Horgászcsemege
 
 
Anikó sietett haza a munka után. Ági tegnap telefonált, hogy ma este a férjével benéz hozzájuk.  Már régen találkoztak a jó barátnők. A család, az iskola, munka. Lesz miről beszélgetniük. Anikó már reggel összeállította a tésztát. Becsomagolta egy tiszta konyharuhába, egy reklám szatyorba és elhelyezte a hűtő legalsó polcára pihentetni.  A családban mindenki szereti a sós süteményét.   "Remélem a vendégeknek is fog ízleni", - gondolta. Begyújtotta a gáz sütőt, hadd melegedjen megfelelő fokra. "Addig kisodrom, kiszaggatom a pogácsákat".  Elővette hűtőből a tésztát, belisztezte a táblát, kissé átgyúrta a tésztát és sodorni kezdte. "Fogalmam sincs miért, de ez a tészta ragad, keményebbre is sikerült, mint máskor, meg sárgább is, pedig csak 1 tojás van benne". Nehéz volt sodorni, el is fáradt. Felvágta kis stanglikra, megszórta fűszerekkel, sajttal és kisütötte. Elégedetlen volt, mert nem olyan lett a sós sütemény, mint máskor. Nem tudta felfogni, hogy miért.
Ági telefonált, hogy nem tudnak jönni, elnézést kér, de a kislánya belázasodott, otthon kell maradnia. Anikó megkönnyebbült. Most az egyszer örült annak, hogy a vendégek nem jönnek. A stanglik kisültek. Kemények lettek.  Akkor toppant be a férje.
 - Drágám, miért vagy olyan rosszkedvű? - kérdezte.
Anikó rámutatott a sós süteményre és elmesélte a bosszankodásának okát.
A férj megkóstolt egy stanglit.
 - Édesem, ez kitűnő sőrkorcsolya.
 Este meghívta a szomszéd horgásztársát  és pár üveg sör társaságában elropogtatták a sós sütiket. Vidáman eltöltötték az estét. Anikónak is visszatért a jókedve.
A horgászok lefeküdtek elég hamar. Korán fognak kelni, és indulnak a horgász helyre.
Reggel Anikó feltűnő zajra ébredt fel. Kiment a konyhába. A férje keresett valamit, és hangosan káromkodott.
 - Ide tettem a hűtőbe egy reklám szatyorban  a meggyúrt gombócot a halaknak, és eltűnt onnan.
 - Ó már tudom, hol van, - félénken megszólalt Anikó.
 - Hol? Hol?
 - Drágám, megetted. Megettétek a horgász barátoddal!
Meglett az Anikó által gyúrt tészta is, feljebb, a hűtő egy zsúfolt polcán volt. A férje rakta át az alsó polcról oda, úgy találta, hogy az ő általa gyúrt gombócnak  jobb helye van az alsó polcon. Ugyan olyan reklám szatyrot használt, mint Anikó. Nem a halaknak, hanem a horgásznak jutott a csali.




Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25253