Ha van meletted valaki
Jani ma is fogta az összecsukható horgászszéket és irányt vett a Tiszapart felé. Gyakran teszi ezt, mikor már nem bír megmaradni a lakásában, ahol minden tárgy, minden apróság a nejére Ilonkára emlékeztet. Régebben inkább Janinak voltak panaszai, gyakran fájt a gyomra. Az ízületi fájdalmak is bántották időnként. Ilonka pedig soha nem panaszkodott, fürge kis asszonyka volt, égett a keze alatt a munka. Csak egy dolog fájt neki, az, hogy nem lehetett gyermekük. De azért a házaspár megértésben, békében megünnepelte az 50. házassági évfordulót. De a sors úgy hozta. hogy nem sokáig lehettek boldogok. Egyszer Jani hazajött a horgászatról, el akart dicsekedni azzal, hogy milyen szerencsés napja volt, de a szomszédasszony elmondta, hogy a feleségének szörnyű hasgörcsei voltak, és ki kellett hívni a mentőket. Ilonkát sürgősen megműtötték. Jani állandóan mellette volt, remélte, hogy a felesége felgyógyul, de nem így történt. Pár hónap múlva eltemette kedvesét. Azóta se találta Jani a helyét. Kimegy gyakran a Tiszapartra, ül és csak nézi a vizet, és nem tud mit kezdeni azzal az ürességgel, ami uralkodik rajta. Egy szombat este a sötétség sugallta neki, hogy menjen haza és hajtsa álomba a fejét. De valamilyen nyöszörgésre figyelt fel. Hallgatózott. Mintha egy kutya halkan, erőtlenül vonyítana. Jani közelebb ment. Egy bokor előtt feküdt a szerencsétlen állat. A hátsó lába vérzett, nem bírt felállni. Jani egy nejlon tasakban hozott vizet, megmosta a kutyus lábát és a zsebkendőjével átkötözte. Kézbe vette a kutyát és hazavitte. Az állat engedelmesen elviselte, hogy Jani kezelje. Megetette Jani, megitatta és sokáig ült mellette. Nevet is adott a kutyának, Barni lett, a szőre színe után. Pár nap múlva a Barni kutya már lábra állt és hálásan követte Janit mindenhová. Jani ezentúl nem búslakodott, volt kivel beszélgetni, megosztani az élelmet és éjnek idején hallgatni a szuszogást. Egyszer pedig a kutya segített rajta. Jani ment volna fel az emeletre, megbotlott és elesett, nem bírt felkelni. A kutya egy darabig forgolódott körülötte, azután felszaladt az emeletre és kaparni kezdte erőteljesen a szomszéd ajtaját. Kijött az asszony és meghallotta a jajgatást. Janinak jött a segítség, a szomszédok haza kísérték és ellátták. Barni pedig nagyon örült, annak is, hogy hálából kapott egy jókora darab finom kolbászt.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25385