Nagyon finom pogácsa
Én mindig haragudtam Gyula bácsira, mert kileste, mikor nincs apukám itthon, a kerítésünkhöz jött és mindenfélékkel szórakoztatta anyukámat. A szomszéd valótlan dolgokat mesélt arról az időszakról, mikor még vadászatra járt. Anyukám meresztette a nagy kék szemeit, elcsodálkozott a fantasztikus történeteken. Én haragudtam Gyula bácsira, ilyenkor igyekeztem anyut magamhoz szólítani, mindig találtam valamilyen kifogást, mint például, hogy nem sikerül a számtan feladat, éhes vagyok vagy valami fáj. Mikor apu itthon volt, Gyula bácsi ki se dugta az orrát a kuckójából. Közeledett a hétvége. Magda néni anyukám húga felhívott, hogy karácsonykor nem tudnak eljönni, mert egy műtétre kell az ünnepek előtt kórházba mennie. Ez ok miatt most vasárnap meglátogatnak bennünket. "Jaj,de jó, itt lesz Lacika az unoka testvérem, klassz srác, jó vele megbeszélni a fontos dolgokat, ezt csak vele lehet" - Uram isten, csak két nap maradt. Be kell szerezni az ajándékokat, tyúkot venni, töltött káposztát főzni, ami a sógor kedvence. És feltétlenül megsütni a finom pogácsát. Az egész család imádja, - fogta anya a fejét és máris hozzáfogott szervezkedni, forgolódni. Én sem maradtam ki. "Zsuzsi menj ide, Zsuzsi menj oda!". Gyula bácsi állt a lakása ajtajában és láthatóan unatkozott. Szólítgatott engemet vagy anyát, de sok dolgunk volt, így nem álltunk le vele beszélgetni. - Vasárnap vendégeink jönnek Budapestről, - mondtam neki és elsiettem a boltba tejfölért. A finom pogácsához kell a tejföl. Végre eljött a vasárnap. Anya korán reggel feltette főni a húslevest, rotyogott a nagy fazékban a töltött káposzta, a hokedlin egy nagy tepsiben kelt a pogácsa, szépen emelkedett. Nagyon gusztusos volt, a teteje bőven meg volt szórva reszelt sajttal. Már most is jól nézett ki. És milyen csodálatos lesz, ha aranysárgára kisül! Gyula bácsi nem fért a bőrében, csak úgy viszketett a nyelve, hogy elmondja az újabb sztoriját. Anya szellőztetett, és a konyhából fenséges illatok megérintették a szomszéd hosszúkás orrát. Az az ötlete támadt az embernek, hogy a konyhában is elmondhatja a kitűnő fantáziáját a szomszéd asszonynak. "Most a Zsuzsi sincs itthon", - gondolta.. Előhívta a bátorságát, besétált gyorsan a konyhánkba. A szomszéd asszony vagyis anyukám épp máshol tartózkodott. Kis idő múlva sietett vissza a konyhába, megállt az ajtóban és felsikoltott. Én is hallottam a sikoltást, mert épp akkor érkeztem meg haza. - Mi történt? - szaladtam a hang irányába, a konyhába. A következő látvány fogadott. Anya kétségbeesetten bosszankodik, szidja a szomszédot, Gyula bácsi pedig forgolódik, mert a tepsire való pogácsa tészta ráragadt a nadrágjára. Jó helyre talált ülni!



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25322