Gyertyafény
Gyuri belépett a szobába, be akarta kapcsolni a világítást, azonban ez nem sikerült. - Ismét áramszünet? A fene vigye el! Kár volt hazahoznom a munkát. Ha bent maradok, reggelre elkészültem volna a sűrgős kimutatásokkal. Koromsötét volt a lakásban. Kínos botorkálás után Gyuri rátalált a konyhai fiókban egy gyertya darabra. Előkerült végre a gyufa is. Gyuri asztalhoz ült. A gyertyaláng látványa kissé megnyugtatta, sóhajtott, és eleinte nézte a láng játékát, azután érezte, hogy gondolatai kezdenek rendeződni, és kisérletezett a tervezéssel is. Talán holnap Klári is hazajön. Holnap reggel korán felkel, elugrik a hivatalba, ott elintézi a fontos tennivalókat. Felesége valószínüleg délután a 4 órai vonattal érkezik. Gyerekek a nagymamánál maradnak a szünet végéig. Végre együtt tölthet a feleségével pár napot. - Szerencsés fickó vagyok. Nem mindenkinek van ilyen szemrevaló párja. Gyuri büszke is volt feleségére, de azért kissé ideges lett mindig, mikor a férfiak Klárin felejtették szemüket. És Klárit leginkább a férfi vásárlók látogatták. Az asszony a műszaki cikkek osztályán dolgozott. A sok elfoglaltsága mellett Gyuri mindig talált pár percet, hogy beugorjon az áruházba meglátogatni Klárit. Vagy tán ellenőrizni? A gyertyaláng mindig kellemes emlékeket, érzelmeket váltott ki a férfiban. Felejthetetlen az első gyertyafényes vacsora Klárival. Ez egy hosszú udvarlás, kétségek után történt meg. Gyuri először érezte akkor, hogy a lány, aki több gimnazista fiatalember álma volt, csak az övé, megérezte Klári őszinte szerelmét. Eljegyezték egymást, pár hónap múlva esküvő. Szerelmük gyümölcse 3 gyönyörű gyerek lett. Úgy tűnt Gyurinak, hogy minden jelen van a boldog családi élethez. Azonban a féltékenysége is ott volt. Addig nem is volt semmi probléma, amíg csak féltő gondoskodásával őrizte élete párját. De mikor elméjét elborították a kételkedések, gyanakvások, mikor már ki is fejezte feleségének a kétségeit vele szembe, akkor valami megromlott a két ember viszonyában. Ez mindkettőjüknek szenvedést hozott. Klárinak rendkívül terhesek voltak a férje féltékenységi jelenetei. Egyszer kijelentette: - Kedvesem, ok nélkül gyanusítol, rajtad kívül eddig nem létezett más férfi. Nem tehetek arról, hogy a vásárlóim kedvesek, bókolnak nekem. Ha nem térsz észhez, egyszer elmegyek és itthagylak. Most Gyurinak eszébe jutottak Klári szavai. Ésszel felfogta, hogy a féltékenysége nagyon visszataszító. "Változtatnom kell!, - hangosan kimondta. A gyertyaláng is bológatott neki. Hirtelen vége lett az áramszünetnek. A gyertya is már egészen kicsi lett. Gyuri nem akart még elbúcsúzni a gyertyalángtól. Az életében több minden kapcsolatos volt a gyertya varázslatos fényével. A falubeli szomszéd Pista bácsi jutott az eszébe. Kellemes emlék. Gyuri talált egy piros gyertyát, meggyújtotta. Elővette a vacsoráját, eloltotta a lámpát és a továbbiakban is gyertyafénynél töltötte az estét. TV sem, a rádió sem lett bekapcsolva. Jólesett Gyurinak élvezni a csendet, a pislákoló fényt, észrevette, hogy az árnyékok is különösek. Eszébe jutott , hogy gyerekként sokat látogatta az öreg Pista bácsit. Különösen az öreg könyvtára volt vonzó a tizenéves fiú számára. Gyakran kapott kölcsön könyveket Robinsonról, a Nemo kapitányról, és más kalandos regényeket. A fiú a tanulás helyett a nyári konyhában olvasással töltötte idejét gyertyalángnál. Fantasztikus volt. Szép kórszak volt az! Gyuri most is ugyan úgy elkalandozott gondolataiban messzi, messzi tájakra... Másnap Klári telefonált, hogy pár napig ő is ottmarad még a szüleinél a gyerekekkel együtt. Gyuri elszomorodott. Ismét megszállta őt a rossz hangulat. A héten dolgoznia kell, csak azután mehet szabadságra. Gyötrelmes volt ez a hét számára. "Vajon Klári szeret-e még?" Pénteken reggel Klári telefonált, hogy szombaton mind a négyen érkeznek. Gyuri öröme határtalan volt. Megértette, hogy a család sokat jelent számára. Nagyon hiányoztak mindnyájan. Magányos esték gyertyalángnál segítettek neki mélyebben magába nézni, megtalálni a belső békét is, ami változást idézett az egész lényében. "Nem szabad elmennem az igazi értékek mellett," -ezt teljes mértékben fel tudta már fogni. Másnap hazahozta az állomásról a családot. Mikor Klári és a gyerekek beléptek a nappaliba, gyertyafégy ragyogott a szoba minden sarkából. egy darabig csak nézték ezt a fény áradatot, azután egymásra néztek, mosolyogtak. Milyen jó így együtt! Gyuri ismét átélte a boldogság örömét. Az életében már többször is jelen volt a gyertyafény, azonban csak most érezte meg igazán a pozitív hatását az emberekre, saját magára is.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25277