Késői boldogság
- Lilikém, maradj még egy kicsit. Hadd érezzem még a selymes bőröd szédítő illatát! Édesem! Hiányozni fogsz. Elviselhetetlen lesz.
Lili még órákig tudná hallgatni Márton lelket simogató szavait. Két hét boldogság! Lili 40 évesen részesült először ebből a mindent elsöprő bódító érzésből. Mint egy csodálatos álom, úgy élte át minden percet Mártonnal való találkozás óta. Kivirult, mosoly ült rá az eddig szomorúságot tükröző arcára.
21 évi házassága alatt az irodai munka, otthon a konyha, porszívózás, a beteg gyermeke gondozása, vagy ha kisfia kórházban volt, akkor gyakori látogatás... A főnöke, a férj szeszélyeinek elviselése. Mi mindent ki tud bírni egy asszony, egy hűséges feleség és anya!
Ebben az évben hirtelen minden megváltozott. Lili férje sikkasztási ügyekbe keveredett. Az asszony az utolsókig védte férjét a kollégái előtt. Nem tudta elhinni, hogy a párja becstelen dolgokra képes. Mélyen megdöbbent, mikor az embere több évre rács mögé került. Fény derült a férj nő ügyeire is.
A leukémiában szenvedett gyermeke temetése után Lili teljesen maga alatt volt. "Engemet is elvihetne már az a kegyetlen kaszás". Hasonló gondolatok uralták az asszonyt, mikor céltalanul kószált a városi parkban. Elviselhetetlen ürességet érzett. Szembe jött egy magas férfi, jó napot kívánt Lilinek, aki gondolataiban volt elmerülve és nem válaszolt. A férfi ismét megszólította, Lili ránézett, és annak a szemében valami melegséget látott. "Nagyon jóképű," - villant át az asszony fejében. A férfi kissé francia akcentussal beszélt magyarul. Elővett egy cetlit, megmutatta Lilinek és elmondta, hogy sehogyan sem találja a felírt címet. Lili készségesen vállalkozott arra, hogy elkíséri az úriembert a megfelelő helyre. Útközben megosztotta a férfival az összes gondjait, jólesett , hogy valaki meghallgatja. Nagyon rokonszenves volt számára Marton. Kiderült, hogy 1956-ban kis gyerekként került Párizsba. Szülei akkor Franciaországba disszidáltak és ott is maradtak. Lili örült a találkozásnak, és az érzelmek viharában nehezen tudta volna megmagyarázni, hogy hogyan, de este a Márton szállodai szobájában találta magát.
Következett a boldog 2 hét. Először az életében érezte, mi is az igazi boldogság, 40 évesen. A szerelmi mámor gyógyírként hatott rá, arca kisimult, ismét szépnek érezte magát, mint menyasszony korában. Márton csodálatos szeretőnek bizonyult.
De letelt a két hét. Utolsó találkozás.
- Lilikém, maradj még egy kicsit. Hadd érezzem még a selymes bőröd szédítő illatát! Édesem! Hiányozni fogsz. Elviselhetetlen lesz.
Felszállt a repülő. Elvitte Lili nagy szerelmét. Biztosan Párizsban várják Mártont. Lili nem kérdezte soha, kik várják. Kár, hogy nem 21 évvel ezelőtt találkoztak ők ketten, Lili és Márton!
Az asszony lassacskán ballagott hazafelé. Már tudta, hogy ezentúl teljesen másképp fogja folytatni az életét.




Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25256