Felvezetés

Felvezetés.

2013-06-29
Mottó: Naapi dicsekszik.

Reggel kilencre kell mennem, teniszezni a Kőér utcába.

Ez lakásunktól 12 km. Autóval a zsúfolt városon keresztül 45 perc. Motorral, ha pimasz vagyok, és az vagyok, akkor 25.

Múlt Pénteken is motorral mentem. Hátizsákban cuccommal és teniszütőmmel. Egy remek NDK Simsonom van, idestova 30 éves.

De karbantartom, hibátlan, rendkívül fürge és imádom.

8 kor indultam. Legkésőbb fél 9 re odaérek, és még van időm a térdemet és a bokámat befáslizni.

Ezt már az idők kezdete óta sajnos muszáj megtennem.

A Fogarasi útig, kerülgetve a két sorban haladó autókat, elég gyorsan odaértem. Ráfordulva A Fogarasi útra meglepődve látom, hogy sűrű sorban dugulnak az autók véges végig a Kerepesi útig. Legalább másfél km. hosszban.

Ráadásul dupla záróvonal van, igazán nem ajánlatos átlépni rajta.

De ha ki akarok érni, muszáj. Igyekeztem a kocsik mellett a záróvonalon belül centizni, de időnként nem lehetett és a két párhuzamos záróvonal között gurultam óvatosan, de mégis haladva. Szerencsémre szembe forgalom nem volt.

Talán 10 percig tartott mire a Kerepesi útra értem. Itt is lépésben haladt a kocsisor. A Kerepesi úti lámpánál két motoros rendőr állt. Mikor a kocsisort megelőzve odaértem, elém gurultak.

Tessék oda félre állni és a járdaszigetre tereltek.

Ők is odajöttek, felugrattak a járdára.

Feltolták bukósisakjukat, két fiatal rendőr arca bukkant elő és egyáltalán nem szigorúan, de érdeklődve megkérdezték.

Hová, hová sporttárs /látva teniszütőmet/.

Helyenként záróvonalakat is megközelítő elánnal.

9 re a Köér utcában kellene lennem, mondom, de úgy látszik, ez most már nem fog sikerülni.

Pedig hárman várnak rám, nélkülem nem tudnak párost játszani.

 Elkérték jogsimat. 1946-ban vizsgáztam, idén hosszabbítottam, 2015-ig érvényes. Mindketten elolvasták.

És Almásy úr kérdik, olvasás közben,

Ebben a korban milyen partnerei vannak.

Nem akármilyenek. Az én páros társam Dr. P. András gyémánt diplomás Nyugdíjas Ukrán nagykövet.

Jelenleg, az Ukrán Magyar társaság elnöke. 86 éves.

Ellenfelem Dr. R. Péter Nyugalmazott rendőr őrnagy a belügyből,
70 éves.

A negyedik egy hölgy Dr. D. Mária a 13. kerület, vezető főorvosa.
Ő a legfiatalabb. Jövőre megy nyugdíjba.

Visszaadták jogsimat. Hát bizony már 8.45, nem fog odaérni.

Nem baj mondtam, telefonálok, hogy kések.

Dehogynem, mondja idősebb társa. Tudom hol a Kőér utcai pálya, odajártam uszodába. Felvezetjük Almásy urat.

Tessék utánunk jönni.

Nagyon köszönöm, de én maximum 60-at tudok.

Negyvennel fogunk menni, csak bátran jöjjön mögöttünk.

Leugrattak a két remek 500-as fekvőhengeres BMW-vel a járdaszigetről.

Bekapcsolták a kék villogó lámpát és fölvezettek végig, a forgalommal telitett Pongrác és Kőbányai úton. A Bihari úton át a Kőér utcáig. Még a sporttelepre is begurultak a teniszpálya öltözőig, ami egy önálló épület.

Leugrottam motoromról, odaszaladtam, hogy megköszönjem.

Csak komoly pofát vágtak, de nem nagyon sikerült. Nevettek.

Azt mondták, aki 87 évesen ilyen pimaszul motorozik, azért, hogy a teniszpályára érjen, megérdemel egy kis rendőri segítséget.

 Utózenge: Délután megy fiam a pályára. Ákos, a fiatal edző, akivel mindig ugratjuk egymást, azt mondja: Tudod, hogy Apád ma reggel, rendőri kísérettel érkezett, hogy 9-re ideérjen.

Nem tudtam, mondja fiam, nem beszéltünk még ma. De, azt tudom: Aput nem lehetne kitalálni.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=31210