[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 177
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 178

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Egy napon
Szerző: Julianna - Nyilas Istvánné (Mayer Edit
(05-22-2009 @ 06:51 pm)

:
- Hát ezt el kell mondanom nektek. Azon a napon bal lábbal keltem fel...
A jelenlevők meghallgatták a szomorú történetet és ...elkönnyeztek...
Az történt, hogy Pista korán reggel felkelt és egy távoli rokonhoz ment segíteni. Egy házi állatot le kellett vágni, mert baleset érte és szegény jószág lábtörést szenvedett. Déltájban minden munkát befejeztek és Pista mehetett haza. Egy nagy edényben ott volt a bendő és más belsőség.
- Hát ezzel mit fogtok csinálni? - kérdezte Pista.
- Odaadjuk a szomszédnak, majd megeteti a kutyájával.
Pistának egy ragyogó ötlete támadt. Tudta, hogy a gyomorból finom pacalpörköltet lehet csinálni. Az ő felesége ennek nagy mestere. Elkéri az edény tartalmát, hazaviszi, és a Juliska megfőzi. Lesz finom vacsorájuk. Ketten nem bírják megenni, jut a cimboráknak is. Majd telefonon meghívja őket.
Nem kis nehézséggel hazatolta biciklijét a pörköltnek valóval. Letette a konyhai asztalra, azután a fürdőszobában szorgoskodó asszonyának elújságolta, hogy mit hozott.
- Anyucikám, főzzél olyan finom pacalpörköltet, amilyet szoktál, én megyek Gyuri bátyámékhoz segíteni az építkezésben. Estére hazajövök, sörről gondoskodom. Három vendégünk is lesz.
Azután jutott az eszébe, hogy pár nappal ezelőtt a felesége névnapja volt, még nem köszöntötte fel.
- Anyucikám, ezzel megünnepeljük a névnapodat is.
"De figyelmes férj vagy, mióta nyugdíjas lettél, először jut az eszedbe a névnapom. Bezzeg a te névnapodon elmégy és leiszod magad a jó cimboráiddal!" - gondolta Juliska, de nem szólt semmit.
Mikor már kezdett esteledni, Pista fáradtan hazavánszorgott. Már előre érezte a pacalpörkölt finom illatát. A boldogságtól elmosolyodott. Ennél finomabb eledel ezen a világon nem létezik.
Bement az udvarba, látja, nyitva van a konyha ablaka. Beszélgetés. "Ilyen hamar megjöttek a cimboráim?" De nem. A feleségének egy rokona van ott, akit Pista tiszta szívből utált mindig, mert állandóan vannak furcsa megjegyzései ennek az embernek. Az is bosszantó, hogy Juliska is példázgat, azt mondogatja, hogy ez a Lajos milyen rendes ember, a kocsmát is elkerüli, szereti a feleségét, figyelmes.
Isteni illatok terjengnek a konyhaból. Lajos és Juliska ülnek az asztalnál, kanalazgatnak. Pista hallgatózik az ablak alatt.
- Ez a Pistám beállított délben egy tál szarral, utasított, hogy főzzek neki pörköltet belőle. Még az ivó társait is meghívta vacsorára! Láttál ilyet?
Lajos csak csóválta a fejét.
Kis idő múlva Juliska kikísérte a rokonát. Amíg ők beszélgettek a kapuban, Pista beosont a konyhába. Látja, a kis lábosban maradt még kolbászos paprikás krumpli.
Később a három társával kenyérdarabka segítségével kitörölte a lábost, és sörivás közepette a társak elpanaszolták egymásnak az élet nehézségeit. Pistának a meghatódottságtól csillogtak szemei. Éjszaka álmában előtte volt egy hatalmas edény finom ínycsiklandozó pacalpörkölttel. Boldog volt.
A jó szomszéd kutyájának is pár napig finom kajája volt!
........
A jelenlevők meghallgatták a szomorú történetet és elkönnyeztek... a nevetéstől.




(439 szó a szövegben)    (1012 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: Julianna - Nyilas Istvánné (Mayer Edit | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.20 Seconds