a semmibol, leallitott es bekiabalta az ablakom," Sir!..csak hajtson utanam, kovesen! " ... na, gondoltam.. ezt legalabb egy 100 -asom fogja banni!.. s mi lett a vege?..mikor biztonsagos helyre ertunk a rendorkocsibol az officer ( ez a hivatalos megszollitas, mast nem fogad el) odajott..mutatta merre tovabb, jo utat kivant!.. azota is a seggemen ulok az amulattol!.. soha nem talalkoztam, kesobb sem, pokhendi, zsarolo rendorrel!.. mindig segitokeszek...--------------------------------------------------------------------az Emeber es a Termeszet viszonya c. fejezet, Alpontja ; a Maple Leaf Orszaganak kulon adomanya!.......... Oriasi teruleten (3,840, 674 Sq Ml... nepsuruseg = 7.5/Sq Ml ..M.O.terulete = 35,919 Sq Ml nepsuruseg = 287/Sq Ml ) szetszorodva, a vadallomany az emberek kozott el joforman, rengeteg a kertes haz, az ablakokon benez a mokus, a racoon (mosomadve) tobbi kisallat, nem felenkek, mintha ovek lenne Kanada, ugy viselkednek. Az utak kituno karban vannak, a varosiak szivesen mennek szaz kilometereket, picknikelni egy- egy gyonyoru termeszetvedett parkba, ezernyi csoda, hires szepsegu helyek varjak oket.. az utak menten nem no gaz!.. pasitra nyirott szeeles zold fumezook, elvezet kiszallni, megpihenni, minden 10 - 20 km-en picknikasztalok varjak az utkozbenieket..--------------------------------------------------------------- Ez a Juharfalevel gloriaja... ( nem csupan a hoki)



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=15655