Hajó vizsga

Almásy
Vizsgázni tudni kell. Legújabb változat.

                         HAJÓ VIZSGA
Ugye én mindig dicsekszem. Velem mindig történik valami.
Mint már több remekművemben megírtam kimondottan burzsuj vagyok.
Van, egy Duna parti közös három részes, kis nyaralóm Tahiban
és van egy több mint 40 éves orosz kis hajóm / motorcsónak /
s van rajta egy 25 éves, 50 lóerős Mercury amerikai motor,
amit imádunk.
Egész nyáron, hétvégeken fiammal és most már két kis gazember unokámmal is, a vízen vagyunk és élvezzük annak örömeit.
A kis hajó műszaki időszakos vizsgára köteles és ennek érvényessége a vizsgabizottságtól függ.
Régebben csak két évre adták meg az engedélyt, de megemelték a vizsgadíjat és ha mindent rendben találnak, hosszabb időt engedélyeznek.
Legutoljára megdicsértek és négy évig kaptam használati lehetőséget.
Az idén járt le a négy év és Julius 18.-ára vállaltam vizsga időpontot.
Nagyon lelkiismeretesen felkészültem.
A kötelező tűzoltó berendezést, nem kis utánjárással, de érvényesítettem.
A mentődoboz teljes tartalmát újra cseréltem.
A horgonyt előkészítettem, még fényesre is tisztítottam.
A három kötelező kötélkészletet, egy új kötéllel négyre kiegészítettem.
A hangjelző kürtöt maximumra állítottam.
A világítási rudat leellenőriztem, kipróbáltam.
Négy mentőmellény felmutatása kötelező. Igencsak régi, megviselt mentőmellényeim vannak.
Felhívtam „legjobb hajótulajdonos” barátomat, akinek modern EU szabvány mentőmellényei vannak és 4 db.-t kölcsönkértem.
A csáklya rudat lesmirgliztem, újnak látszott.
Az egész hajót szappanos vízzel, kívül-belül lemostam, csak úgy ragyogott.

Szerda reggel 9 kor indult a vizsga a Duna parton, a Király csónakház parkolójában.
Persze utazó újságíró fiam külföldön volt.
Kedd délután, barátom 22 éves fiával Tahiba mentünk.
Mindent előkészítettünk, az utánfutót a csónakkal, a kocsimra akasztottuk.
Szerda reggel fél kilenckor már a vizsgahelyre érkeztünk, másodikak voltunk.
Egymás után érkeztek a több milliót érő autók, a még több milliót érő luxus hajókkal.
Hozzájuk képest az én kis csolnakom horgász ladiknak tűnt
.
Mire a vizsgabizottság megérkezett, teli volt a parkoló.
Kicsit szemerkélt az eső, de nem volt zavaró.
A két vizsgabiztos, talán 45 év körüli férfiak voltak, öltönyben és a helyzethez illő komoly arckifejezéssel.
Bár második voltam, de elsőnek hozzám jöttek, mert a legelső egy nagy hajó volt, s későbbre hagyták.
Bemutatkoztunk. Átadtam az iratokat. Elkérték a lajstromot, amely a hajókötelező tartozékait sorolja fel.
Megnézték a motor gyári számát, ezt nagyon fontosnak gondolták, több percig vizsgálták, de oké volt.
Mindent megmutattam, s mindent kifogásoltak.
A mentőláda tartalma hiába volt belül teljesen új, ha kívül nincs rajta érvényességi dátum.
Kérték a horgonyt, megmutattam. Van második is kérdezték?
Csak egyet ír a lajstrom mondtam.
Most már kettő kell válaszolták.
Na, lássuk a köteleket. Megmutattam, egy plusz kötél is van.
De igencsak használtak, szerintük ki kellene újakra cserélnem.
Halljuk a kürtöt. Szól. Jobb lenne, ha hangosabb lenne, de ez még elmegy.
Akkor a lámpa. Megmutattam, világit. Tartalék fény, kérdezték? Van egy kis zseblámpám.
Jó lenne egy nagyobb, de ez is megfelel.
A csáklya öreg ugyan, de használható.
Akkor lássuk a mentőmellényeket.
Megmutattam az igazán tökéletes / persze kölcsönkért / mellényeket.
Egyenként tüzetesen megvizsgálták, hármat kifogásoltak, hogy valami helyzetbiztosító nincs rajtuk, a többit elfogadták.
Hát Almásy Úr mondta a főnök, egy és mást illene kicserélni.
Rendben, mondtam, bár négy évvel ezelőtt mindent elfogadtak és négy évre kaptam érvényességet.
Hát, az akkor volt mondta a vizsgabiztos.
Most viszont megadom öt évre és egymásra vigyorogtak.
Igencsak meglepődtem.
Hát akkor ez a szívatás mi volt, kérdeztem most már én is nevetve.
Vegye Almásy Úr elismerésünknek, mert általában a hajó tulajdonosok igencsak lezserül állnak a vizsgához.
Most mi köszönjük meg Önnek, hogy értékelte munkánkat.
Kezet fogtak velem, mondhatom baráti kézfogással, megírták az 5 éves érvényességet és a következőhöz léptek.

Akkor megint írhatom, hogy vizsgázni tudni kell, de mindent megtettem, hogy sikerüljön.
Mostanában mindent egy kicsit túlizgulok, de végül is ez a hajóvizsga, jobb lett minden elképzelésemnél.
Öt évig, ez rendben, remélem az én érvényességem is kitart.
Háát??!! Angry.gif





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=31503