Bálról
Vera a nyári szünetben meglátogatta a régen látott barátnőjét. Marika a férjével egy külvárosi szép nagy családi házban laknak. Rendkívül szorgalmas emberek. Látástól vakulásig gondozzák a nagy kertjüket, a lakás is ragyog a tisztaságtól. Az udvar végében található egy kisebb épület. Tulajdonképpen Marika és Gyuszi itt élik életüket. Itt főznek, mosnak, tisztálkodnak. Késő délután, mikor elvégzik e betervezett munkájukat, fogyasztják el az ebédjüket. Este fáradtan felmennek a nagy épületbe, bekapcsolják a TV készüléket, és gyakran előfordul, hogy nézés közben valamelyikük elálmosodik és elteszi magát a következő napra. Hiszen holnap is van sok tennivaló... Gyuszi kiment Vera elé a busz megállóba. Marika már ebéddel várta Verát a szépen berendezett ebédlőben. Ebéd után lepihentek a nappaliban. Volt miről beszélgetniük. Előkerültek a fényképek. Egy díszes albumot mutogatott Marika Verának. Az egyetlen lány unoka érettségi báljáról sok felvétellel volt tele az album. Szemet gyönyörködtető képek. A lányok szebbnél szebb estélyi ruhákban. Marika büszkeséggel mutogatja az unoka fényképeit. Nagyon szép a lány frizurája, a pánt nélküli modern báli ruhája. "Szeptember óta gyakoroltak a tánc partnerével",- jegyezte meg Marika. Azután elmondta részletesen, hogy a rendezvényre ők milyen nagy összeggel járultak hozzá. Hiszen a lányuk elvált, a fizetéséből nem tudná fedezni a rendkívüli kiadásokat. Az útban hazafelé Verának volt ideje elgondolkodni a látottakkal kapcsolatban. Ő felnevelte annak idején a három lányát, Ők elballagtak iskolai egyenruhában, egyiknek sem volt estélyi drága ruhája. "Talán többet kellett volna nyújtani nekik?" - egy ilyen gondolat szállta meg az asszonyt. A tanítói fizetésből? A vendégeinek nem tud mutatni olyan ragyogó fotókat, mint Marikánál látott, Azonban a szerényen berendezett lakásában szeretetben éltek a férje haláláig. És a mai napig az özvegyi nyugdíjából kis ajándékokkal meg tudja lepni az 5 unokát, akik mindig viszonozzák a nagyszülői szeretetet és gondoskodást. Verának nincs miért szégyenkeznie. Az aggályait hátrahagyva, leszállt a buszról és még betért egyik volt koleganőjéhez, hogy megbeszéljék az utazásáról való élményeket.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25338