[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 311
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 311


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Katz Karcsi bácsi 1. rész
Szerző: Almasy - Almásy Béla
(02-11-2018 @ 06:39 pm)

:

Persze ez is volt már 4 évvel ezelőtt. Remélem lesz akinek új lesz és talán tetszeni fog.
Almásy

                          Katz Karcsi bácsi.                                2012-05-24

Egyik legkedvesebb tortaszelet életemből.
A lányának udvaroltam, de mi férfiak Karcsi bácsi és jómagam rajongtunk egymásért.
Úgy viselkedtünk, mint csak saját nyelvet ismerő, két cinkostárs.
Mindenkit lenéztünk, hozzánk képest maflának tartottunk és kiröhögtünk.
Ha becsengettem lakásuk ajtaján, Karcsi bácsi lányát félretolva rohant elém, lefoglalt magának
és sikeres kincs találásaival büszkélkedett.
Karcsi bácsi életművész volt.
Úgy nevezte magát, hogy restaurátor, vagyis festmények felújítója, de erről szó sem volt.
Egy igazi művészi ecsethúzás nem az Ő profilja volt. Fantasztikus tudással, művészeti szakértelemmel rendelkezett.
Egy nyomkereső kutya szaglásával találta meg a másnak értéktelennek látszó dolgokban, a „kincseket”.
Mikor megismertem festmények eladásával foglalkozott.
Persze, mint echte zsidó embernek, legjobb vevői a katolikus papok voltak.
Hogy még fokozzam a dolgot, legjobb vevője a 14.ker. egyik plébánosa volt. Akit, már csak az élet ilyen, Zsidainak hívtak.
Karcsi bácsinak volt egy úgynevezett felhajtója, aki szakszerűen segített
az értékesebb képek megtalálásában és megvásárlásában.
Isten bizony Grünnek hívták.
Én katolikus voltam, regnumi cserkész gyerek, papi nevelést kaptam.
Apám üzletében nagyon sok ügynökkel találkozhattam. Akik persze mind zsidók voltak
és tőlük megtanulhattam a szorgalmas és ügyes zsidó emberek megbecsülését.
Különleges humorukat és rendkívül élveztem jidische szavaikat.

Karcsi bácsinál bevágódásom története a következő.
Közvetlen az 56 os forradalom után megjelentek a szalagos magnók.
Először csak a Bizományi Vállalat kirakatában voltak láthatóak. Grundigok vagy Philips csodák, szemérmetlen áron.
De a magyar Terta és a MOM is gyártani kezdett.
Volt nekem egy Jugoszláv /szerb/ vevőm, aki a követségen dolgozott.
Bármilyen elektromos problémája volt, hozzám fordult.
A követség rádióit és háztartási kisgépeit hozzám hozta javításra.
Egyik alkalommal egy gyönyörű Grundig magnót hozott.
Nem szólalt meg, csak a szalagot vitte némán. Persze semmi baja nem volt, csak a szalag volt a tárcsára fordítva feltekerve
és a szalag hátoldalát húzta el a mágneses fej előtt.
Amint ránéztem, rögtön láttam, hogy milyen pofon egyszerű műhiba van.
Megfordítottam a tárcsán a szalagot és gyönyörűen megszólalt.
Mondtam Milosnak, így hívták szerb barátomat, tetszik nekem ez a remek Grundig, szívesen megvenném.
Három hét múlva megjelent a magnóval. Elmondta, hogy visszahívták Belgrádba.
Ha még mindig meg akarom venni a Grundigot, 8000.ft. ért megkaphatom.
Bevittük a Vámhivatalba, levámoltattuk. Aránylag normális áron és így hivatalosan is megvehettem.
Már másnap cipeltem Karcsi bácsiékhoz Grundigomat /8 kg. volt/ Milos 10 db. Műsoros szalagot is adott a géphez.
Rajtuk az akkori világslágerek szerepeltek. A legismertebb zeneszámokat lejátszottam.
Megmutattam, hogy mikrofonnal beszédet, vagy bármilyen hangot is tud a gép rögzíteni és visszajátszani.
Karcsi bácsi hatalmas izgalomba jött és kijelentette, Neki is kell egy magnó,
és ha továbbra is a barátja akarok maradni, akkor szerezzek Neki is.
A MOM művekben két barátom is dolgozott. Géza „bácsi” és Gyurika.
Géza bácsi, minden idők legjobb elektromos szakembere volt.
/ azt mondták Róla, ha két drótot összeérint, az megszólal:
Kossuth rádió Budapest /
Megkérdeztem, miként lehetne egy uj MOM magnót beszerezni.
Még csak exportra gyártották, Magyarországon nem volt forgalmazva.
Géza a kedvemért, mint kiváló dolgozó, igényelt a saját nevére egy készüléket.
Ezt a gépet tudtam Karcsi bácsinak produkálni, kedvezményes, majdnem önköltségi áron.
Már ezelőtt is kedvelt, de most rádupláztam.
A Thököly úton, közel a Keletihez volt üzletem. Karcsi bácsi, egész nap a várost járta. Kincsre vadászott.
Felkereste a bizományi áruházakat. Az ajándéktárgyakkal és festményekkel foglalkozó kis cégeket.
Gyakran belátogatott hozzám is. Egyik alkalommal kicsattanó, ragyogó arccal robban be üzletemben.
Rögtön tudtam valami siker élménye volt, rá volt írva/elnézést/pofájára.

Itt voltam a házban, az udvarban lévő kárpitosnál. Kezdi lelkesen.
Találtam egy remek heverőt / magyarul sezlont/ 9000.-ft.-t kértek érte.
És képzeld el, mondta csillogó szemekkel, sikerült lealkudnom 7400.ft.-ra.
Remek mondom, és melyik szobába akarja elhelyezni a heverőt.
Nem kell az nekem. Csak rutinból lealkudtam.

Egyelőre ennyi, de gyün a folytatás. Karcsi bácsi legnagyobb fogása az én minimális segítségemmel. Devilish.gif

De jóó volt. 30 éves voltam!!!





(631 szó a szövegben)    (298 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: Almasy - Almásy Béla | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.21 Seconds