"Bogária" - Szereplők/verses-zenés utazás 6-tól, 106 éves korig/
SZEREPLŐK

MINDENTUDÓ BOGÁR: Bogária közepén él ismeretlen anyaggal körbevett levélkunyhóban. Ő tudja egyedül, hogy Bogária lakói mitől változtak át értelmes lényekké, ráadásul tudása sokszorosa, mint a többi bogárnak. Érzi, hogy „lejárt az ideje”, s el kell döntenie, hogy közzé teszi tudását, keres egy utódot, vagy sírba viszi titkát.

HANGYULUS és HANTI: Mivel elegük van a munkából, úgy döntenek, hogy hetente egyszer kirúgnak a hámból…És ez még csak a kezdet!

HANGYI: Érzékeny lelkű fiatal hangya,aki becsületesen végzi a munkáját, ám könnyen befolyásolható.

HÉTIKE: Mindig játékra kész, vidám, hétpettyes katicabogár lány. Ám csakhamar „gyökerestől” megváltozik az élete!

HEDVINA: /Hétike édesanyja/ Bogária egyetlen vendéglőjét vezeti. Élete legnehezebb döntése előtt áll, mert ha rosszul dönt, örökre elveszítheti kislányát.

CIDRI:/hőscincér/ Ő a pincér a vendéglőben. Imádja a munkáját, ám habókosságával, van, kit haragra gerjeszt, igaz, van, kinek mosolyt csal az arcára.

GANÉCSALÁD:/ganajtúró bogarak/

GANÉ: /az apa/ Dühös az egész világra, mert már a nevük is lejáratja őket, ráadásul csúnyák!

GANCSA:/az anya/ Ő épp ellenkezőleg, mindenkiben csak a jót látja, és a szeretet a jelszava.

GANI: /a fiuk/ Fele-fele arányban örökölte szülei tulajdonságait, és ettől, valamint szülei ellentétes viselkedésétől egyre inkább összezavarodik gyermeki lelke.

TÜCSÖK BAND /4 tagú tücsökzenekar/

TÜCSMÖG: Az az álma, hogy egyszer saját együttese lesz, de úgy tűnik, ez álom marad csak, mert egyedül neveli gyermekét.

CIRIPKE: /Tücsmög fia/Mióta elvesztette édesanyját/egy vaddisznó csorda haladt át Bogárián/, nem beszél és nem ciripel.

SZANISZLÓ: /idősödő szarvasbogár/ Tudálékosságával sokak ellenszenvét felkelti, pedig ő csak jót akar. Egyedül él, és ezért gyakran magányos.

HERMIN / Szaniszló húga/ A szeretet és az összetartozás jelszavát hirdetve Bogária vezetője szeretne lenni, de valójában sötét szándék vezérli.

CSÓTÁNYCSALÁD: CSÓTIKA: / a fiú/ Amilyen kicsi, olyan gonosz!

CSÓTILDA: /a lány/ Bár ő a nagyobb gyerek,de még mindig hisz a mesékben. Arról ábrándozik, hogy majd jön egy tündér, és katicabogárrá változtatja.

CSÓTA: Kezdetben gonosz,élősködő, de aztán fejére esik egy bogyó, és megváltozik.

CSÓTUS:/az anya/ Ő is gonosz, de egyben furfangos is, és ha kedve úgy hozza, nagyon jól tud színészkedni, megjátszani, hogy megváltozott. Ám aztán úgy hozza a sors, hogy gyermekei érdekében ténylegesen meg kell változnia.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=18597