Egy állatbarát megható elbeszélése
Tizenéves lehettem, mikor a drága kiskutyám valamilyen fertőzés miatt pár nap alatt legyengült és elhunyt. Fájt a lelkem, hiányzott nagyon a kis Pajtikám. A nyaralónk kertjében lett eltemetve. Igazi szertartást rendeztünk neki a legjobb barátnőmmel. A Pajti emlékét máig is örzöm, utána nem is szereztem újabb kutyust. De minden kutyát, vagyis az állatokat nem kis kincsnek tartom és ahogy tudom, megvédem a gonosz emberektől.

Blekivel akkor találkoztam, mikor az kiszökött az utcára, és a gazdasszonya kiabált rá. Gyere be gyorsan! Még egy pálca is volt a kezében.

Szégény állat, talán a félelemtől nekiment a kapunak.

"De kegyetlen ez az asszony", - gondoltam, látva, hogy milyen durván kergette be a kutyust. Sajnáltam a fekete színű kutyát (magamban elneveztem Blekinek). Az enyém is fekete volt.

Másnap ismét arra jártam, a Bleki udvarából fúrcsa hangok, kutya nyüszítés hallatszott. Az az érzésem, hogy ez inkább jajveszékelés! Jelelenteni kellene az állatvédőknek!

A szembe lévő házból kijött egy idősebb asszony. Megismertem. Régebben az intézetünkben dolgozott. Üdvözöltük egymást. Felháborodott hangon elmondtam neki a véleményemet a volt kolléganőm szomszédjukról.

- Épp hozzájuk készülök menni! Csatlakozz hozzám! - ez volt a válasz.

Egy kislány engedett be bennünket. A hosszú folyósón egy régi karosszékben ült egy öreg mama, ölében az általam már ismert Bleki kutya. A mama törölgette a kutyus szemeit.

- Ez a jószág is velem együtt öregszik. Vak szegény, alig lát valamit. Most már világos, hogy miért ment a kapunak szegény.

Később megszemlélhettem a többi állatot is. Három gyönyörű cica környékezte meg a gazdasszonyt, biztosan vártak a finom falatokra. A szép fehér kuvasznak most nincs itthon a gazdája, elment zöldet szedni a tyukocskáknak és a kakasnak. A kislány az udvaron ült egy sámlin, a vállain és az ölében ültek a kiscsibék, a kislány markaiban finom magvacskák, kenyérmorsza. A volt kolléganőm elmondta, hogy itt mindent megtesznek az állatokért.

Rájöttem, hogy az állatvédőknek itt nem lenne semmi dolguk.

.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=25401