[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 299
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 299


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Észak-Dél ellen a Vörösmarty-téren
Szerző: csigi - Bodo Csiba Gizella
(06-10-2012 @ 06:10 pm)

:
Az Ünnepi Könyvhét pavilonjait fürgén állították össze a munkások az évek óta megszokott módon. A szauna-hőségű délutánon felkerültek már a táblák is a kuckókra, s másnap reggel a „kultúra jó-szolgálatosai” serénykedtek, reménykedve, hogy a polcokra, pultokra készített könyvek sokaságán, a reklámanyagok legyezőként terített szeletein megakad majd a látogatók szeme. - Mi készen álltunk. Késő délelőttre még inkább növekedett a meleg, a tisztelt nagyérdemű száma vele nem egyenes arányban. Optimistán figyeltük, ha érdeklődő tekintet pásztázta kínálatunkat, hogy készségesen felvilágosítást adhassunk, hogy kik is vagyunk a www.FULLEXTRA tábla alatti /szándékosan, azért sem mondom/ amatőr írók, költők. Én is feltűztem házilag készült ajánlásomat a LEVELEK SAN LUISNAK könyvemről, - egy a technika ördöge által törölt – részlettel spékelve. Ilyen mondatokkal, mint; „hogyan sikerült itt az embereknek megőrizni ősi, természetcsodáló, természetfélő hitüket? Nagyon sok minden változott a világban századok alatt! …de az inkák leszármazottai mélységes mély hittel és tisztelettel vallják testvériségüket a Földdel és teremtményeivel! Úgy éreztem, a perui ember nem mutat többet, sem kevesebbet, mint amilyen! Nem beszél feleslegesen. A hegyekben megszólaló furulyaszó, a jól szervezett, gyors, pontos szolgáltatás, mind egyfajta kiegyensúlyozott kivetülései, - a tudjuk kik vagyunk! Tudjuk mi a dolgunk! Tudjuk mi vár ránk életünk után!” Az írás ott sült a napon, mint mi is, amikor dobolásra figyeltem fel; meglepetésemre két, teljes harci díszben pompázó indiánt láttam meg a könyvvásár főutcáján. Felkaptam a mobilt, hogy odasietek fotót készíteni róluk, hisz mégis csak „indián ország” lakóiról szól a könyvem! - Vigyél egy ajánlót is nekik, - kiáltott utánam Béla írótárs! – Jó ötlet, léptem vissza felkapva egyet, s futottam a pavilonok között az indiánok felé. Arcuk kék-piros-sárga festék-csíkokkal volt díszítve, fejükön a tollkoronák majd egy méter magasak, öltözékük színpompás volt. Egyikük dobolt, a másik talán valami rendezvényükre invitált prospektusaival. Közéjük léptem, s meglobogtattam én is a sárga könyvajánló „reklámomat”. – Inka Szentföldről – mutattam rá a sorra, amitől azt hittem rögtön lázba jönnek. Lázba jöttek! – s egy másodpillanatnyi olvasás után szinte egyszerre dörrentek rám dühösen, tört magyarsággal – Ellenség! Ezek ellenség! Ezek eladták magukat fehér embernek! Mi észak-amerikai indiánok! Észak-Amerikai! Ezek dél-amerikai! Ellenség! Eladták magukat! – ezzel visszanyomta a kezembe a sárga lapomat. Elképedve hallgattam és néztem őket! A prospektust kínáló már el is fordult, még abból sem adott. A másik szemébe próbáltam mélyedni, hogy a sok festék között megkeressem tekintetét. – Még ma is? – kérdeztem. Ma is ellenség? Ellenség? - határozottan bólintott. – Egek – gondoltam, sosem lesz vége az ilyen gondolkodásnak? Ezer évig őrizzük a haragokat? És még az is, hogy akkor Te mit keresel itt a fehér ember országában? - Azért egy fotót készíthetek rólad? – kérdeztem, hogy enyhítsem a helyzetet. Erre is biccentett. Lefényképeztem a szigorúvá keményedett tekintetet – úgy érezve magam, mint aki békepipát nyújt Észak- és Délnek, távol Magyarországon, a katlanforró (indián izzasztó kamrára emlékeztető) hőségben 2012-ben, a Vörösmarty-téren, ahol csak a tekintet fagyott meg. Kultúra jószolgálati írótársam Béla, kérdő tekintettel nézte kezemben az ajánlót amikor visszatértem. - Hát ez érdekes volt – mondtam még mindig nem térve magamhoz, délibábos tekintettel bámulva a könyvvásár főutcája felé, ahol már eltűntek az északi tolldíszek. Budapest, 2012. június 9.



(508 szó a szövegben)    (833 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: csigi - Bodo Csiba Gizella | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.22 Seconds