Édesapám
Tegnap hallottam ezt a megrázó történetet. A karácsony második napján látogattam meg egy kedves ismerősömet. A férjeink, mikor még éltek, munkatársak voltak. Egy kiránduláson barátkoztam meg Margóval. Voltak közös női témáink, eldiskurálgattunk, amíg a férfiak megvitatták a szakmai kérdéseket. Mint már nyugdíjasok, időnként Margóval meg szoktuk látogatni mostanában is egymást. Mielőtt ma elmondanánk a karácsonyi élményeinket, a gyerekekkel, unokákkal való találkozást, a szemem megakadt egy kinagyított bekeretezett régi fényképen. Egy kedves mosolygós férfi arc. A fénykép a kis fenyőhöz volt alul odatámasztva. Kézbe vettem és kérdően Margóra néztem Mesélni kezdett.
- Gyermek voltam, óvodás korú. Izgalommal vártam a karácsonyi meglepetéseket. December 24-én édesapám kerékpárjával elindult a piac térre, akkor ott árusították a fenyőfákat. Sikerült is szereznie egy szép példányt, a bicikli oldalához kötötte a fát és elindult haza. Már az utcánkba akart befordulni, mikor egy veszetten és gyorsan hajtó autó elütötte apámat. Az autós kinézett a kocsiból és tovább hajtott. Apám nagyot esett, de még fel tudott tápászkodni és kiszabadítani a fenyőt. A fát a járdára ráncigálta, de akkor már rettenetesen szédült. Egy kerítésbe tudott megkapaszkodni. Épp akkor ért oda a 15 éves szomszéd fiú, ő a forgalmas út másik oldaláról látta a gázolást. Ijedten igyekezett segíteni apámnak, aki csak annyit mondott: "Gáborkám, vidd el ezt a fácskát a kislányomnak, én majd később érek haza." Sajnos, soha nem ért haza. Annyit tudok, hogy volt még annyi ereje, hogy szédelegve eljutott a Berciék házához, a tőlünk harmadik szomszédos házhoz, becsöngetett. Mire Berci szomszéd kijött, apám a kapu mellett feküdt. Berciék hívták a mentőt. A drága apukám mosolyát láttam még a kórházban. De később már csak a képeslap nagyságú fényképen láthattam. Minden évben a képe a karácsony fám mellett van, hiszen apukám az utolsó erejét arra használta, hogy eljuttassa hozzám a fenyőt, hogy szerezzen örömet...
Margó befejezte a meséjét, elgondolkodott, és még hozzátette: Látod ezeket a gesztenyéből készített figurákat? Apukámmal gyakran séta közben gyűjtöttük a gesztenyéket és készítettük a díszeket. Az én karácsonyfámon minden évben függnek a gesztenyéből készült lovacskák, egyéb állatok meg a mulatságos alakok.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25372