Tündérország
Az öreg Király búslakodik magában, a kezeit tördeli, és a koronáját keresi. Hívatja egyetlen fiát : Fiam, elmult felettem az idő, te vagy az én egyetlen támaszom, már nem én uralkodom. El kell menned messzire, feleséget kell hoznod izibe! " Jól van édesapám elmegyek, és egy szép kisleánnyal visszatérek.
Tarisznyát vet a vállára, melyben sok - sok pogácsa.
Tudja hogy a boldogságot hol kell keresni, Tündérországba kell menni. Egy kis tó partjához érve, leül egy fa alá, hogy megpihenjen. A pogácsábol falatozik, közben elálmosodik. Álmában mit lát ? Egy kis anyókát, aki kérdezi tőle: " Kérhetek egy kis pogácsát ? Igen, persze, és nem sajnálja tőle. Az anyóka hálálkodik, és egy szép nagy almával adakozik. Egy jó tanáccsal is ellátja: " Ne hidj a szépnek, csak a rútnak, és a csúfnak! Ha az almát megeszed, új erőre kapsz tőle, és nincs ki legyőzne. Tündérországot ha keresed, csak menj előre, és megleled.
A királyfi felébred, eszébe jut az álma, és az almát megcsodálja, tarisznyájàba teszi. Megy előre, viszi a lába, egyenesen Tündérországba.
Elért egy nagy virágos mezőt, melynek közepén egy aranyalmafa nőtt.
És a sok- sok tündérlány, a mezőn táncot jár.
Közben megjelenik mellette, egy csúf, rút macska, és eszébe jut az anyóka, nem halgat a tündéri szóra
A macska leteszi a fejét a fűbe, mintha ennivalót kérne tőle. Nem sajnálja a pogácsát, és megeteti a macskát. A cica mikor jól lakott, emberi hangon hozzá szóllott: "Én egy királyleány vagyok, gonosz varázslatnak áldozatul estem, és egy királyfit kell keresnem.
Három próbát kell kiállni, aki ezt megteszi, a kezemet elnyeri. Az égigérő nagy hegyre kell menni, onnan egy pohár tejet kell elhozni. Ha elhozod nekem, és iszom belőle, ismét királylány leszek estére. Az első próba: Hatalmas kutyák, a másdik: Kötélen, egy egy szakadékon át. A harmadik: A hegy tetején nagy - nagy madarak, melyek egy pohár tejre vigyáznak. Most neked egy csomó macskaszőrt adok, ha megsérülsz, vagy bajban vagy, én mindig melletted vagyok.
A királyfi a macskaszőrt a tarisznyájába teszi, és siet, ahogycsak a lába birja. A hegy lábánál várják már a kutyák, hatalmas fogakkal, tettek sok harapást. Szinte alig bír már menni, a kötélen a szakadék felett, átevickélni. Nem tud már mozogni, csak az almába kell bízni. Nem csalatkozott, az anyóka igazat mondott. Úgy erőre kapott tőle, és folytatja az útját a hegy tetejére.
Ahogy felért a hegyre, egy szikla peremére, valami elsötététi a a napot, három nagy madár, kőröz ott. Ő egy idegen, betolakodó, az ő birodalmukba mert lépni, tudják ők hogy a pohár tejet elakarja vinni.
Csípik, és karmolják, ütik, ahol csak tudják, mikor azt hiszik hogy meghalt, akkor otthagyják.
Fekszik ott aléltan, de egyszer csak felélled bennne az élet lángja, majd rágondol a cicára. Szeretném látni őt utoljàra, és benyúl a tarisznyába. Erőtlen kezével fogja a macskaszőrt, valami csoda történik vele, hatalmas erő költözik bele. Sebei behegednek, nincs már erő aki legyőzné őtet.
A pohár tejet megradja, szalad a cicához, ahogycsak a lába birja.
Az aranyalmafa alatt, találnak újra egymásra, végre ismét rátalált, doromboló kis társára. "Itt vagyok kicsi cica, ahogy megigértem, a pohár tejet elhoztam néked. " Kedves királyfi, a tejet meg fogom én inni, majd hű társad fogok lenni.
Ahogy a cicuska megitta a tejet, a fénylő holdvilág nem is lát egyebet: Egy királyfit, és egy gyönyörű királyleányt.
Megtört a varázslat, nincs már a gonosz tündérnek uralma, csak a szeretet hatalma.
Sietnek haza, messzi országba, hol az öreg király, a fiát, és a leányt, nagyon - nagyon várja. Folyik a mennyegző, sok - sok napon át, az öreg király, van kinek átadja a királyi koronát!



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=27147